Reklama

UWAGA, OSZUŚCI NIE ODPUSZCZAJĄ!

UWAGA, OSZUŚCI NIE ODPUSZCZAJĄ!

Data publikacji 05.10.2021

Oszuści nie odpuszczają. Tym razem próbowali oszukać 21-letniego mieszkańca powiatu bielskiego. Mężczyzna na prośbę rzekomego pracownika banku zainstalował aplikację do zdalnej obsługi telefonu. Oszuści mając jego dane zaciągnęli kredyt. Kiedy polecili 21-latkowi wpłacić ponad 17 tysięcy na podane przez nich konto, mężczyzna zorientował się, że jest to oszustwo i powiadomił policjantów.

Oszuści nie odpuszczają i próbują różnych metod, aby wyłudzić pieniądze. Tylko wczoraj do bielskich policjantów zgłosił się 21-letni mieszkaniec powiatu. Mężczyzna powiedział mundurowym o próbie wyłudzenia jego pieniędzy. Na wyświetlaczu jego telefonu pojawił się numer infolinii banku. W słuchawce usłyszał mężczyznę podający się za pracownika banku, który poinformował go, że ktoś próbował zaciągnąć pożyczkę na jego koncie. Dzwoniący zaoferował pomoc przy zabezpieczeniu oszczędnosci. Miała w tym pomóc aplikacja do zdalnej obsługi telefonu. 21- latek, nie rozłączając się, wykonywał wszystkie polecenia oszusta. Kiedy na jego koncie pojawiła się dyspozycja do wzięcia kredytu skontaktowała się z nim pracownica banku. Mężczyzna potwierdził, że chce wziąc kredyt na 17 tysięcy złotych. Następnie oszust polecił mu wypłacić te pieniądze, na wskazane konto za pomocą wpłatomatu w Białymstoku. Wiarygodności całej sytuacji dodał kolejny telefon, tym razem od mężczyzny podającego się za policjanta. Na wyświetlaczu jego telefonu pojawił się numer lokalnej Policji. Rzekomy policjant powiedział, że wie o próbie wyłudzenia pieniędzy i polecił 21-latkowi postępować zgodnie z instrukcjami fałszywego konsultanta. Na szczęście mieszkaniec powiatu bielskiego jeszcze przed wpłaceniem pieniedzy zorientował się, że może to być oszustwo. Ostatecznie potwierdził to osobiście w placówce swojego banku. Dzięki temu nie stracił 17 tysięcy złotych.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Każdy telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która proponuje zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze, jest telefonem od oszusta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Źródło: Podlaska Policja

Reklama