W tragicznym wypadku podczas Rajdu Maroka zginął Henri Magne

Pochodzący z Andory pilot stracił życie w wypadku, do jakiego doszło pomiędzy pierwszym a drugim punktem pomiarowym, na 61. kilometrze ostatniej w tym rajdzie próby. Ich samochód uderzył przodem w betonową ścianę. Ekipa medyczna stwierdziła zgon Henriego Magne o 10:02 lokalnego czasu, 5 minut po wypadku. Kierowca Nani Roma nie odniósł obrażeń.
Henri Magne urodził się we Francji w marcu 1953 r. Po raz pierwszy wystartował w Rajdzie Dakar w 1982 r. i ukończył go na 21. miejscu w klasyfikacji generalnej, zajmując pierwszą pozycję w klasie Diesli. W 1985 r. był pilotem szybkiej ciężarówki serwisowej fabrycznego zespołu Mitsubishi, zajmując na mecie dziewiątą pozycję w kategorii ciężarówek. Jego kariera zaczęła się błyskawicznie rozwijać, po tym jak wspólnie z Kenjiro Shinozuką zajęli drugie miejsce w Rajdzie Dakar w 1988 r.
Henri Magne po raz pierwszy wygrał Dakar wspólnie z Kenjiro Shinozuką i Mitsubishi w 1997 r. Powtórzył ten rezultat w 2000 r., jadąc z Jean-Louisem Schlesserem w Rajdzie Paris-Dakar-Cairo. Pilotując Carlosa Sousę w 2003 r. przekroczył metę na trzecim miejscu, ponownie był trzeci u boku Luca Alphanda rok później. Z tymi kierowcami wygrał Puchar Świata w 2003 r. i europejski Puchar Baja w 2004 r.
Po starcie w UAE Desert Challenge w 2004 r. u boku Andrei Mayer, przesiadł się do Jonana Romy, by wystartować z nim po raz pierwszy, w rajdzie Baja Katar. Zajęli wówczas drugie miejsce. Następnie razem wyruszyli na Rajd Dakar 2005, a później odnieśli swoje pierwsze wspólne zwycięstwo w Baja Spain Aragon. Obecny sezon załoga rozpoczęła od doskonałej, trzeciej pozycji w Dakarze, następnie zajmując drugie miejsce w rajdach Patagonia-Atacama i Transiberico Rally.
Magne pozostawił żonę Lucette i dwoje adoptowanych dzieci. MMSP składa najgłębsze wyrazy współczucia wszystkim członkom rodziny Henriego.
Zespół Repsol Mitsubishi Ralliart wycofał z marokańskiej imprezy swoją załogę Stephane Peterhansel i Jean-Paul Cottret, po ukończeniu finałowego odcinka długości 222 km, na znak szacunku wobec tragicznie zmarłego Henriego Magne. Peterhansel przejeżdżając linię mety był na czele klasyfikacji generalnej, nieświadom tragedii, która rozegrała się za jego plecami. Decyzją dyrektora zespołu, Dominique Serieys’a załoga została wycofana z rajdu na ostatnim punkcie kontroli czasu.
autor: Bstok.pl
Źródło Mitsubishi

Reklama