Reklama

Drogowa narada w łomżyńskim Starostwie

Wiele się będzie działo na drogach w powiecie łomżyńskim w 2024 roku. Planom inwestycyjnym i pojawiającym się problemom poświęcone było w piątek 26 stycznia spotkanie w Starostwie Powiatowym w Łomży, w którym udział wziął m. in. wicemarszałek Marek Olbryś.


Honory gospodyni spotkania pełniła wicestarosta Maria Dziekońska.

– Mamy na swoim terenie 144 kilometry dróg wojewódzkich, wiele już przebudowanych, zwłaszcza w rejonie Zbójnej i Nowogrodu. Rozpoczęcie prac na drodze Łomża – Mężenin to bardzo dobra nowina dla powiatu łomżyńskiego, a także zambrowskiego. Dla nas ta kadencja była wyjątkowo udana – prawie 120 milionów złotych zadań drogowych przy 77 milionach dofinansowania zewnętrznego. Chciałabym wskazać tu przede wszystkim szlak Wizna – Jedwabne, niezwykle ważny, bardzo zaniedbany i wykonany w najbardziej odpowiedniej chwili. Teraz trzeba byłoby to 15 milionów pomnożyć  kilka razy. Ten rok będzie dla nas rekordowy pod względem nakładów inwestycyjnych, zbieramy „plony” wcześniejszych przygotowań. Nigdy nie było tak dobrej sytuacji i mamy nadzieję, że rządowe programy zostaną utrzymane – mówiła wicestarosta Maria Dziekońska. 

Z inicjatywą rozmowy o drogach wyszedł wójt gminy Łomża Piotr Kłys.

– Są nowe rozwiązania i problemy, których musimy się nauczyć, ustalić pewne kierunki rozwoju, nawzajem się informować i koordynować plany. Choćby po to, by nie podnosić chodnika dopiero co ułożonego i robić poprawki. Jesteśmy teraz w intensywnym czasie  przygotowań do inwestycyjnej wiosny, bo żeby grudzień dobrze kończył rok, styczeń musi być pracowity – podkreślał wójt Piotr Kłys.

Wicemarszałkowi Markowi Olbrysiowi towarzyszyli podczas spotkania dyrektorzy: Zbigniew Piotrowski z Departamentu Infrastruktury i Transportu UMWP oraz Mariusz Nahajewski z Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich ze współpracownikami.

– Przybyło nam dróg wojewódzkich, ponieważ w związku z budową S61 zmieniany jest status kolejnych odcinków dróg krajowych na wojewódzkie. Najnowsze to fragment drogi 63 od Starej Łomży w stronę Zambrowa oraz 61 między Łomżą a Ostrołęką. To oznacza więcej pracy i wydatków związanych z ich zimowym i całorocznym utrzymaniem – mówił Mariusz Nahajewski. Poinformował też m. in. o przygotowaniach do prac remontowych i inwestycyjnych  między Łomżą a Śniadowem oraz budowy ścieżki rowerowej od Nowogrodu w kierunku granicy z województwem mazowieckim. Zapowiedział budowę nowej bazy PZDW w Łomży.       

– Otrzymaliśmy już zaproszenie do przejęcia drogi 64, odmówiliśmy, ale zobaczymy na jak długo. Bardzo się cieszę, że do naszego roboczego spotkania doszło, bo potrzeba trochę ustaleń jak organizować na nowo ruch oraz rozwiązywać ujawniające się problemy – dodał Zbigniew Piotrowski.

Podkreślał też konieczność zbudowania ronda na niebezpiecznym skrzyżowaniu trasy Łomża – Zambrów i planowanej do remontu drogi Łomża – Mężenin.

Podziękowania za działania na terenie powiatu, a zwłaszcza budowę mini obwodnicy Jedwabnego przekazał również burmistrz tego miasta Adam Niebrzydowski.

tekst i fot.: Maciej Gryguc

Źródło: Urząd Marszałkowski

Reklama

Reklama