Reklama
„Żółta Kanapa” Podlaską Marką 2024
Podlaska Marka 2024 w kategorii Społeczeństwo została przyznana „Żółtej Kanapie” – miejskiej kampanii na rzecz dobrostanu psychicznego kobiet, zainicjowanej przez Białostocką Radę Kobiet. To wyróżnienie jest impulsem do kontynuacji przedsięwzięcia – już teraz Miasto zaprasza na drugi sezon „Żółtej Kanapy”.
Pierwszy sezon „Żółtej Kanapy” szeroko dotarł do mieszkańców i mieszkanek Białegostoku. Akcja objęła aż 10 kanałów komunikacji. Powstał 5-odcinkowy podcast edukacyjny dostępny na YouTube, Spotify i stronie www. Strona internetowa Urzędu Miasta została rozbudowana o poradnik ,,pierwszej pomocy” i listę kontaktów do poradni i sprawdzonych terapeutów. Idea promowana była kampanią outdoorową (billboardy, plakaty, autobusy), materiałami drukowanymi (dystrybucja dedykowanego wydania gazety miejskiej wprost do mieszkańców) i wydarzeniami wspomagającymi (spotkanie z psycholożką, emisja filmu z dyskusją, konferencje prasowe). Materiały online obejrzało ponad 155 tys. osób. Akcja obiegła też media ogólnopolskie i regionalne (radio, telewizja, prasa).
– „Żółta Kanapa” to już coś więcej niż kampania społeczna. To symbol wewnętrznej przestrzeni, która każdemu może pomóc otwierać się na swoje potrzeby, zatroszczyć się o swój dobrostan. Doskonały odbiór społeczny tej akcji dodaje skrzydeł. Miasto, inspirowane przez Białostocką Radę Kobiet, zrobiło pierwszy krok, a już niedługo zrobi kolejny. Żółta Kanapa będzie kontynuowana, nadal będziemy wspierać białostoczanki, białostoczan, i nie tylko – powiedział podczas ceremonii wręczenia nagrody zastępca prezydenta Białegostoku Tomasz Klim.
„Żółta Kanapa” to cykl działań wspierających profilaktykę zdrowia psychicznego, realizowany przez Miasto Białystok, a zainicjowany przez Radę Kobiet przy Prezydencie Miasta Białegostoku. Pierwsza odsłona odbyła się jesienią 2024 roku i skierowana była do białostoczanek – i nie tylko. Działania pod marką ,,Żółtej Kanapy” obejmują podcasty, treści edukacyjne, wydarzenia.
W „Żółtej Kanapie” wzięła udział najbardziej rozpoznawalna osobowość w dziedzinie psychologii w Polsce: dr Ewa Woydyłło. Wśród gości byli dotychczas także: popularna autorka treści edukacyjnych Natalia „Nishka” Tur oraz specjaliści z naszego regionu: psychiatra prof. Napoleon Waszkiewicz, terapeuci Artur Brzeziński i Wioletta Kujawa-Brzezińska, oraz mediatorka Ewa Wierzbicka-Nosal. Rozmowy prowadziła Urszula Boublej – rzecznik prasowa prezydenta Białegostoku.
Rozmowy i inne treści edukacyjne pod marką ,,Żółtej Kanapy” dotyczą tego, jak dbać o swój dobrostan psychiczny, zawierają praktyczne rady i podpowiedzi, gdzie szukać pomocy w kryzysie zdrowia psychicznego.
Gdzie znaleźć „Żółtą Kanapę”? Podcasty dostępne są na YouTube, Spotify i na stronie www Urzędu Miejskiego w Białymstoku. Fragmenty rozmów obejrzeć można na Instagramie, Facebooku i TikToku.
Prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski – To dla mnie ogromna radość, że kampania „Żółta Kanapa”, którą realizuje Miasto Białystok z inicjatywy Rady Kobiet została uhonorowana Podlaską Marką 2024. Cieszę się, że mieszkańcy doceniają tę inicjatywę i korzystają z tych działań. Dziękuję wszystkim, którzy tworzą Żółtą Kanapę. Robicie coś naprawdę ważnego!
Rzeczniczka prasowa prezydenta Białegostoku Urszula Boublej – „Żółta Kanapa” to akcja, w której poruszamy kwestie związane z tematyką dobrostanu psychicznego. Tytułowa Żółta kanapa to symbol bezpiecznej przestrzeni, w której chcemy się zatrzymać i pochylić nad sobą i nad swoimi potrzebami. W ramach tej kampanii przeprowadziliśmy cykl spotkań i rozmów, a jej efektem są podcasty, rozmowy z ekspertami takimi, jak dr Ewa Woydyłło, które ciągle są aktualne i do przesłuchania których zapraszam. Już wkrótce czeka nas nowa odsłona „Żółtej Kanapy”. Zapraszamy serdecznie do śledzenia sezonu drugiego kampanii.
Przewodnicząca Rady Kobiet przy Prezydencie Miasta Białegostoku Anna Augustyn – To z inicjatywy Białostockiej Rady Kobiet zrealizowana została kampania poświęcona tematyce dobrostanu psychicznego. Dziś z dumą i satysfakcją obserwujemy, jak ta cenna inicjatywa przeobraziła się w angażujące i cenione przez społeczność lokalną działania. Kampania dotarła do tysięcy białostoczanek i białostoczan, zarówno online, jak i offline, a także została dostrzeżona przez ogólnopolskie media, jako przykład wspaniałego zaangażowania samorządu w sprawy społeczne.
Marszałek Województwa Podlaskiego Łukasz Prokorym – „Żółta Kanapa” to coś więcej niż kampania. To ważny głos w sprawie zdrowia psychicznego. Cieszę się, że właśnie w Białymstoku powstała inicjatywa, która tak mocno wspiera dobrostan i uważność na siebie. „Żółta Kanapa” to także przykład siły, empatii i mądrego działania. Jako region możemy być dumni, że tak potrzebna inicjatywa jest częścią Podlaskiej Marki.
Agnieszka Błachowska
Źródło: Miasto Białystok
Reklama