» Sprzedaż samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze w roku 2021 globalnie tylko nieznacznie niższa niż w roku 2020

Dostawy poszczególnych linii modelowych

Seria T pozostaje niezmiennie flagową linią marki Volkswagen Samochody Dostawcze: liczba dostarczonych w ubiegłym roku do klientów egzemplarzy serii T wzrosła o 14,8 procent, do łącznie 166 400 pojazdów. Wyjątkowo wysoki popyt w 2021 roku odnotowano na model California 6.1, którego sprzedaż wzrosła o 20,2 procent, do 19 300 sztuk. Nowy Multivan – siódma już generacja popularnego rodzinnego MPV, do dealerów trafiła w czwartym kwartale ub.r. Nowy Multivan, bazujący po raz pierwszy na modułowej płycie podłogowej dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB Grupy Volkswagen, jest po raz pierwszy oferowany także w wersji hybrydowej typu plug-in. Do końca ubiegłego roku złożono już 13 500 zamówień na ten nowy model.

 

Z powodu trudnej sytuacji na rynku półprzewodników wyjątkowo ucierpiała sprzedaż produkowanego w Polsce, w Poznaniu, Volkswagena Caddy piątej generacji. Liczba sprzedanych popularnych miejskich samochodów dostawczych spadła w konsekwencji tego o 24,5 procent, do 85 200 sztuk. Zamówienia na nowego Caddy wzrosły jednak o 21,3 procent w porównaniu z rokiem 2022, co stanowi imponujący dowód popularności tego pojazdu wśród klientów prywatnych i biznesowych.

 

Volkswagen Amarok, który obecnie produkowany jest już tylko w Argentynie, a w 2021 roku nie znajdował się już w ofercie w Europie, odnotował spadek sprzedaży, do 45 400 egzemplarzy (rok wcześniej 52 100 sztuk). Tego lata na rynku pojawi się nowy Amarok. Ten zupełnie nowy model – jest efektem współpracy VWSD z Fordem.

 

Łączna liczba dostarczonych w ubiegłym roku klientom na całym świecie egzemplarzy Craftera wyniosła 62 300 (rok wcześniej 61 700). W tym udział w pełni elektrycznego modelu eCrafter wzrósł do 1500 sztuk (+ 29,4 procent).

 

W 2021 r. ponownie wzrosła liczba dostarczonych klientom zelektryfikowanych pojazdów dostawczych VWSD: podczas gdy w 2020 r. było to 2700 aut, w ubiegłym roku liczba ta wzrosła o 35,1 procent, do 3600 pojazdów. Wraz ze światową premierą modelu ID. Buzz, która odbędzie się 9 marca 2022 r., Volkswagen Samochody Dostawcze czyni kolejny znaczący krok naprzód na drodze ku mobilności elektrycznej.

 

Równolegle do trendu zakupów pojazdów elektrycznych, utrzymywał się też wysoki popyt na pojazdy rekreacyjne segmentu premium: modele T6.1 California, Crafter Grand California i Caddy California, w roku 2021 trafiły do 23 300 klientów. Te popularne samochody kempingowe osiągnęły w ubiegłym roku wzrost o ponad 28 procent.

 

Sprzedaż w liczbach

Seria T – 166 400 (+ 14,8 procent)

Caddy – 85 200 (- 24,5 procent)

Amarok – 45 400 (- 130 procent)

Crafter – 62 300 (+ 1,0 procent)

modele California – 23 300 (+ 28,7 procent)

modele elektryczne – 3600 (+ 35,1 procent)

 

Dostawy Volkswagen Samochody Dostawcze w poszczególnych regionach świata

Europa Zachodnia: Liczba pojazdów dostarczonych klientom w tym regionie wyniosła 248 700 (w roku poprzednim 264 900). Niemcy, z liczbą 91 000 dostarczonych pojazdów (2020: 101 000) pozostają zdecydowanie najsilniejszym dla VWSD rynkiem. Za nimi plasuje się Wielka Brytania z liczbą 36 800 aut (2020: 36 500) i Francja z 15 300 (2020: 15 900) sztukami.

 

Europa Środkowa i Wschodnia: rynek w tym regionie odnotował spadek sprzedaży o 9,4 procent, do 30 200 dostarczonych sztuk. Największym indywidualnym rynkiem regionu niezmiennie pozostaje Polska, gdzie znajdują się dwie fabryki marki – w Poznaniu i we Wrześni. W naszym kraju do rąk klientów oddano w sumie 9100 nowych samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze (2020: 9600).

 

Ameryka Północna i Południowa: Podczas gdy Meksyk – jedyny rynek marki VWSD w Ameryce Północnej – zanotował spadek do 4600 pojazdów (w roku poprzednim 7000), w Ameryce Południowej utrzymywały się duże wahania w zależności od państwa. Region ten odnotował ogólny wzrost – o 16,5 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, do 32 900 samochodów (w roku 2020: 28 200). Wzrost nastąpił przede wszystkim ponownie na rynku argentyńskim, o 44,6 procent, do 18 700 pojazdów, natomiast w Brazylii odnotowano spadek sprzedaży do 7900 pojazdów (minus 25,5 procent).

 

Region Azji i Pacyfiku: Cały ten region odnotował w 2021 roku wzrost o 10,7 procent, do 17 500 pojazdów dostarczonych klientom. Najsilniejszym pojedynczym rynkiem pozostaje Australia, która odnotowała wzrost sprzedaży do 12 500 sztuk (w roku 2020: 10 500).

 

Afryka: Po bardzo słabym roku 2020 (7700 samochodów), na kontynencie afrykańskim nastąpiło lekkie ożywienie, a liczba dostarczonych egzemplarzy wzrosła do 9000. W RPA, najsilniejszym rynku indywidualnym na kontynencie, mimo trudnej sytuacji związanej z koronawirusem, udało się osiągnąć wzrost do 5200 (2020: 4300) pojazdów.

 

Bliski Wschód: Po dobrym roku 2020, w roku 2021 region ten ponownie odnotował wzrost – o 12,9 procent, do 16 600 pojazdów. Również tutaj pozytywny trend potwierdził się przede wszystkim na najsilniejszym rynku: Turcji. Sprzedaż w tym kraju wzrosła o 17,0 procent do 14 700 pojazdów (w roku poprzednim 12 500).

Źródło: Mototarget.pl

Reklama