WRC po Rajdzie Sardynii

Sébastien Loeb (Citroen) odniósł swoje piąte z kolei zwycięstwo, załoga zespołu BP-Ford World Rally Team Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen uzyskała najlepszy wynik w swojej karierze, zajmując drugie miejsce w Rajdzie Sardynii.
Rajd rozgrywany na śródziemnomorskiej wyspie przebiegał w upalnej temperaturze, która osiągała nawet 34 stopni w cieniu, na bardzo trudnych szutrowych odcinkach specjalnych o zmiennej charakterystyce. Pierwszy etap stał pod znakiem zdecydowanej dominacji zespołu BP-Ford World Rally Team. Marcus Gronholm jadący Fordem Focus RS WRC wygrał w piątek aż 4 z 6 odcinków specjalnych i prowadził zdecydowanie przed Sebastianem Loebem i swoim kolegą z zespołu Mikko Hirvonenem. Na drugim sobotnim odcinku specjalnym dwukrotny mistrz świata, Marcus Gronholm uderzył w głaz i wskutek awarii musiał wycofać się z rajdu. Całe nadzieje zespołu skupiły się wtedy na młodym Hirvonenie, który awansował na drugą pozycję i utrzymał ją do końca sobotniego etapu. Szef zespołu, Malcolm Wilson, nie krył rozczarowania z powodu wypadku Gronholma, ale i zadowolenia z doskonałej postawy Mikko Hirvonena. Do ostatniego etapu młody Fin przystąpił ze sporą, 39-sekundową przewagą nad zajmującym trzecią pozycję Hiszpanem Danielem Sordo. Ostatecznie kierowca Forda Focus dowiózł do mety drugą pozycję, powiększając przewagę nad Hiszpanem do 46.3 sekundy na mecie rajdu.
Sébastien Loeb (Citroen) odniósł swoje piąte z kolei zwycięstwo, zwiększając przewagę nad rywalami w klasyfikacji kierowców. Dzięki temu wynikowi, partner Loeba w załodze Daniel Elena został pilotem o największej liczbie wygranych rajdów (25) w historii WRC. Hiszpan Dani Sordo (Citroen) zajął trzecie miejsce i po raz pierwszy stanął na podium w rajdzie szutrowym, natomiast czwarta pozycja to życiowy rezultat jego rodaka Xavi Ponsa (Citroen). Petter Solberg (Subaru) jechał po pewne punkty, gdy uszkodzenie układu kierowniczego na ostatnim odcinku specjalnym kosztowało go ponad 3 minuty straty. Norweg ukończył rajd bez punktów, na 9 miejscu. Jego kolega z zespołu Subaru Chris Atkinson był na dobrej drodze do piątego miejsca, gdy również na ostatnim OS-ie uszkodził samochód. Nie dojechał do mety, ale dzięki systemowi SupeRally został sklasyfikowany na 10 miejscu. Z systemu SupeRally skorzystał także Harri Rovanperä (Skoda). Fin nie ukończył pierwszego etapu z powodu uszkodzonego drążka kierowniczego, ale ostatecznie zdobył 1 punkt w klasyfikacji producentów.
Następny rajd
Sezon WRC zbliża się do półmetka, który wyznacza grecki Rajd Akropolu. Impreza, której bazą będzie stadion olimpijski w Atenach, odbędzie się w dniach 1 – 4 czerwca. Odcinki specjalne będą prowadzić po drogach, które nie gościły rajdowych załóg od wielu lat.
Końcowa klasyfikacja Rajdu Sardynii
1. S Loeb/D Elena F Citroen Xsara 3h 54min 18.9s
2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3h 57min 00.3s
3. D Sordo/M Marti E Citroen Xsara 3h 57min 46.6s
4. X Pons/C Del Barrio E Citroen Xsara 3h 59min 47.2s
5. J Välimäki/J Kalliolepo FIN Mitsubishi Lancer 4h 01min 27.7s
6. K Sohlberg/T Tuominen FIN Subaru Impreza 4h 01min 55.8s
7. M Stohl/I Minor A Peugeot 307 4h 02min 37.3s
8. F Duval/ P Pivato B Skoda Fabia 4h 04min 04.7s
9. P Solberg/P Mills N Subaru Impreza 4h 04min 38.8s
10 C Atkinson/G MacNeall AUS Subaru Impreza 4h 05min 22.8s
Klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (po rundzie 7/16)
Kierowcy Zespoły 1. S Loeb 66 pkt 1. Kronos Citroen 85 pkt
2. M Grönholm 35 pkt 2. BP-Ford 65 pkt
3. D Sordo 30 pkt 3. Subaru 58 pkt
4. M Stohl 20 pkt 4. OMV – Peugeot Norway 36 pkt
5. P Solberg 18 pkt 5. Stobart VK M-Sport Ford 15 pkt
6. M Hirvonen 15 pkt 6. Red-Bull Skoda 14 pkt
autor: Bstok.pl
Źródło Ford

Reklama