» Volkswagen kontynuuje ofensywę w dziedzinie odnawialnej energii i uruchamia nową farmę wiatrową w Szwecji

Volkswagen kontynuuje ofensywę w dziedzinie odnawialnej energii i uruchamia nową farmę wiatrową w Szwecji

Autor: Piotr S.  Dodano: 2021-12-21

Wyświetlono: 27 razy

Volkswagen kontynuuje ofensywę w dziedzinie odnawialnej energii i uruchamia nową farmę wiatrową w Szwecji

Volkswagen chce do roku 2050 osiągnąć neutralny bilans emisji CO2. Ma w tym pomóc wprowadzanie nowych aut elektrycznych, a także plan dekarbonizacji pod hasłem „Way to Zero”. Volkswagen jest pierwszą marką, która na tak dużą skalę wspiera rozwój projektów związanych z energią odnawialną.

foto © Volkswagen

Równocześnie z przyspieszeniem tempa elektryfikacji swojego portfolio produktów i poszerzania gamy modeli ID. w ramach strategii ACCELERATE, Volkswagen wspiera inwestycje w farmy wiatrowe i elektrownie słoneczne, dzięki czemu zwiększa się udział energii odnawialnej w miksie energetycznym. Oznacza to, że firma systematycznie ogranicza ślad węglowy rodziny ID., co przybliża ją do celu jakim jest neutralny bilans emisji CO2 elektrycznych Volkswagenów.

 

„Volkswagen jest na drodze wyznaczonej przez strategię ‘Way to Zero.’ Skupiamy się na dekarbonizacji i rozwoju zrównoważonej mobilności. Jesteśmy pierwszym producentem, który na tak dużą skalę wspiera działania związane z pozyskiwaniem energii odnawialnej. Robimy to, ponieważ elektromobilność może odegrać znaczącą rolę w zatrzymaniu zmian klimatu tylko w sytuacji, gdy samochody elektryczne będą ładowane zieloną energią” – powiedział prezes Volkswagena, Ralf Brandstätter.

 

Niemal równocześnie z farmą wiatrową w Szwecji, na początku 2022 r. zostanie uruchomiona olbrzymia elektrownia słoneczna w Tramm-Göthen, na północnym wschodzie Niemiec. We wspólnym projekcie Volkswagena i koncernu energetycznego RWE zostanie zamontowanych ok. 420 tys. modułów fotowoltaicznych – to największe tego typu niezależne przedsięwzięcie u naszych zachodnich sąsiadów. Do 2025 r. powstanie ok. 20 podobnych obiektów, m.in. w Hiszpanii, Anglii i Finlandii. Ich łączne możliwości sięgną ok. 7 TWh zielonej energii. To mniej więcej tyle, ile generuje ponad 300 wiatraków albo zużywa rocznie ok. 600 tysięcy gospodarstw domowych.

 

By elektromobilność mogła być neutralna pod względem emisji CO2, konieczne jest umożliwienie ładowania samochodów energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Tylko to pozwoli ograniczyć emisję CO2 o niemal połowę w porównaniu z miksem energii, dostępnym obecnie w Europie. Już dziś Volkswagen umożliwia ładowanie samochodów elektrycznych zieloną energią w domu (w Polsce dzięki współpracy z marką Polenergia) i na drogach (m.in. stacje ładowania Ionity). Dokonując inwestycji w rozwój źródeł energii odnawialnej, marka idzie o krok dalej i wspiera tworzenie farm wiatrowych i elektrowni słonecznych w krajach europejskich, w których sprzedaż aut elektrycznych Volkswagena jest najwyższa.

 

„Przy decyzjach dotyczących takich projektów myślimy i działamy lokalnie. Skupiamy się na tworzeniu farm produkujących odnawialną energię tam, gdzie samochody elektryczne Volkswagena są popularne. Zatem nasze zaangażowanie w farmę wiatrową w Szwecji jest naturalnym krokiem na tej drodze. Nasz największy projekt związany z zieloną energią pokazuje, że jako lider na tamtejszym rynku aut elektrycznych działamy odpowiedzialnie” – powiedział Andreas Walingen, odpowiedzialny w Volkswagenie za strategię.

 

Szwecja jest jednym z krajów europejskich, w których elektryczne Volkswageny rodziny ID. cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Z udziałem w rynku na poziomie 20% i 9300 dostarczonych aut elektrycznych od stycznia do listopada Volkswagen jest liderem rynku aut BEV w tym kraju. Model ID.4 jest numerem 1 sprzedaży od ośmiu miesięcy – w tym roku nabywców znalazło już ponad 6000 tych aut. Co istotne, także dostarczanie klientom samochodów odbywa się przy zachowaniu neutralnego bilansu emisji CO2. Elektryczne Volkswageny cieszą się powodzeniem w całej Europie – od stycznia do listopada 2021 r. marka dostarczyła ok. 290 tys. aut BEV do klientów z naszego kontynentu. To oznacza trzykrotny wzrost w porównaniu do 2020 r.

