Reklama

Ten telefon uratował ją przed utratą pieniędzy

Ten telefon uratował ją przed utratą pieniędzy

Data publikacji 25.03.2022

Oszuści nie próżnują. Tym razem przestępcy włamali się na konto społecznościowe mieszkanki Moniek i podszywając się pod nią, poprosili jej znajomą o kod BLIK na opłacenie zakupów. Tylko dzięki czujności kobieta nie straciła pieniędzy. Zadzwoniła do zgłaszającej i upewniła się czy faktycznie potrzebuje pomocy.

W połowie tygodnia do monieckich policjantów zgłosiła się 40-letnia mieszkanka miasta, która poinformowała, że oszuści podszywając się pod nią, próbowali wyłudzić pieniądze od jej znajomej. Jak ustalili mundurowi przestępcy włamali się na konto społecznościowe zgłaszającej i za pośrednictwem komunikatora, prosili w jej imieniu o opłacenie zakupów na kwotę 1000 złotych. Jej znajoma miała tego dokonać za pomocą kodu BLIK. Kobieta podejrzewając, że może kontaktować się z nią oszust, zaproponowała „potrzebującej koleżance” gotówkę i odbiór osobisty pieniędzy. W między czasie zadzwoniła do 40-latki, by upewnić się, czy faktycznie nie potrzebuje pomocy finansowej. Wtedy wyszło na jaw, że przestępcy podszyli się pod zgłaszającą i próbowali wyłudzić pieniądze. Mieszkanka Moniek o całej sytuacji od razu powiadomiła policjantów. Jeden telefon wystarczył, by jej koleżankę nie straciła pieniędzy.

Aby nie paść ofiarą oszustów, pamiętaj!

  • Jeśli otrzymasz prośbę o pożyczkę, nie działaj pochopnie!
  • Sprawdź najpierw czy osoba, która prosi nas o pieniądze rzeczywiście tej pomocy potrzebuje.
  • Jeśli otrzymasz od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK lub o przekazanie kodu BLIK zawsze zadzwoń do tej osoby i zweryfikuj jej prośbę.
  • Zadbaj o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.

Źródło: Podlaska Policja

Reklama