Reklama

Wszystko o LinkedIn krok po kroku

Osoby na stanowiskach kierowniczych często szukają okazji do poznania wartościowych ludzi, z którymi mogą nie tylko robić interesy , ale także uczyć się. Idealnym miejscem do tego jest LinkedIn , gdzie nawet 97% menedżerów ma konto. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak najlepiej korzystać z tej witryny.

Czym jest LinkedIn?

LinkedIn to serwis społecznościowy przeznaczony dla aktywnych zawodowo osób, które często zajmują wysokie stanowiska. Ma globalny zasięg i szacuje się, że ma ponad 800 milionów użytkowników. Większość z nich skupia się na nawiązywaniu kontaktów biznesowych.

Portal może dostarczyć wiele cennych informacji o użytkownikach. Możemy łatwo zobaczyć, w jakiej firmie jest obecnie ta osoba, jakie stanowisko zajmuje, jakie ma doświadczenie, co opublikowała itp.

Każdy może utworzyć profil na tej stronie. Jest w 100% darmowy, a sama witryna podpowiada, co jeszcze możesz dodać do profilu i uzupełnić go, aby był bardziej atrakcyjny.

W jaki sposób działa portal LinkedIn?

Podobnie jak w przypadku wszystkich serwisów społecznościowych, LinkedIn ma dużą swobodę działania. Należy jednak zauważyć, że użytkownicy tutaj są bardziej otwarci na nową wiedzę. Portal nieustannie sugeruje inne wartościowe osoby, które możesz znać lub które zasługują na zaproszenie do naszych kontaktów. Na LinkedIn, w przeciwieństwie do innych serwisów , nie musisz znać osoby osobiście, aby się z nią skontaktować. Wielu użytkowników chce mieć największą możliwą sieć kontaktów, ponieważ każda nowa osoba to szansa na nowe doświadczenia. Sam portal umożliwia wysyłanie do 500 zaproszeń tygodniowo, co jasno pokazuje, na czym polega LinkedIn. Pozyskanie nowych kontaktów to także szansa na zapoznanie się z naszą ofertą biznesową, a więc szansą na pozyskanie nowego klienta.

Skuteczność LinkedIn w pozyskiwaniu nowych klientów, kandydatów i inwestorów potwierdzają specjaliści z agencji Sales Robots, która specjalizuje się w tworzeniu kampanii komunikacyjnych na tym portalu.

LinkedIn w Polsce — statystyki

Jeśli spojrzymy na Stany Zjednoczone lub kraje europejskie, zobaczymy, że nawet połowa obywateli ma konto na LinkedIn. W Polsce jest jeszcze mniej użytkowników tego typu – 4,4 mln, ale warto zauważyć , że liczba ta nadal szybko rośnie. Przykłady zagraniczne i trend rynkowy pokazują, że polscy użytkownicy będą stale rosnąć.

Jednak nawet obecna liczba jest już imponująca. W końcu za pomocą portalu masz możliwość kontaktu z ponad 4 milionami nie tylko swoich klientów, ale być może również inwestorów. Ponadto , jak wspomnieliśmy wcześniej, jest znacznie więcej osób otwartych na kontakty i możliwości niż na jakiejkolwiek innej stronie internetowej.

Profil prywatny w serwisie LinkedIn

Możesz utworzyć konto prywatne i firmowe w portalu. Oferują różne możliwości i dobrze się uzupełniają.

Profil prywatny jest swoistą wizytówką każdej osoby. Dzięki temu możemy rozszerzać naszą sieć, aby przedstawiać się na różne sposoby, publikować wpisy, komentować inne treści, polecać je i udostępniać. Wszystko to wzmocni naszą pozycję na tej stronie. Im bardziej aktywny jest nasz profil, tym cenniejszy będzie dla innych użytkowników.

Należy również zauważyć, że limit znajomych w Twojej sieci kontaktów jest praktycznie nieograniczony, ponieważ wynosi 30 000 osób.

Każdy może utworzyć prywatny i niezwykle prosty profil. Następnie sam portal poprowadzi nas przez rzeczy, które należy wykonać, aby był jak najbardziej atrakcyjny dla innych.

Profil firmowy w serwisie LinkedIn

W przeciwieństwie do profilu prywatnego ten prezentuje Twoją firmę i jest znacznie bardziej pasywnym miejscem. Oczywiście możesz też w ramach niego publikować swoje wpisy czy artykuły, ale dużo trudniej jest dotrzeć do nowych odbiorców niż w przypadku profilu prywatnego. Warto jednak takie mieć, bo to kreuje jeszcze bardziej profesjonalny wizerunek firmy i sprawia, że ​​inwestorzy dużo chętniej do rozmowy.

Sprzedaż na LinkedIn – musisz to wiedzieć

LinkedIn to świetne miejsce do zwiększania codziennej sprzedaży. Ponieważ , że na tym portalu znajdziesz kadrę kierowniczą oraz osoby na wysokich stanowiskach, od razu docierasz ze swoim przekazem do właściwych osób.

Sprzedawcy i marketerzy mogą znaleźć nowych klientów, partnerów biznesowych i godne firmy do współpracy właśnie na LinkedIn.

Ponadto witryna zawiera narzędzia, które pomogą Ci znaleźć dokładnie odpowiednie osoby.

