Reklama

68-latka straciła ponad 4500 złotych

68-latka straciła ponad 4500 złotych

Data publikacji 07.06.2021

Hajnowscy policjanci po raz kolejny ostrzegają przed oszustami działającymi metodą „na zdalny pulpit”. Pod koniec maja ich ofiarą padła 68-letnia hajnowianka. Kobieta chciała zainwestować swoje oszczędności. Zainstalowała na telefonie program podany przez przestępcę i w ten sposób udostępniła mu dane do konta. W wyniku procederu hajnowianka straciła ponad 4500 złotych.

Przestępca działający metodą „na zdalny pulpit” oszukał 68-latkę na ponad 4500 złotych. Pod koniec maja do kobiety zadzwonił fałszywy konsultant proponując inwestycje gotówkowe. Oszust polecił kobiecie zainstalować aplikację, dzięki której będzie ona mogła łatwo zarobić pieniądze. Dzięki aplikacji fałszywy konsultant zdobył dane do konta 68-latki. Następnie dopytywał kobietę o dane dostępowe do konta, które seniorka udostępniła. Niestety hajnowianka wykonała kolejne instrukcje oszusta i przelała na wskazane numery bankowe łącznie 3800 złotych. Kolejnego dnia konsultant ponownie zadzwonił do seniorki i poinformował ją, iż dzięki inwestycji zarobiła już 700 dolarów. Jak się okazało z konta kobiety zniknęły kolejne pieniądze. Dodatkowo, oszust próbował zaciągnąć kredyt na dane 68-latki na kwotę 50 tysięcy złotych. W wyniku całego procederu hajnowianka straciła ponad 4500 złotych.

Apelujemy o ostrożność i rozsądek. Zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym stosujmy zasadę ograniczonego zaufania i nikomu nie udostępniajmy danych logowania do naszych rachunków bankowych. Oszuści coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit”. Kradzież pieniędzy odbywa się na oczach pokrzywdzonych. Przestępcy najpierw skłaniają ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi urządzenia z dostępem do bankowości elektronicznej, a potem polecają, by zalogowała się do swojego konta.

Co robić by nie paść ofiarą oszusta?

  • przede wszystkim kieruj się zdrowym rozsądkiem. Obietnica superatrakcyjnej inwestycji, to najczęściej metoda działania oszustów;

  • pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;

  • jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;

  • jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.

Źródło: Policja Podlaska

Reklama

Reklama