» W lipcu 2019 Audi dostarczyło swym klientom 155 350 samochodów


  • W lipcu ubiegłego roku decydujący wpływ na sprzedaż miały efekty wprowadzenia cyklu testowego WLTP

  • Hildegard Wortmann, szefowa sprzedaży i marketingu AUDI AG mówi: „Wyraźnie udało nam się ustabilizować sytuację sprzedażową w ujęciu rok do roku”

  • Sprzedaż w Chinach podskoczyła o 6 procent – nowy rekord czerwca

 

 

 

W lipcu roku 2018 do nadzwyczajnego wzrostu sprzedaży – zwłaszcza w Europie, przyczyniły się modele sprzedawane ze stanów magazynowych. W lipcu roku 2019, Audi kontynuowało natomiast sukces na rynku chińskim. Najważniejszy dla czterech pierścieni rynek sprzedaży indywidualnej zamknął lipiec wynikiem 56 365 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost aż o 6 procent. Sprzedaż Audi wzrosła również w Stanach Zjednoczonych – o 0,8 procent. Licząc od początku roku, koncern z Ingolstadt sprzedał na całym świecie 1 061 550 aut. To o 4,8 procent mniej niż w okresie styczeń – lipiec 2018.

 

„Wyzwania związane z przejściem na cykl testowy WLTP powodowały w ubiegłym roku nadzwyczajne fluktuacje w sprzedaży” – mówi Hildegard Wortmann, szefowa marketingu i sprzedaży AUDI AG. „Dzięki naszemu wcześniejszemu przygotowaniu się na kolejny, drugi akt WLTP i dzięki naszej nieustającej inicjatywie modelowej, wracamy teraz na „spokojne wody” i wyraźnie stabilizujemy sytuację sprzedażową. Oczekujemy, że w drugiej połowie roku wyniki handlowe będą pozytywne.”

 

W odpowiedzi na przejście na cykl testowy WLTP, w ubiegłym roku koncern dostosował dostawy do potrzeb sieci dealerskiej i maksymalnie ją zaopatrzył. W ten sposób Audi zdołało zrekompensować ograniczenia w swojej gamie modelowej (zwłaszcza jeśli chodzi o możliwości konfiguracji), które pojawiły się czasowo w związku z przejściem na cykl WLTP i z wymianą modelową. Sprzedaż modeli ze stanów magazynowych przyczyniła się do wyjątkowo wysokich wartości dostaw w lipcu 2018 r. W tym roku natomiast, Niemcy raportowały drugi (po wynikach z roku 2018) najlepszy co do wielkości sprzedaży lipiec w historii Audi (26 962 samochody), choć dostawy rok do roku spadły o 17 procent. Biorąc pod uwagę dobre wyniki z poprzedniego roku, popyt na Audi Q3 (+36,4 procent) i Audi TT (+93,4 procent) i tak wzrósł. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku Audi dostarczyło na do rąk klientów w Niemczech 179 393 samochody (-5,4 procent).

 

W Europie dostawy w lipcu liczone rok do roku spadły o 13,3 procent, do ok. 68 750 egzemplarzy. Skumulowane wyniki sprzedażowe od początku roku wyniosły 488 250 aut (-5,9 procent), choć w niektórych krajach sprzedaż wzrosła. Było tak np. we Włoszech (+6,9 procent) i w Holandii (+2,4 procent).

 

W Polsce odnotowano podobną sytuację jak w większości państw europejskich. W lipcu zarejestrowano w naszym kraju 1143 egzemplarze nowych samochodów marki Audi, co w stosunku do lipca roku 2018 oznacza spadek o 16,2 procent (2018: 1364 auta). Licząc od początku roku, nad Wisłą zarejestrowano 7630 sztuk nowych Audi, o 17,6 procent mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (styczeń-lipiec 2018: 9262 sztuki).

 

W ślad za odnotowaniem bardzo dobrych wyników w czerwcu, również w lipcu Chiny zanotowały rekord sprzedażowy. Sprzedano to 56 365 samochodów, o 6 procent więcej niż w lipcu roku 2018. Znaczącą część tej puli stanowiła sprzedaż flagowego modelu koncernu – Audi A8 L (wzrost o 21,2 procent). Równie duży był w Państwie Środka popyt na najlepiej na tamtejszym rynku sprzedający się model – Audi A4 L. W tym wypadku sprzedaż wzrosła o 3,7 procent. W pierwszej połowie tego roku A4 L wyprzedziło wszystkie modele konkurencyjne i zostało najlepiej sprzedającym się tam sedanem segmentu premium.

 

Sprzedaż Audi w lipcu wzrosła również w Stanach Zjednoczonych. Do rąk klientów oddano tu 19 370 samochodów (wzrost o 0,8 procent). Nadal duży pozostaje w USA popyt na modele klasy wyższej: A6, A7 i A8. Łącznie, dostawy liczone od początku roku wyniosły w tym kraju w sumie 120 810 egzemplarzy (-5,0 procent). W miesiącach poprzednich, dostawy na tamtejszym rynku były ograniczone z powodu wymiany modelowej Audi Q3. Pierwsze egzemplarze nowego modelu dealerzy w USA otrzymali w lipcu. Cały region Ameryki Północnej zamknął lipiec wynikiem 22 850 sprzedanych samochodów marki Audi (-1,3 procent), a skumulowane wyniki za siedem miesięcy roku 2019 to ok. 146 200 aut (-7,5 procent).


 

Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach

lipiec

łącznie

2019

2018

Różnica
w stosunku do lipca 2018 r.

2019

2018

Różnica
w stosunku do roku 2018

Świat

155 350

165 389

-6,1%

1 061 550

1 114 622

-4,8%

Europa

68 750

79 310

-13,3%

488 250

518 706

-5,9%

  – Niemcy

26 962

32 489

-17,0%

179 393

189 580

-5,4%

  – Wielka Brytania

10 306

13 510

-23,7%

91 502

102 742

-10,9%

  – Francja

5211

5180

+0,6%

35 352

33 787

+4,6%

  – Włochy

6160

5761

+6,9%

41 104

41 284

-0,4%

  – Hiszpania

4788

6632

-27,8%

33 630

38 136

-11,8%

– Polska

1143

1364

-16,2%

7630

9262

-17,6%

USA

19 370

19 221

+0,8%

120 810

127 163

-5,0%

Meksyk

988

1325

-25,4%

6954

8268

-15,9%

Brazylia

718

712

+0,8%

4250

5063

-16,1%

Chiny 
(łącznie z Hongkongiem)

56 365

53 191

+6,0%

368 867

359 781

+2,5%

 

Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.

Źródło: Mototarget.pl

Reklama