Współpraca koncernów Fiat i PSA Peugeot Citroën w zakresie produkcji samochodów dostawczych

Dzięki tej współpracy obydwaj partnerzy zajmuja czołowa pozycje w europejskim sektorze lekkich samochodów dostawczych.Sukces handlowy w Europie wzmocnił współprace miedzy dwoma koncernami. W styczniu 2002 roku porozumienie zawarte między partnerami zostało przedłużone do 2017 roku. Określa ono warunki rozwoju i wdrożenia do produkcji dwóch nowych lekkich samochodów dostawczych, jak również założenia ekonomiczne i przemysłowe tego przedsięwzięcia.
W marcu 2005 roku, wychodząc naprzeciw prognozowanemu rozwojowi segmentu małych samochodów dostawczych otwierających gamę, obydwa koncerny podpisały porozumienie o współpracy i produkcji trzeciej rodziny pojazdów: małego furgonu, którego produkcja będzie koordynowana przez Tofas w zakładzie w Bursie (Turcja), w oparciu o ścisłą współpracę obydwu partnerów.
Na mocy porozumień z 2002 i z 2005 roku Fiat i PSA Peugeot Citroën postanowiły zainwestować łącznie 2,2 miliardy euro. Blisko 50% tej kwoty przeznaczono dla zakładu we Włoszech, który może wytwarzać do 230 000 samochodów rocznie i osiagnąć docelowo zdolność produkcyjną rzędu 260 000 pojazdów. Inwestycje przeznaczone na rozwój i produkcje przyszłych modeli wytwarzanych w ramach spółki Sevel w Atessa, to jest nowych wersji Ducato, Boxera i Jumpera, wynoszą ponad 1,1 mld euro, w tym 700 milionów z przeznaczeniem na rozwój nowego produktu i sfinansowanie linii produkcyjnych poddostawców. Pozostała kwota 400 milionów została przydzielona na rozbudowę obiektów spawalni i linii montażowej, instalacje nowych urządzeń produkcyjnych, jak również na stworzenie nowej struktury logistycznej i nowej lakierni wyposażonej w najnowsze technologie. Udziały w spółce Sevel d’Atessa zostały objęte w równych częściach przez obydwu partnerów, a zarządzanie spółką zostało powierzone spółce Fiat Auto.
Nowa rodzina samochodów dostawczych Model X250, wzoru w swojej kategorii charakteryzuje się nową linią nadwozia, łatwością załadunku oraz wyjątkową jakością prowadzenia. Pojazd jest wyposażony w nowoczesne elementy w zakresie elektroniki i bezpieczeństwa, ale przede wszystkim pozwala na zredukowanie kosztów zarządzania. Wyposażony w układ mechaniczny swoich poprzedników (napęd przedni i silniki ustawione poprzecznie), nowy model prezentuje szeroką gamę: ° modele do przewozu towarów i osób oraz nadwozie przystosowane do adaptacji i montażu dodatkowego wyposażenia
° dopuszczalna masa całkowita od 3 do 4 ton
° 2 typy mostów napedowych: dla kół i ogumienia 15” (dopuszczalna masa całkowita od 3 do 3,5 ton) i 16” (dopuszczalna masa całkowita od 3,5 do 4 ton)
° ładownosc użytkowa od 1000 do 2000 kg
° 3 rozstawy osi, 4 długosci i 3 wysokosci dla furgonów
° 7 objętości przestrzeni ładunkowej, od 8 do 17 m3
° 4 rozstawy osi i 5 długości nadwozia
Dzięki tak szerokiej gamie produktów, każdy klient znajdzie pojazd „na swoją miare”, który będzie doskonale odpowiadał jego potrzebom. Nowy model jest oferowany w czterech wersjach silnikowych. Są to silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem, 16- zaworowe z technologia „Common Rail” i wtryskiem bezpośrednim najnowszej generacji (wielopunktowym), rozwijajace moc od 100 do 157 KM. Silniki te, zgodne z normą Euro4, zostały wyposażone w 5.przełożeniową lub nową, 6.przełożeniową manualną skrzynię biegów i osiągają wysokie momenty obrotowe (od 250 do 400 Nm) przy niskiej prędkości obrotowej silnika.
autor: Bstok.pl
Źródło Citroën

Reklama