» Volkswagen Samochody Dostawcze, Argo AI i MOIA prezentują po raz pierwszy prototyp ID.BUZZ z funkcją jazdy autonomicznej

Volkswagen Samochody Dostawcze, Argo AI i MOIA prezentują po raz pierwszy prototyp ID.BUZZ z funkcją jazdy autonomicznej

Autor: Piotr S.  Dodano: 2021-09-07

Wyświetlono: 18 razy

Volkswagen Samochody Dostawcze, Argo AI i MOIA prezentują po raz pierwszy prototyp ID.BUZZ z funkcją jazdy autonomicznej

W czarno-białym kamuflażu i z dodatkową, wysoką konstrukcją na dachu, wjeżdża cicho do hali, w której w przeddzień rozpoczęcia targów IAA Mobility 2021 odbywa się „New Auto Night” – event Grupy Volkswagen: Jeden z pierwszych pięciu autonomicznych pojazdów testowych ID. BUZZ AD (Autonomous Driving) marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

foto © Volkswagen

Argo testuje prototyp ID. BUZZ AD1 w różnych obszarach miejskich. System jazdy autonomicznej Argo obejmuje zestaw czujników, oprogramowanie i platformy IT zapewniające rozpoznawanie otoczenia pojazdów w promieniu 360°, przewidywanie działań pieszych, rowerzystów i pojazdów oraz sterowanie pracą silnika, układu hamulcowego i kierowniczego w taki sposób, by pojazd poruszał się bezpiecznie i naturalnie, niczym doświadczony kierowca.

 

Argo AI do bezpiecznej jazdy autonomicznej wykorzystuje kamery, radar i lidar. Czujnik Argo Lidar umieszczony jest wysoko na dachu prototypu ID. BUZZ AD1 może wykrywać obiekty z odległości ponad 400 metrów. Opatentowana technologia Geiger-mode ma zdolność wykrywania nawet najmniejszych cząstek światła (pojedynczego fotonu), dzięki czemu zauważa obiekty nawet o niskim współczynniku odbicia, takie jak pojazdy pomalowane na czarno, co umożliwia bardzo dokładne odwzorowanie otoczenia.

 

Testy ID.BUZZ AD1 odbywają się we współpracy z marką Volkswagen Samochody Dostawcze, w centrum rozwojowym Argo AI w Neufahrn niedaleko Monachium. Oprócz toru testowego w Stanach Zjednoczonych, Argo dysponuje również dziewięciohektarowym zamkniętym torem w pobliżu lotniska w Monachium, na którym testowane są różne sytuacje drogowe charakterystyczne dla europejskich warunków jazdy. „Flota testowa ID.BUZZ AD1 to kamień milowy w naszym partnerstwie z Volkswagen Samochody Dostawcze” – powiedział Bryan Salesky, założyciel i prezes Argo AI. „Nasza firma rozwija się dynamicznie już od pięciu lat, ale jak dotąd testy prowadziliśmy tylko w dużych miastach USA. Jesteśmy podekscytowani, że już wkrótce, w ramach przygotowań do uruchomienia usługi komercyjnego, autonomicznego ridepoolingu, wraz z firmą MOIA rozpoczniemy testy na ulicach Monachium.”

 

Volkswagen Samochody Dostawcze pokazuje na targach IAA 2021, jak dzięki bezpiecznemu, autonomicznemu ridepoolingowi można odciążyć ruch w centrach miast. „System rozpoznawania otoczenia złożony z sześciu lidarów, jedenastu radarów i czternastu kamer rozmieszczonych w całym pojeździe, może uchwycić znacznie więcej niż człowiek zasiadający na fotelu kierowcy” – wyjaśnia Christian Senger, szef działu jazdy autonomicznej w Volkswagen Samochody Dostawcze. By wspierać rozwój i poszerzać kompetencje w zakresie jazdy autonomicznej, marka utworzyła własną jednostkę badawczą oraz nabyła udziały w Argo AI.

 

Trzecim, obok Volkswagen Samochody Dostawcze i Argo AI partnerem projektu jest MOIA – dostawca sługi mobilności. Ta spółka-córka Grupy Volkswagen ma duże doświadczenie w dziedzinie usług mobilności i zarządzania flotą. W bardzo krótkim czasie MOIA stworzyła największą w Europie flotę usług typu ridepooling. Przewiozła już miliony pasażerów. MOIA, począwszy od roku 2025 będzie pierwszym użytkownikiem ID.BUZZ AD1. „Wnosimy do projektu nasze doświadczenie i będziemy rozwijać usługę autonomicznej mobilności jako dodatek do naszej regularnej usługi” – mówi CEO MOIA, Robert Henrich. „Miasta na całym świecie chcą, by ruch w ich centrach był bardziej wydajny i bardziej przyjazny dla klimatu. Autonomiczny ridepooling poprawia mobilność miejską, zwiększa bezpieczeństwo na drogach i czyni miasta bardziej atrakcyjnymi. Hamburg będzie pierwszym miastem, które zaoferuje tego typu autonomiczną usługę.”

