Trening z dzieckiem cz. II

Ruch i systematyczną aktywność ruchową można rozumieć jako środek leczniczy. Coraz bardziej postępująca otyłość zauważalna już u małych dzieci i niedostatek ruchu wiążą się z coraz mniej sprawną młodzieżą. Bez względu na wiek odpowiednio stosowane ćwiczenia powodują poprawę krążenia, wzmacniają gorset mięśniowy, zwiększają wentylację płuc i poprawiają samopoczucie. Celem ćwiczeń kształtujących jest wszechstronny rozwój mięśni pod względem siły i elastyczności, wyrabianie obszerności ruchów poprzez zwiększanie zakresu ruchów w stawach, zwiększanie elastyczności więzadeł i ścięgien oraz kształtowanie prawidłowej postawy. Szczególnie kręgosłupy naszych dzieci narażone są na ciągłą walkę z nieprawidłową pozycją podczas uczenia się, a w szczególności podczas przesiadywania przed komputerem.

Wdrażanie u dzieci a następnie u młodzieży wrodzonej potrzeby ruchu oraz wyrabianie prawidłowych nawyków aktywności fizycznej powinno być nieodłącznym elementem w życiu szkolnym i pozaszkolnym. Natomiast ćwiczenia we dwoje dodatkowo pomogą pogłębiać więź między rodzicem a dzieckiem. Dotyczy to wszystkich dostępnych form, tak popularnych jak rower, rolki czy gra w piłkę, które doskonale poprawiają ogólną kondycje, sprawność fizyczną i koordynację. Ćwiczenia we dwoje mogą zmobilizować do dalszych prób systematycznej aktywności fizycznej, a co za tym idzie, lepszej sprawność. Natomiast jeśli do tego włączymy odrobinę szybkich spacerów, joggingu czy jazdy na rowerze odczuwalnie poprawi się kondycja fizyczna.

autor: Joanna Zapolska 
Jest doktorem nauk o kulturze fizycznej o specjalności fitness a także trenerem w fitness klubie Maniac Gym, wielokrotną Mistrzynią Polski w gimnastyce sportowej, Wicemistrzynią Świata w fitness i autorką programów telewizyjnych propagujących zdrowy styl życia.

www.zapolska.pl
www.maniacgym.pl