Reklama

Chciał wypłacić pieniądze zainwestowane na giełdzie, stracił 42 tysiące złotych

Chciał wypłacić pieniądze zainwestowane na giełdzie, stracił 42 tysiące złotych

Data publikacji 04.05.2023

Tym razem mieszkaniec gminy Narewka poinformował policjantów, że stracił swoje oszczędności. 67-latek chciał wypłacić pieniądze ulokowane rok temu na platformie inwestycyjnej. Za namową rzekomej konsultantki mężczyzna zainstalował na swoim telefonie i komputerze aplikację do zdalnej obsługi urządzenia. W ten sposób dał oszustom dostęp do swojego konta. W efekcie stracił 42 tysiące złotych.

Tym razem ofiarą oszustów padł 67-latek, który stracił 42 tysiące złotych. Z relacji mężczyzny wynikało, że rok temu zainwestował na giełdzie internetowej początkowo 250 euro, następnie dodatkowe 700. Gdy mężczyzna osiągnął swój cel i stan jego konta się podwoił, postanowił wypłacić pieniądze. Po rozpoczęciu procedury wycofywania pieniędzy z platformy inwestycyjnej kilkukrotnie z 67-latkiem kontaktowała się konsultantka. Następnie „opiekę nad kontem” przejął inny rzekomy pracownik giełdy. Mężczyzna tłumaczył 67-latkowi jakie kolejno kroki ma wykonywać na koncie giełdowym, by wycofać swoje pieniądze. Zapytał również seniora o bank, w którym posiada rachunek. Podczas operacji na kontach giełdowych 67-latka pojawiały się problemy techniczne. Wtedy rzekomy konsultant polecił mężczyźnie zainstalowanie na telefonie oraz komputerze aplikacji AnyDesk. Następnie 67-latek podał swojemu rozmówcy kod uwierzytelniający, co umożliwiło rzekomemu pracownikowi giełdy połączenie z urządzeniami seniora. Kolejnego dnia, gdy mieszkaniec gminy Narewka zalogował się na swoim koncie bankowym – zrozumiał, że miał do czynienia z oszustem. Niestety było już za późno. Z jego konta zniknęły łącznie 42 tysiące złotych.


Policja ostrzega – oszuści coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit”. Kradzież pieniędzy odbywa się dosłownie na oczach pokrzywdzonych. Internetowi przestępcy posługują się różnymi wariantami, chodzi jednak o to, by skłonić ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi komputera, a potem polecić jej by zalogowała się do swojego konta w banku.


Co robić ?


– pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania;


– jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możesz być pewien, że to oszustwo;


– jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.


Źródło: Policja Podlaska

Reklama