Na co zwrócić uwagę, wybierając wykonawcę strony www?

Reklama

Sprawnie działająca, przejrzysta strona internetowa jest obowiązkowym elementem każdej firmy. Pozwala zaprezentować ofertę przedsiębiorstwa, przedstawić jego cennik czy dane kontaktowe. Aby mieć pewność, że postawiona strona będzie użyteczna i czytelna dla użytkownika, warto powierzyć jej wykonanie profesjonalnej firmie stawiającej strony internetowe w Warszawie lub innej miejscowości. W jaki sposób to zrobić? Na co zwrócić uwagę, decydując się na współpracę z wykonawcą? Podpowiadamy w poniższym artykule.

  1. Strona firmowa wykonawcy
  2. Bogate portfolio
  3. Cena wykonania strony
  4. Funkcjonalność stron

Strona firmowa wykonawcy

Pierwszym elementem, na który należy zwrócić uwagę, jest firmowa strona www wykonawcy. Słynne powiedzenie „szewc bez butów chodzi” można z powodzeniem odnieść do branży informatycznej. Zdarza się bowiem, że webmaster proponujący ofertę wykonania strony www w Warszawie sam nie ma własnej strony lub jest ona bardzo nieestetyczna, nieintuicyjna, a może nawet niedziałająca prawidłowo. Świetnie wykonana strona powinna być prawdziwą wizytówką firmy czy agencji.

Bogate portfolio

Kolejną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę, jest bogate portfolio webmastera. Warto dokładnie przejrzeć zrealizowane przez firmę projekty, określić, czy strony albo sklepy Prestashop są odpowiednio funkcjonalne, przejrzyste, intuicyjne w obsłudze i estetyczne wizualnie. Profesjonalna, doświadczona agencja interaktywna, taka jak https://coolbrand.pl/ może się poszczycić również referencjami od zadowolonych klientów.

Może się również zdarzyć, że portfolio przedstawiane przez wykonawcę jest jeszcze bardzo ubogie. Dzieje się tak szczególnie w przypadku młodych firm, które dopiero zdobywają doświadczenie i zaczynają realizować usługi dla klientów. Ich zaletą jest zapewne nieco niższa, niż w przypadku doświadczonych agencji, cena realizacji usługi. Należy jednak liczyć się z tym, że niższa cena może iść w parze z mniejszymi umiejętnościami, ale nie jest to regułą.

Cena wykonania strony

Ważnym czynnikiem decydującym o wyborze firmy jest również kwestia ceny. Jest to szczególnie istotny parametr zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorców, którzy nie dysponują znacznymi środkami, które mogą przeznaczyć na wykonanie strony. Należy jednak mieć na uwadze, że cena nie powinna być jedynym wyznacznikiem wyboru wykonawcy. Poszukując jak najtańszych ofert, należy liczyć się z tym, że jakość wykonania strony może pozostawiać wiele do życzenia. Kwestia kosztu jest więc istotna, ale nie najważniejsza. Wybór bardzo (wręcz „podejrzanie”) taniej oferty powinien dawać do myślenia. Warto również przy tym zwrócić uwagę na kwestię legalności działań. Profesjonalne, legalnie działające firmy wystawiają za swe usługi faktury, z kolei zbyt niski koszt płacony „pod stołem”, bez potwierdzenia w postaci rachunku albo faktury, również powinien dawać do myślenia, bowiem może skończyć się kłopotami w kwestii dochodzenia roszczeń.

Funkcjonalność stron

Warto również wziąć pod uwagę kwestię funkcjonalności stawianych stron. Dobrze, aby strona albo e-sklep były stawiane na systemach CMS, które pozwalają na łatwą edycję elementów w przyszłości nawet przez osoby niedoświadczone w zakresie stawiania stron. Dodawanie kolejnych produktów, aktualności czy notek na blogu powinno być łatwe i szybkie. Dlatego też warto dopytać, na jakich systemach stawiane są strony, czy są to systemy autorskie, indywidualne, czy też oparte na popularnych modułach, np. WordPress albo Prestashop.

Wybór firmy stawiającej strony www może nie być prosty, jednak wzięcie pod uwagę wspomnianych czynników z pewnością nieco go ułatwi.

Reklama