Reklama

Reklama

» Volkswagen Samochody Użytkowe i Hermes Europe uruchamiają program: Future Logistics…


  • celem programu jest opracowanie innowacyjnych rozwiązań w kategoriach „Delivery Driver Experience” i „Smart Delivery Vehicles”
  • start-upy z całej Europy już mogą składać wnioski na www.betahausx.com/future-logistics-challenge
  • 5 listopada dziesięć start-upów będzie mogło zaprezentować swój pomysł przed ekspertami w siedzibie betahausX w Berlinie
  • dwa najlepsze pomysły zostaną wdrożone w życie przy udziale Volkswagen Samochody Użytkowe i Hermes Europe, kapitał początkowy wynosi maksymalnie 125.000 euro
  • dział „Smart mobility and transport” w Volkswagen Samochody Użytkowe przeprowadził podobny program w 2018 roku

 

 

Sposobów na  usprawnienie pracy dostawców przesyłek jest wiele, począwszy od analizowania danych za pomocą sieci multimodalne, przez wykorzystanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, optymalizację komunikacji, lepsze zarządzanie cyfrowym przepływem informacji aż do interaktywnych aplikacji dla kierowców. Dziesięć start-upów, które zostaną wyłonione w drodze konkursu przetestuje swoje pomysły z ekspertami z Volkswagen Samochody Użytkowe i Hermes Europe podczas dwudniowego spotkania w Berlinie w dniach 21 i 22 października.

 

 

5 listopada finaliści konkursu zaprezentują swoje rozwiązanie ekspertom z betahausX w Berlinie. W skład jury wchodzą Kay Schiebur, członek zarządu Otto Group ds. Usług, Marco Schlüter, dyrektor Hermes Germany, Alexander Hitzinger, szef Centrum Jazdy Autonomicznej Volkswagena i członek zarząd ds. Rozwoju w Volkswagen Samochody Użytkowe oraz Heinz-Jürgen Löw, członek zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w Volkswagen Samochody Użytkowe, a także zewnętrzny ekspert ds. start-upów. Dwa najbardziej obiecujące strt-upy otrzymają dofinansowanie w wysokości do 125.000 euro, co umożliwi im dalszy rozwuj pomysłów wspólnie z ekspertami z Volkswagen Samochody Użytkowe i Hermes Europe.

 

 

„Samochód dostawczy ma zasadnicze znaczenie w codziennej pracy kurierów i jest jednym z podstawowych narzędzi roboczych” – mówi Susanne Brand, szefowa działu Innowacji w Hermes Europe. „Całe otoczenie dostaw ostatniej mili jest niezwykle ważne w logistyce firm kurierskich, a ich praca staje się coraz bardziej wymagająca nie tylko ze względu na fakt, że rośnie liczba przesyłek, ale również na to, że miasta są coraz bardziej zatłoczone, a znalezienie kurierów – coraz trudniejsze. Cyfrowe pomysły, które łączą ze sobą samochody, kurierów i logistykę w optymalny i nowy sposób mają ogromny potencjał, dzięki któremu praca kurierów może być jednocześnie łatwiejsza i bardziej wydajna”.

 

 

Mobilność i logistyka należą obecnie do najbardziej dynamicznie rozwijających się i wymagających obszarów w wielu miastach. Dostawcy usług i branża motoryzacyjna są powiązani nie tylko z trwającą, intensywną transformacją w dziedzinie mobilności, ale także partnerską współpracą w zakresie rozwoju flot pojazdów kurierskich. Przy stale rosnącej liczbie przesyłek pojazdy kurierskie zyskują kluczową rolę. Artur Hasselbach, dyrektor ds. Rozwoju nowych przedsiębiorstw w Volkswagen Samochody Użytkowe wyjaśnia, że ​​„Innowacyjni klienci nie tylko potrzebują innowacyjnych pojazdów, ale także innowacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności wraz z odpowiednimi koncepcjami jej wykorzystania i z nowymi partnerami. Aby spełnić nowe oczekiwania nabywców, zmieniamy się z producenta pojazdów w operatora platformy lub jej uczestnika. Dzięki temu możemy promować zarówno innowacje wewnętrzne, jak i zewnętrzne”.

 

 

W przyszłości kurier, korzystając z inteligentnych rozwiązań cyfrowych, będzie miał możliwość przekształcenia kolejności dostaw tak, aby były one jeszcze bardziej wydajne, a tym samym bardziej ekologiczne i opłacalne. Obok alternatywnych układów napędowych coraz ważniejsze staje się opracowanie nowych koncepcji pojazdów, które będą optymalnie dostosowane do potrzeb logistycznych.

 

 

W 2018 r. w ramach podobnego programu Volkswagen Samochody Użytkowe promował przyszłych przedsiębiorców: ponad 70 nowych firm z ponad dziesięciu krajów miało okazję wdrożyć swoje rozwiązania w zakresie mobilności, transportu lub łączności z wykorzystaniem lekkich samochodów dostawczych. Z tej grupy wyłoniono trzech zwycięzców, którzy przedstawili rozwiązanie problemu ładowania samochodów elektrycznych i rowerów e-cargo.

 

 

Każdemu z finalistów Volkswagen Samochody Użytkowe zapewnił finansowanie w wysokości do 50.000 euro, aby mógł przetestować swój produkt lub usługę wraz z potencjalnymi klientami w ramach wspólnych projektów.

 

Źródło: Mototarget.pl