» Volkswagen ID. LIFE: sposób na przystępną cenowo, zrównoważoną elektromobilność

Volkswagen ID. LIFE: sposób na przystępną cenowo, zrównoważoną elektromobilność

Autor: Piotr S.  Dodano: 2022-01-20

Wyświetlono: 21 razy

Volkswagen ID. LIFE: sposób na przystępną cenowo, zrównoważoną elektromobilność

Volkswagen, prezentując koncept ID. LIFE, pokazuje kierunek, w którym będzie zdążać cała rodzina elektrycznych aut marki z Wolfsburga. Prototyp to miejskie auto, które ma znaleźć się w awangardzie zrównoważonej mobilności, a przy tym będzie wykorzystywać najnowsze osiągnięcia, jeśli chodzi o technologie cyfrowe, a to wszystko w atrakcyjnym, ponadczasowym „opakowaniu”.

foto © Volkswagen

Kluczowa dla ID. LIFE jest zrównoważona mobilność. I nie chodzi tu tylko o zerową lokalnie emisję CO2, lecz także o materiały, wykorzystane we wnętrzu auta. W tym kompaktowym crossoverze wykorzystanych zostanie sporo tworzyw pochodzących z recyklingu. „ID. LIFE to pierwsze spojrzenie ‘przez dziurkę od klucza’ na to, co nas czeka w przyszłości, jeśli chodzi o auta elektryczne” – powiedział główny projektant Volkswagena, Jozef Kabaň. „To, co nas napędza to innowacje, zrównoważony rozwój i ponadczasowość” – dodał.

 

Kompaktowy crossover: purystyczny i zrównoważony

W ID. LIFE Volkswagen zrezygnował z elementów dekoracyjnych i dodatków, a także z konwencjonalnych materiałów. Na przykład podsufitka i wygłuszenie przedniej pokrywy są w całości wykonane z przetworzonych plastikowych butelek. Lakier bezbarwny do karoserii zawiera wióry drzewne jako naturalny barwnik oraz organiczny środek utwardzający. Olej organiczny, naturalna guma i… łuski ryżu to tylko niektóre z surowców użytych do produkcji opon.

 

Także we wnętrzu widać zrównoważone podejście. Drewno wykorzystane w kabinie ID. LIFE pochodzi ze zrównoważonych lasów. Pasażerowie siedzą na fotelach pokrytych ekologicznym welurem, wyprodukowanym w dużej części z surowców wtórnych – materiałów pochodzących z recyklingu.

 

Dzięki niskiej cenie podstawowej wersji elektrycznego ID. LIFE Volkswagen sprawi, że zrównoważona mobilność staje się dostępna dla jeszcze większej liczby osób i rozszerzy strategię ACCELERATE. Celem firmy jest zwiększenie udziału modeli z napędem wyłącznie elektrycznym w ogólnej sprzedaży pojazdów do co najmniej 70 procent w Europie i co najmniej 50 procent w Ameryce Północnej i Chinach do 2030 roku. Dzięki swojej ofensywie w zakresie elektryfikacji Volkswagen chce stać się najbardziej pożądaną marką, jeśli chodzi o zrównoważoną mobilność.

Źródło: Volkswagen, Mototarget
 Pisaliśmy również
» Raport: jakie są samochodowe plany zakupowe Polaków w 2022 r.? Duże zainteresowanie hybrydami plug-in
» Volkswagen Samochody Dostawcze zamknął rok 2021 bardzo dobrymi wynikami w obszarze After Sales
 Inne artykuły

» Mazda CX-5 2022: historia designu i twórców modelu 2022-01-20
  Mazda CX-5 2022 Mazda świętuje 10-lecie swojego bestsellera – modelu CX-5 – wprowadzając do sprzedaży jego najnowszą wersję po zmianach na 2022 r. Mazda CX-5, która zadebiutowała na rynkach w 2012 r., rozpoczęła nową epokę jako pierwszy model marki zaprojektowany … więcej »

» Samochód M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 zaprezentowany! 2022-01-17
  Ford Puma Hybrid Rally1 Zespół M-Sport Ford World Rally Team (WRT) zaprezentował po raz pierwszy kibicom sportów motorowych nowy samochód – M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 w efektownych barwach, który będzie uczestniczyć w zelektryfikowanej erze Rajdowych Samochodowych Mistrzos… więcej »

» Wyniki sprzedaży Ford Polska – grudzień 2021 2022-01-12
  Ford Puma Rally1 WRC 2021 Grudzień 2021 r. był niezwykle wymagającym miesiącem dla całego rynku motoryzacyjnego w Polsce, który odnotował blisko 27-procentowy spadek sprzedaży względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Powodem jest cały czas ograniczona dostępność komponentów i zwią… więcej »

» Crossovery Nissana dobrze trzymają wartość 2022-01-11
  Nissan Qashqai 2021 Crossovery marki Nissan: Qashqai oraz Juke są jednymi z najlepiej utrzymujących wartość w swojej klasie – tak wynika z ostatniej prognozy Info-Ekspert, firmy zajmującej się m.in. profesjonalnym prognozowaniem wartości rezydualnej pojazdów. Szacowana wart… więcej »

Źródło: Mototarget.pl

Reklama