» W lipcu 2019 Audi dostarczyło swym klientom 155 350 samochodów
-
W lipcu ubiegłego roku decydujący wpływ na sprzedaż miały efekty wprowadzenia cyklu testowego WLTP
-
Hildegard Wortmann, szefowa sprzedaży i marketingu AUDI AG mówi: „Wyraźnie udało nam się ustabilizować sytuację sprzedażową w ujęciu rok do roku”
-
Sprzedaż w Chinach podskoczyła o 6 procent – nowy rekord czerwca
W lipcu roku 2018 do nadzwyczajnego wzrostu sprzedaży – zwłaszcza w Europie, przyczyniły się modele sprzedawane ze stanów magazynowych. W lipcu roku 2019, Audi kontynuowało natomiast sukces na rynku chińskim. Najważniejszy dla czterech pierścieni rynek sprzedaży indywidualnej zamknął lipiec wynikiem 56 365 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost aż o 6 procent. Sprzedaż Audi wzrosła również w Stanach Zjednoczonych – o 0,8 procent. Licząc od początku roku, koncern z Ingolstadt sprzedał na całym świecie 1 061 550 aut. To o 4,8 procent mniej niż w okresie styczeń – lipiec 2018.
„Wyzwania związane z przejściem na cykl testowy WLTP powodowały w ubiegłym roku nadzwyczajne fluktuacje w sprzedaży” – mówi Hildegard Wortmann, szefowa marketingu i sprzedaży AUDI AG. „Dzięki naszemu wcześniejszemu przygotowaniu się na kolejny, drugi akt WLTP i dzięki naszej nieustającej inicjatywie modelowej, wracamy teraz na „spokojne wody” i wyraźnie stabilizujemy sytuację sprzedażową. Oczekujemy, że w drugiej połowie roku wyniki handlowe będą pozytywne.”
W odpowiedzi na przejście na cykl testowy WLTP, w ubiegłym roku koncern dostosował dostawy do potrzeb sieci dealerskiej i maksymalnie ją zaopatrzył. W ten sposób Audi zdołało zrekompensować ograniczenia w swojej gamie modelowej (zwłaszcza jeśli chodzi o możliwości konfiguracji), które pojawiły się czasowo w związku z przejściem na cykl WLTP i z wymianą modelową. Sprzedaż modeli ze stanów magazynowych przyczyniła się do wyjątkowo wysokich wartości dostaw w lipcu 2018 r. W tym roku natomiast, Niemcy raportowały drugi (po wynikach z roku 2018) najlepszy co do wielkości sprzedaży lipiec w historii Audi (26 962 samochody), choć dostawy rok do roku spadły o 17 procent. Biorąc pod uwagę dobre wyniki z poprzedniego roku, popyt na Audi Q3 (+36,4 procent) i Audi TT (+93,4 procent) i tak wzrósł. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku Audi dostarczyło na do rąk klientów w Niemczech 179 393 samochody (-5,4 procent).
W Europie dostawy w lipcu liczone rok do roku spadły o 13,3 procent, do ok. 68 750 egzemplarzy. Skumulowane wyniki sprzedażowe od początku roku wyniosły 488 250 aut (-5,9 procent), choć w niektórych krajach sprzedaż wzrosła. Było tak np. we Włoszech (+6,9 procent) i w Holandii (+2,4 procent).
W Polsce odnotowano podobną sytuację jak w większości państw europejskich. W lipcu zarejestrowano w naszym kraju 1143 egzemplarze nowych samochodów marki Audi, co w stosunku do lipca roku 2018 oznacza spadek o 16,2 procent (2018: 1364 auta). Licząc od początku roku, nad Wisłą zarejestrowano 7630 sztuk nowych Audi, o 17,6 procent mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (styczeń-lipiec 2018: 9262 sztuki).
W ślad za odnotowaniem bardzo dobrych wyników w czerwcu, również w lipcu Chiny zanotowały rekord sprzedażowy. Sprzedano to 56 365 samochodów, o 6 procent więcej niż w lipcu roku 2018. Znaczącą część tej puli stanowiła sprzedaż flagowego modelu koncernu – Audi A8 L (wzrost o 21,2 procent). Równie duży był w Państwie Środka popyt na najlepiej na tamtejszym rynku sprzedający się model – Audi A4 L. W tym wypadku sprzedaż wzrosła o 3,7 procent. W pierwszej połowie tego roku A4 L wyprzedziło wszystkie modele konkurencyjne i zostało najlepiej sprzedającym się tam sedanem segmentu premium.
Sprzedaż Audi w lipcu wzrosła również w Stanach Zjednoczonych. Do rąk klientów oddano tu 19 370 samochodów (wzrost o 0,8 procent). Nadal duży pozostaje w USA popyt na modele klasy wyższej: A6, A7 i A8. Łącznie, dostawy liczone od początku roku wyniosły w tym kraju w sumie 120 810 egzemplarzy (-5,0 procent). W miesiącach poprzednich, dostawy na tamtejszym rynku były ograniczone z powodu wymiany modelowej Audi Q3. Pierwsze egzemplarze nowego modelu dealerzy w USA otrzymali w lipcu. Cały region Ameryki Północnej zamknął lipiec wynikiem 22 850 sprzedanych samochodów marki Audi (-1,3 procent), a skumulowane wyniki za siedem miesięcy roku 2019 to ok. 146 200 aut (-7,5 procent).
Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach |
lipiec |
łącznie |
||||
2019 |
2018 |
Różnica |
2019 |
2018 |
Różnica |
|
Świat |
155 350 |
165 389 |
-6,1% |
1 061 550 |
1 114 622 |
-4,8% |
Europa |
68 750 |
79 310 |
-13,3% |
488 250 |
518 706 |
-5,9% |
– Niemcy |
26 962 |
32 489 |
-17,0% |
179 393 |
189 580 |
-5,4% |
– Wielka Brytania |
10 306 |
13 510 |
-23,7% |
91 502 |
102 742 |
-10,9% |
– Francja |
5211 |
5180 |
+0,6% |
35 352 |
33 787 |
+4,6% |
– Włochy |
6160 |
5761 |
+6,9% |
41 104 |
41 284 |
-0,4% |
– Hiszpania |
4788 |
6632 |
-27,8% |
33 630 |
38 136 |
-11,8% |
– Polska |
1143 |
1364 |
-16,2% |
7630 |
9262 |
-17,6% |
USA |
19 370 |
19 221 |
+0,8% |
120 810 |
127 163 |
-5,0% |
Meksyk |
988 |
1325 |
-25,4% |
6954 |
8268 |
-15,9% |
Brazylia |
718 |
712 |
+0,8% |
4250 |
5063 |
-16,1% |
Chiny |
56 365 |
53 191 |
+6,0% |
368 867 |
359 781 |
+2,5% |
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.
Źródło: Mototarget.pl