 

„Way to Zero” skupia się na zrównoważonej produkcji i użytkowaniu aut elektrycznych

 

Volkswagen chce osiągnąć neutralny bilans emisji CO2 najpóźniej do 2050 roku. W Europie celem marki jest redukcja średniej emisji CO2 przez samochód o 40% do 2030 roku (w porównaniu do 2018 roku). W efekcie każdy Volkswagen wyemituje o 17 ton mniej CO2. Oprócz przyspieszenia transformacji, produkcja (w tym łańcuchy dostaw) i eksploatacja samochodów elektrycznych mają być neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla netto. Ostatnim elementem jest recykling akumulatorów wysokiego napięcia z wyeksploatowanych pojazdów elektrycznych.

 

Głównym elementem planu dekarbonizacji „Way to Zero” jest strategia ACCELERATE, której celem jest przyspieszenie elektrycznej ofensywy marki oraz zastąpienie silników spalinowych – elektrycznymi. Do roku 2030 przynajmniej 70% sprzedawanych w Europie samochodów z logo VW będzie zasilanych z akumulatorów, co oznacza ponad milion aut rocznie. W Ameryce Północnej i Chinach udział aut typu BEV ma przekroczyć 50%. Dodatkowo, Volkswagen chce wprowadzać na rynek co najmniej jeden nowy model z napędem elektrycznym rocznie.

Źródło: Volkswagen, Mototarget
 Pisaliśmy również
» Grupa Volkswagen tworzy europejską firmę odpowiedzialną za działalnością związaną z akumulatorami
» Nowy Volkswagen Amarok: z Afryki Południowej w Świat
 Inne artykuły

» CUPRA została oficjalnym partnerem drużyny e‑sportowej 2021-12-21
  Cupra e-sport CUPRA rozpoczęła nową sportową współpracę. Przez najbliższy rok będzie wspierać nowopowstały klub e‑sportowy Finetwork KOI, działający pod przewodnictwem piłkarza FC Barcelony – Gerarda Piqué oraz słynnego streamera – Ibai Llanosa. Hiszpańska… więcej »

» CUPRA potwierdza swój udział w kolejnym sezonie Extreme E 2021-12-17
  e-CUPRA ABT XE1 Załoga w składzie Mattias Ekström i Jutta Kleinschmidt wyrusza na Wybrzeże Jurajskie, w południowo-zachodniej części Wielkiej Brytanii, na finał inauguracyjnego sezonu Extreme E, który odbędzie się w najbliższy weekend. Celem jest walka o podium w klasyfikacji… więcej »

» Rynkowy sukces w pełni elektrycznego Forda Mustanga Mach-E 2021-12-17
  Mustang MACH-E 2020 Świetna sprzedaż już od rynkowego debiutu, liczne rekordy (w tym rekord Guinnessa m.in. w pokonanym dystansie na 1 kWh energii), nagrody i wyróżnienia – Ford Mustang Mach-E to bez wątpienia przełomowy model nie tylko dla marki, ale także dla całej idei elektro… więcej »

» Audi S1 Hoonitron dla Kena Blocka 2021-12-16
  Audi S1 Hoonitron dla Kena Blocka Ten samochód od razu przywołuje wspomnienia o legendarnym Audi Sport quattro S1 – zdobywcy szczytu w słynnym wyścigu Pikes Peak Hill Climb, zwanym też „Wyścigiem do chmur”. Cztery pierścienie przedstawiają Audi S1 e-tron quattro Hoonitron stworzone wyłąc… więcej »

» Ford S-MAX: Pojemny, funkcjonalny, oszczędny i dynamiczny 2021-12-14
  Ford S-Max Hybrid Czy można połączyć wszystkie cechy wspomniane w tytule w jednym aucie? Okazuje się, że można, a to wszystko w hybrydowej odmianie Forda S-MAX, który jeszcze nigdy nie był tak oszczędny, dynamiczny i dostępny w zelektryfikowanej wersji. W czym tkwi fenomen t… więcej »

» Jak sfinansować samochód dla firmy? 7 sprytnych porad 2021-12-10
  ford transit Klienci biznesowi, dokonując wyboru firmowych samochodów, mają do rozwiązania nie lada zagadkę. Poza kwestią wyboru nadwozia, napędu czy wyposażenia, pozostaje także kwestia finansowania, gdzie najbardziej oczywisty wybór nie zawsze jest najlepszy. W tym artyk… więcej »

» Nowy Volkswagen Amarok: z Afryki Południowej w Świat 2021-12-08
  Volkswagen Amarok Pojazd, który czuje się jak w domu nie tylko w australijskim interiorze, ale także na bezdrożach RPA: nowy Amarok trzeciej generacji marki Volkswagen Samochody Dostawcze, wejdzie do sprzedaży w roku 2022. Wstępne szkice projektowe ukazują jego możliwe zastosow… więcej »

Źródło: Mototarget.pl

Reklama