Serwis daje nam bardzo dużo możliwości na promocję naszej firmy, osoby, produktów czy usług, a co za tym idzie również na sprzedaż. Najlepsze jest to, że ta sprzedaż nastąpi automatycznie, ponieważ jeśli Twój profil będzie interesujący, może być to kluczowe dla innych użytkowników. Dlatego będą chcieli ciebie w swojej sieci.

Dowiedz się jak generować leady na LinkedIn?

Profile prywatne mają do 3 różnych możliwości pozyskiwania leadów:

  • Bezpośrednie wiadomości prywatne — od 5% do 10% — to idealne rozwiązanie pozwalające codziennie docierać ze swoją wiadomością do setek potencjalnych klientów. Bezpośredni kontakt pozwala na bardzo indywidualną wiadomość i dużą skuteczność.
  • Zaproszenia na wydarzenia – konwersja od 10% do 15% – Organizacja wydarzeń to dobry sposób na zaoferowanie swojej oferty kilku osobom w jednym miejscu. Organizowanie webinarów jest cały czas bardzo popularne, a dodatkowo sprawia, że nie ma potrzeby każdemu z osobna prezentowania tego samego tylko robisz to za jednym razem.
  • Posty – Niska skuteczność – Ciekawe posty wydają się przyciągać użytkowników. Prawda jest jednak taka, że  jest to jednorazowa wiadomość, a co za tym idzie mało angażuje użytkownika.

Generowanie leadów jest bardzo ważne w każdej firmie, ponieważ przynosi Twojej firmie nowych klientów, nad którymi możesz „pracować” ze spersonalizowaną wiadomością do nich. Oczywiście możesz też generować leady za pośrednictwem innych kanałów, ale dzięki LinkedIn możesz mieć pewność, że Twoje leady są natychmiastowymi decydentami (osobami decyzyjnymi).

Rekrutacja na LinkedIn

Rekrutacja na LinkedIn jest niezwykle prosta. Zarówno jeśli jest to pracodawca, jak i pracownik. Bardzo dużym atutem jest bezpośredni kontakt stron. W rezultacie musi tylko dobrze uzupełnić swój profil, być gotowym na zmianę pracy i już masz szansę zostać zauważonym. Oczywiście nie możemy zapominać , że im ciekawszy profil, tym cenniejsi jesteśmy dla pracodawcy. Z drugiej strony rekruter również musi być aktywny i utrzymywać swój profil, ponieważ reprezentuje swoją firmę wobec innej osoby. Jeśli ma nieaktualny profil, wygląda na profesjonalny.

Pozyskaj pracę na LinkedIn?

Jeśli szukamy pracy na LinkedIn, nic nie stoi na przeszkodzie, aby pisać do rekruterów lub decydentów interesujących nas firm. Możemy również odpowiedzieć na ogłoszenia już opublikowane na stronie. Pamiętaj , że nawet jeśli w danej firmie nie ma ogłoszenia , zawsze możesz skontaktować się z nią. Dzięki temu to Ty będziesz pierwszy, gdy tylko miejsce będzie dostępne

Pozyskaj pracownika na LinkedIn?

Tutaj mamy odwrotną sytuację. Jako rekruter możemy spotkać wartościową osobę praktycznie w codziennym korzystaniu z tego portalu. Wystarczy się z nią skontaktować i już mamy okazję do pozyskania pracownika do naszej firmy. Oczywiście klasyczne wystawienie ogłoszenia również da duży odzew. Pamiętaj, że jeśli masz dobrze rozbudowaną sieć kontaktów, to inni użytkownicy mogą udostępniać Twoje ogłoszenie, dzięki czemu zyska ono dużo większy zasięg niż w klasycznych portalach ogłoszeniowych.

Cennik LinkedIn – lista płatnych usług na platformie

Samo utworzenie konta i zarządzanie nim są bezpłatne. Istnieje jednak szereg opcji płatnych, dzięki którym zyskujemy dodatkowe możliwości. Te pakiety to:

  • LinkedIn Premium Sales Navigator – najpopularniejszy dodatkowy pakiet. Pozwala on korzystać z zaawansowanej wyszukiwarki, aby jeszcze lepiej znajdować wartościowe kontakty. Dostajemy dostęp do takich filtrów jak: poziom w hierarchii w firmie, wielkość zatrudnienia pracodawcy, lokalizacja, branża (416 pozycji), stanowisko i wiele innych.
  • recruiter — pomaga wyszukiwać kandydatów po ich umiejętnościach.
  • career — pomaga w poszukiwaniu pracy.
  • business — zestaw kursów o tematyce biznesowej.

Pamiętaj, że Twoje konto LinkedIn należy traktować jako długoterminową inwestycję. Nie chodzi o to, by raz je uzupełnić, a potem o nim zapomnieć. Ciągłe poszerzanie sieci kontaktów, tworzenie publikacji wartościowych treści może Ci przynosić korzyści przez bardzo długi czas. Pamiętaj, że ten serwis w Polsce się cały czas dynamicznie rozwija. Otwierając konto dzisiaj, możesz wyprzedzić konkurencję, a dzięki temu, że ma międzynarodowy zasięg, nic nie stoi na przeszkodzie przyciągnięciu inwestorów zagranicznych. Możliwości są wręcz nieograniczone. Po prostu zrób pierwszy krok. Najlepiej jeszcze dzisiaj.

Reklama