Zespół BP-Ford World Rally Team w Rajdzie Korsyki

Zaledwie 2 tygodnie po Rajdzie Katalonii, zespół BP-Ford World Rally Team będzie walczył w najbliższy weekend o kolejne punkty. Rallye de France, bo taką oficjalną nazwę nosi Rajd Korsyki (6 – 9 kwietnia 2006), odbywający się na tej skalistej, śródziemnomorskiej wyspie, to jeden z najstarszych i najbardziej klasycznych rajdów w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Zespół Forda, który w Hiszpanii zbliżył się do lidera klasyfikacji producentów na dystans zaledwie 2 punktów liczy na to, że będzie to kolejna okazja do zademonstrowania wielkiego potencjału nowego Forda Focus na nawierzchniach asfaltowych.
Marcus Grönholm i Timo Rautiainen oraz ich koledzy z zespołu Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen wygrali w Katalonii aż 10 spośród 16 odcinków specjalnych. OS-y Korsyki są zupełnie inne, ale po 2 dotychczasowych występach w rajdach asfaltowych w tym roku, zespół BP-Ford ma powody do optymizmu przed jubileuszową, pięćdziesiątą edycją Rajdu Korsyki.
Wąskie, bardzo kręte, a przy tym długie odcinki specjalne po zachodniej stronie wyspy wymagają od dwóch fińskich kierowców zespołu BP-Ford wyjątkowej precyzji w prowadzeniu samochodu. Dodatkową trudność sprawić może pogoda, która na górzystej Korsyce lubi zaskakiwać.
Rajd zmienił datę, bowiem jeszcze w zeszłym roku odbył się w październiku, ale pogoda na początku kwietnia jest równie zmienna i nieprzewidywalna, jak jesienią. Ulewny deszcz może niemal z minuty na minutę zamienić suchą asfaltową nawierzchnię w rwący potok. Dlatego analiza prognozy pogody i precyzja informacji o warunkach atmosferycznych na OS-ach ma w tym rajdzie wyjątkowe znaczenie, szczególnie dla właściwego doboru opon.
Zespół BP-Ford wybrał na Rajd Korsyki opony o 2 wzorach bieżnika. Ogumienie firmy BF Goodrich typu g-Force Profiler na suchy asfalt dostępne jest w 3 twardościach mieszanki: miękkiej, średniej i twardej. Na mokrą nawierzchnię przeznaczone są opony Profiler Humid, dostępne w wersji miękkiej i o średniej twardości. W razie obfitych opadów, kierowcy będą używać opon z dodatkowymi nacięciami podłużnymi, aby zapobiec aquaplaningowi lub ewentualnie poprzecznymi, których zadaniem jest poprawa hamowania i prowadzenia samochodu.
W ubiegłym tygodniu zespół odbył 4-dniowe szutrowe testy na Sardynii, których celem było dopracowanie optymalnych ustawień samochodów na Rajd Argentyny. Każdy spośród 2 kierowców zespołu spędził 2 dni za kierownicą.
Zespół Stobart-VK-M-Sport Ford Rally Team zgłosił do Rajdu Korsyki dwa samochody Ford Focus RS WRC w specyfikacji 2004 dla załóg Matthew Wilson / Michael Orr oraz Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila. Rajd Korsyki jest także drugą rundą pucharu markowego Fiesta SportingTrophy International. Wystartuje w nim 8 samochodów Fiesta ST.
autor: Bstok.pl
Źródło Ford

Reklama