Włamali się na konto społecznościowe i wyłudzili kod BLIK
Włamali się na konto społecznościowe i wyłudzili kod BLIK
Cyberprzestępcy, aby wyłudzić pieniądze, często wykorzystują popularne portale społecznościowe oraz komunikatory. Jedną z metod stosowaną przez przestępców jest próba uzyskania kodu BLIK. Tym razem, ofiarą oszusta stała się mieszkanka Suwałk, która straciła 130 złotych.
Suwalscy policjanci coraz częściej otrzymują zgłoszenia o oszustwach z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych (BLIK). Tylko wczoraj zgłosił się 44-letni mieszkaniec Suwałk, który poinformował, że ktoś ,,włamał” się na jego konto na jednym z popularnych portali społecznościowych. Następnie, podszywając się pod niego, wysłał prywatne wiadomości do jego znajomych z prośbą o szybką pożyczkę. Oszust prosił o przelanie pieniędzy za pomocą wygenerowania kodu BLIK. Niestety, jedna osoba z grona jego znajomych odpowiedziała na prośbę, udostępniła kod BLIK i straciła 130 złotych.
Przestrzegamy: jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK a lub o przekazanie kodu BLIK – zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.
Źródło: Podlaska Policja