Tradycyjny telefon kontaktowy czy infolinia – co wybrać dla własnej firmy?

Jeśli jesteś właścicielem firmy, pewnie często zastanawiasz się nad tym, z jakich rozwiązań mógłbyś skorzystać, aby usprawnić kontakt/relację ze swoimi klientami. Prowadząc działalność gospodarczą możesz postawić na tradycyjny telefon kontaktowy lub infolinię. Większe firmy nie mają co do tego wątpliwości i wybierają drugą propozycję, lecz mniejsze nadal chętnie korzystają z tradycyjnej metody kontaktu z klientem. Porównaj między sobą obie opcje i wybierz dla siebie tą korzystniejszą.

Dlaczego warto postawić na firmową infolinię? Podstawowe zalety

Firmowa infolinia niesie za sobą wiele zalet. Musisz wiedzieć, że jeśli prowadzisz rozwijającą się firmę będziesz zyskiwać nowych klientów. Co za tym idzie takie osoby mogą chcieć się z Tobą w jakiś sposób skontaktować i będą chciały zrobić to jak najszybciej, np. w celu otrzymania wyczerpujących informacji na temat produktu lub złożenia reklamacji. Wygodną opcją jest w tym przypadku infolinia, dzięki której:

  • usprawnisz przepływ informacji w firmie,
  • przyspieszysz sprzedaż oferowanych usług i produktów,
  • zdołasz obsłużyć klientów przez 24 godziny na dobę,
  • obsłużysz dużą ilość klientów w tym samym czasie.

Reklama

Dobrze się nad tym zastanów, ponieważ takie rozwiązanie może Ci przynieść wymierne korzyści. Twoja firma zyska renomę i stanie się rozpoznawalna. Sprawdza się to np. wśród właścicieli sklepów internetowych, którzy codziennie muszą obsługiwać setki/tysiące różnych zamówień. Odpowiadanie wyłącznie na maile może być bardzo uciążliwe i czasochłonne. To samo tyczy się tradycyjnego telefonu kontaktowego, ponieważ trudno będzie się na niego dodzwonić.

Czy tradycyjny telefon kontaktowy odchodzi powoli w zapomnienie?

Decydując się na telefon kontaktowy musisz mieć na uwadze to, że z czasem klientów będzie Ci przybywać. Powinieneś się o nich zatroszczyć i zapewnić im możliwie jak najszybszy kontakt z pracownikami własnej firmy, tak aby rozwiać ich wątpliwości lub odpowiedzieć im na zadane pytania. Tradycyjny telefon kontaktowy okaże się strzałem w dziesiątkę przede wszystkim w małych firmach, które dopiero co powstały i zaczynają się rozbudowywać. Na samym początku nie będziesz miał przecież wielu klientów i zdołasz ich obsłużyć przy pomocy jednego telefonu, a dzięki temu ograniczysz koszty. Wraz ze wzrostem bazy klientów pomyśl jednak o firmowej infolinii.

Tradycyjny telefon kontaktowy vs firmowa infolinia – krótkie podsumowanie

Nie da się ukryć, że firmowa infolinia to „melodia przyszłości”, która z powodzeniem zastępuje tradycyjny telefon kontaktowy. Pamiętaj o tym, że klienci, którzy nie będą mogli się do Ciebie dodzwonić mogą się poczuć zlekceważeni, a z czasem zaczną odczuwać frustrację. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że zdecydują się porzucić Twoją firmę na rzecz innego przedsiębiorstwa. Nie powinieneś do tego dopuścić. Usługa infolinii umożliwia precyzyjne rozwiązanie problemu klienta, ustawienie właściwego komunikatu powitalnego czy też zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy. Wiele osób będzie obsługiwanych w tym samym momencie i nikt nie poczuje się pokrzywdzony. Jeśli jednak masz małą firmę nic nie stoi na przeszkodzie, abyś postawił na tradycyjny telefon.