Zduś to w zarodku: wskazówki dotyczące zdrowia kobiet po 30-tce

Drogie kobiety, czy wiecie, że wiek 30 lat i więcej to dla wielu z Was najbardziej złożony okres? Pierwsze lata małżeństwa, wychowanie pierwszego dziecka, rozwój kariery… Jakby właśnie wtedy, na początku trzydziestki, wszystko się działo! A Ty zaczynasz wariować, próbując wszystko ogarnąć i nad wszystkim zapanować. Jednak jedna rzecz wymyka Ci się wtedy z rąk – dbanie o siebie. Zapominacie o własnym zdrowiu.

Wszystko, co do tej pory robiłaś wydaje się nagle znikać, bo działasz jak zaprogramowana, wszystko w nadziei, że czegoś nie przeoczysz… Błędu, fatalnego błędu, który może Cię drogo kosztować w późniejszych latach. Dlatego, aby w wieku 50 lat nie musieć żałować, należy natychmiast zdusić ten problem w zarodku. Zacznijcie dbać o siebie…

Zadbaj o kości

Zarówno mężczyźni, jak i kobiety około 30. roku życia tracą gęstość kości, co powoduje osteoporozę. Ten problem zdrowotny dotyka jednak w większym stopniu płeć żeńską.

Wapń, witamina D i potas to trzy składniki odżywcze, które mogą pomóc w odbudowie masy kostnej. Porozmawiaj ze swoim lekarzem o tym, jak możesz zapewnić sobie wystarczającą ilość składników odżywczych, aby utrzymać gęstą masę kostną.

Spaceruj, ćwicz…

Przez większość dni w tygodniu powinnaś wykonywać co najmniej 30 minut umiarkowanych ćwiczeń fizycznych (idealny do tego celu jest spacer), natomiast dwa do trzech dni w tygodniu powinnaś ćwiczyć intensywnie, aby utrzymać zdrowe serce, zmniejszyć ryzyko cukrzycy, poprawić zdrowie psychiczne i utrzymać zdrową wagę. Nie chcemy słyszeć, że nie masz czasu. Musisz znaleźć czas dla siebie!

Tak, mówimy tu o kobietach, ale dotyczy to również mężczyzn. Miło jest odpocząć po wszystkich obowiązkach i stresie i cieszyć się hobby (oglądanie filmów, czytanie, granie w kasynach online, które oferują różne bonusy, takie jak te znalezione na topcasinoexpert-pl.com/allbonuses/freespins/…), ale bez (przynajmniej) chodzenia, twoje ciało powoli się rozpada.

Skup się na profilaktyce

Twoje lata 30-te mogą być najlepszymi latami, ale są też czasem, kiedy musisz regularnie wykonywać badania lekarskie. Wystarczy dwa razy do roku zrobić pełną morfologię krwi, odwiedzić ginekologa, dentystę…

Regularnie odwiedzasz fryzjerów i kosmetyczki, prawda? Otóż zrozum, że wizyty u lekarza są ważniejsze od wizyt u np. fryzjera. Zadbaj o swoje zdrowie! Badania cytologiczne oraz badania pod kątem jaskry, cukrzycy, cholesterolu, ciśnienia krwi, raka piersi muszą być obowiązkowe.

Uważaj na swoją wagę

Z wiekiem metabolizm zwalnia, a hormony mogą go dodatkowo zaburzać, a tym samym wpływać na Twoją wagę.

Teraz jest odpowiedni czas, aby zacząć dbać o swoją dietę. W końcu, nawet jeśli Ci się to nie podoba, pomyśl o dobru swojego dziecka lub dzieci. Jeśli ty będziesz się zdrowo odżywiać, one też będą się zdrowo odżywiać. Ucz je zdrowego odżywiania od najmłodszych lat. Dom buduje się od podstaw, prawda?

Sprawdź stan hormonów

Najnowsze statystyki pokazują, że około 80 % kobiet doświadcza skutków braku równowagi hormonalnej w tym okresie życia.

Kiedy estrogen i progesteron są niezrównoważone, możesz doświadczyć takich objawów jak bóle miednicy, włókniaki, nieregularne lub ciężkie cykle, niepokój, zmiany wagi, problemy z nastrojem i wiele innych. Nieprawidłowy poziom może być również oznaką przewlekłych schorzeń, takich jak endometrioza czy zespół policystycznych jajników.

Nie zapominaj o pielęgnacji skóry

Twoja skóra traci elastyczność i młodość już po trzydziestce, dlatego czas na solidną rutynę pielęgnacyjną, która obejmuje stosowanie kremów z filtrem przeciwsłonecznym o SPF co najmniej 30.

Ponadto, jeśli pijesz wystarczająco dużo wody, ćwiczysz i zdrowo się odżywiasz, Twoja skóra może zachować blask i młodość przez długi, długi czas.

Zadbaj o swoje szczęście

Według statystyk, około jedna trzecia ludzi na świecie jest chronicznie zestresowana. Stres może prowadzić do zwiększonego ryzyka wystąpienia wysokiego ciśnienia krwi, chorób serca, otyłości i cukrzycy.

Spraw sobie przyjemność, przynajmniej raz w tygodniu. Nawet mając wszystko na swojej liście rzeczy do zrobienia, nie bój się zwolnić i zadbać o swoje podstawowe potrzeby… Nigdy nie stawiaj siebie na ostatnim miejscu. Wkrótce zrozumiesz dlaczego. Po prostu, nigdy nie zapominaj o ustalaniu priorytetów!