Škoda najlepsza!

Podsumowanie wyników sprzedaży nowych samochodów osobowych w 2006 r. przyniosło znakomite wiadomości dla Škody. Marka powtórzyła sukces sprzed roku i kolejny raz została liderem polskiego rynku motoryzacyjnego
Od stycznia do grudnia 2006 r. z salonów Škody wyjechały łącznie 28 783 samochody. Co pozwoliło zostawić w tyle Toyotę – 27 884 sprzedane auta, Opla – z wynikiem 24 942 kupionych przez polskich kierowców pojazdów oraz Fiata, którego wolumen sprzedaży ukształtował się na poziomie 24 283 sztuk. Pierwszą piątkę najpopularniejszych marek na naszym rynku motoryzacyjnym zamknął w 2006 r. Ford, który zdołał przekonać do swoich produktów 17 712 klientów. Wynik Škody dał jej 12,04% udziałów w rynku (11,74% w 2005 r.). Główni konkurenci zdobyli odpowiednio: 11,67% (Toyota), 10,43% (Opel), 10,16% (Fiat) oraz 7,41% (Ford). Škoda zawdzięcza swój sukces zarówno szerokiej gamie modeli (do której dołączyła w 2006 r. Škoda Roomster), najwyższej jakości aut, bardzo dobrze rozwiniętej sieci sprzedaży i serwisu samochodów, jak i dużej aktywności na polu komunikacji marketingowej. Przy tendencjach panujących na polskim rynku motoryzacyjnym – łącznie 239 038 sprzedanych w 2006 r aut, tylko 1,5% więcej niż rok wcześniej – inwestowanie w wizerunek marki jest nieodłącznym elementem gry rynkowej. Co ważne, w przypadku Škody nakłady poniesione na działania marketingowe przynoszą w dłuższej perspektywie czasu wymierne efekty. W rozbiciu na poszczególne modele Škody tradycyjnie najpopularniejsza była Škoda Fabia. Która jednocześnie została najczęściej kupowanym samochodem osobowym w Polsce. Łącznie z salonów wyjechało 16 473 tych samochodów (klienci najchętniej wybierali wersję Combi, sprzedano aż 7 499 aut w tej wersji nadwoziowej). Drugim modelem w tym zestawieniu jest Škoda Octavia Tour, z wolumenem sprzedaży na poziomie 5 441 sztuk. Niewiele mniej polskich kierowców wybrało model Škoda Octavia w jego nowej wersji (5 360 sprzedanych samochodów). Tym sposobem, wg. klasyfikacji SAMAR, Octavia została drugim co do popularności samochodem w Polsce! Flagowa limuzyna marki – Škoda Superb – znalazła uznanie 856 klientów. Škoda Roomster, najnowszy model koncernu z Mlada Boleslav, od swojej handlowej premiery na polskim rynku w lipcu 2006 r. zanotował wynik sprzedaży na poziomie 653 sztuk. W 2006 r. największym wyzwaniem dla marki było wprowadzenie do sprzedaży nowego modelu – Škody Roomster. Oprócz wykorzystania tradycyjnych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów, m.in. przez kampanię telewizyjną, prasową i outdoorową, zorganizowano również Roomster Roadshow, imprezę objazdową, podczas której zwiedzający w kilkunastu europejskich krajach mogli przekonać się o zaletach Roomstera. W Polsce Roomster Roadshow zatrzymał się w Poznaniu, którego mieszkańcy na długo zapamiętają charakterystyczny sterowiec Škody wiszący nad miastem, jak i samą imprezę nad Jeziorem Maltańskim.
autor: T.K.
Źródło Skoda

Reklama