Trio Hyundaia na targach w Seulu

Hyundai zaprezentował trzy nowe pojazdy podczas Salonu Samochodowego w Seulu 2007. Sportowy coupe concept Veloster spełnia wymagania kierowców młodej generacji. Nowy H-1 wzmacnia pozycję Hyundaia w segmencie vanów. Hyundai i30 kombi poszerza ofertę koncernu w segmencie C.
Demonstracją coraz większych możliwości technologicznych i designerskich koncernu Hyundai Motor Co. są trzy całkiem nowe modele pojazdów, zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego w Seulu. Na czele trzech nowych projektów stoi sportowe coupe o nazwie Veloster, które spełnia wysokie wymagania nabywców młodej generacji. Obok koncepcyjnego samochodu sportowego, na salonie zadebiutowały również dwa modele produkcyjne: van TQ, zupełnie nowa wariacja niezwykle udanego modelu H-1 oraz model i30 kombi, zaprojektowany w Europejskim Centrum Projektów w Russelsheim, dzięki któremu Hyundai powraca do tego popularnego segmentu.
Veloster Zaprojektowany w Centrum Projektów i Technologii w Namyang, coupe Veloster (zakodowany jako HND-3) jest trzecim z serii odważnych projektów samochodów koncepcyjnych, jakie powstały w studiu stylistycznym w Korei. Nazwa Veloster – połączenie wyrazów velocity (ang. prędkość) i roadster – jest uosobieniem sportowej charakterystyki klasycznego auta 2+2. Panoramiczne okno dachowe oraz inne elementy futurystycznej konstrukcji tworzą wizerunek zaawansowanego technologicznie samochodu przyszłości.
Veloster łączy w sobie prosty, aczkolwiek charakterystyczny design z solidną konstrukcją i dobrą jakością, co spełnia wymagania kierowców młodej generacji.
„Tworząc model Veloster chcieliśmy spróbować czegoś zupełnie nowego. Zdajemy sobie sprawę, że w naszej ofercie brakuje radykalnie nowych konstrukcji, które przemawiałyby do młodych kierowców w wieku około 20 lat” powiedział Suk-Geun Oh, wiceprezes działu projektów Hyundaia. „Obieramy więc zupełnie nowy kierunek projektowania” dodał.
Całkowicie nowy H-1 (zakodowany jako TQ) jest lepszy od swojego poprzednika pod każdym względem. Wyrafinowane linie, więcej miejsca wewnątrz, więcej komfortu i udogodnień to cechy, które nowy H-1 wniesie do popularnego segmentu vanów, stając się groźnym rywalem dla konkurencji. Nowy H-1 dostępny jest w wersji osobowej i towarowej. Wersja osobowa oferuje kilka konfiguracji siedzeń dla 8, 9, 11 lub 12 pasażerów, a wersja towarowa sprzedawana będzie w konfiguracji dla 2, 3, 5 i 6 pasażerów, co zapewni ponadprzeciętną wszechstronność zastosowań.
Na rynkach Unii Europejskiej i w Korei, nowy H-1 oferowany będzie z 2.5-litrowym silnikiem CRDi, który spełnia normę emisji spalin Euro-IV i z pomocą turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek dostarcza 140 KM mocy i 392Nm momentu obrotowego. W standardzie dostępna jest 5-biegowa przekładnia manualna. Opcjonalne zamówić można automatyczną skrzynię biegów, która posiada cztery lub pięć przełożeń, w zależności od wymagań lokalnego rynku.
Na rynkach, na których jest zapotrzebowanie na benzynowe jednostki napędowe, oferowany będzie 2.4-litrowy silnik Theta. 170 konna jednostka o maksymalnym momencie obrotowym 22.8kg m potrafi rozpędzić nowego H-1 do prędkości 185 km/h, a średnie spalanie kształtuje się na poziomie 14 litrów na 100 km (7,1 km na 1 litrze).
Głównymi cechami zewnętrznymi nowego H-1 są podwójne, przesuwane drzwi boczne, otwierana na boki para drzwi tylnych (tylko wersja osobowa), powiększone koła i opony (205/70 R15, 215/70 R16), system ostrzegający o cofaniu pojazdu (tylko wersja osobowa) oraz przesuwana boczna szyba (tylko wersja towarowa).
W skład nowych elementów we wnętrzu kabiny pasażerskiej wchodzi drążek dźwigni zmiany biegów umieszczony w konsoli centralnej, dzięki czemu przemieszczanie się z siedzenia kierowcy na siedzenie pasażera nie stanowi problemu oraz dodatkowy schowek podsufitowy. Nowy H-1 jest również wyposażony w elektrochromatyczne lusterko wsteczne oraz umieszczone w dachu dysze nawiewów, które usprawniają chłodzenie i ogrzewanie wnętrza kabiny.
Nowy H-1 otrzymał większe tarcze hamulcowe przedniej osi, które są o wiele wydajniejsze niż hamulce w poprzednim modelu. Lepsze właściwości jezdne zapewniają zastosowane w przednim zawieszeniu kolumny MacPhersona.
Produkcja nowego H-1 w wersji diesel rozpocznie się sierpniu 2007 roku, a wersja z silnikiem benzynowym wejdzie do produkcji po listopadzie 2007 roku.
i30 kombi
Po premierze 5-drzwiowego modelu i30 podczas Salonu Samochodowego w Genewie, Hyundai z dumą prezentuje kolejne dziecko w rodzinie i30, którym jest wersja kombi. Dzięki nowemu modelowi, Hyundai wkracza do niezwykle popularnego segmentu w Europie, w którym panuje zaciekła rywalizacja. Podobnie jak 5-drzwiowy brat, i30 kombi został zaprojektowany w Europejskim Centrum Projektów w Russelsheim, dzięki czemu jego stylistyka doskonale trafia w kontynentalne gusta kierowców.
Charakterystycznymi elementami samochodu są projekcyjne reflektory przednie, gniazdo USB do podłączenia zewnętrznego źródła dźwięku, pomysłowy system składania kluczyka, ułatwiający dostęp do samochodu, zintegrowane relingi dachowe, pozwalające na przewożenie towarów oraz kierunkowskazy wbudowane w lusterka zewnętrzne.
autor: T.K.
Źródło: Hyundai

Reklama