 

Argo AI

Argo AI to globalna platforma technologiczna dla pojazdów autonomicznych, z siedzibą w Pittsburghu, w Pensylwanii (USA). By poruszanie się po miastach stało się bezpieczne, łatwe i przyjemne dla wszystkich, firma rozwija technologię autonomicznej jazdy we współpracy z wiodącymi producentami samochodów, w tym z Ford Motor Company i Volkswagen Group. Argo AI zatrudnia ponad 1200 osób, a jej centra inżynieryjne znajdują się w Dearborn, Michigan; Cranbury, New Jersey; Palo Alto, Kalifornia; oraz w Monachium, Niemcy. Obecnie Argo testuje pojazdy autonomiczne na drogach publicznych w Miami na Florydzie, Austin w Teksasie, w Waszyngtonie, a także w Pensylwanii, Michigan i Kalifornii. Więcej informacji na temat Argo można znaleźć na stronie www.argo.ai

 

MOIA

MOIA jest spółką zależną Grupy Volkswagen. Firma rozwija usługi mobilności w Berlinie i w Hamburgu oraz współpracuje z miastami i lokalnymi operatorami transportu publicznego. MOIA opracowuje i wdraża obecnie system ridepooling, którego celem jest minimalizacja indywidualnego ruchu samochodowego oraz bardziej efektywne wykorzystanie infrastruktury drogowej. Rezultatem mają być miasta odciążone od korków, hałasu i spalin. MOIA, już od roku 2018 oferuje swoją usługę ridepooling w Hanowerze, a od roku 2019 również w Hamburgu. Więcej informacji na stronie www.moia.io

Źródło: Volkswagen, Mototarget
 Pisaliśmy również
» Światowy debiut koncepcyjnego ID.LIFE na IAA MOBILITY 2021
» Holoride – rozrywka w wirtualnej rzeczywistości na drodze do seryjnego wdrożenia
 Inne artykuły

» CUPRA prezentuje Tavascan Extreme E Concept 2021-09-07
  Tavascan Extreme E Concept CUPRA wychodzi z propozycją następcy samochodu wyścigowego e-CUPRA ABR XE1. To CUPRA Tavascan Extreme E Concept, którego światowa premiera ma miejsce podczas targów IAA Mobility w Monachium. W konstrukcji nadwozia modelu zastosowano włókna lniane, dzięki czemu… więcej »

» Nissan LEAF w roli taksówki 2021-09-02
  LEAF 2019 Elektryczne taksówki należące do działającej w rejonie Zielonej Góry korporacji Evity pokonały łącznie już ponad milion kilometrów. Operator ten, który swoją działalność rozpoczął w styczniu 2020 roku udostępniając klientom 5 w pełni elektrycznych Nissanów LEA… więcej »

» Światowa premiera CUPRA UrbanRebel Concept 2021-09-02
  CUPRA UrbanRebel Concept CUPRA przedstawia wizję nowego w 100% elektrycznego pojazdu miejskiego jako samochodu o odważnym i dynamicznym wyglądzie ze sportowym zacięciem. CUPRA UrbanRebel Concept zadebiutuje wraz z otwarciem nowego CUPRA City Garage w Monachium podczas targów IAA Mobil… więcej »

» Trzecie miejsce dla Mitsubishi w rankingu J.D. Power 2021 2021-09-02
  Firma Mitsubishi Motors North America, Inc. (MMNA) ogłosiła, że zajęła trzecie miejsce wśród 32 marek motoryzacyjnych w badaniu J.D. Power 2021 U.S. Initial Quality Study (IQS), które mierzy nastroje konsumentów po 90 dniach posiadania nowego pojazdu. Mitsubis… więcej »

» Online’owa, światowa premiera Audi grandsphere concept 2021-09-01
  Po Audi skysphere concept, cztery pierścienie prezentują kolejnego przedstawiciela nowej rodziny trzech pojazdów koncepcyjnych: Audi grandsphere concept. W ten sposób marka rodem z Ingolstadt ilustruje swoją wizję progresywnego luksusu, mobilności jutra oraz p… więcej »

» 30 lat współpracy Mazdy i Bose 2021-08-31
  Rok 1991 zapoczątkował partnerstwo technologiczne, które trwa od trzech dekad i obejmuje wiele modeli samochodów. Od czasu, gdy trzydzieści lat temu Mazda i Bose rozpoczęły współpracę nad modelem Mazda RX-7 trzeciej generacji, obie firmy kontynuują rozwój inno… więcej »

Źródło: Mototarget.pl

Reklama