Silniki Diesla w Chevroletach

W roku modelowym 2007 Chevrolet Europe oferuje silniki wysokoprężne w pięciu modelach samochodów. Po udanym debiucie silnika Diesla w modelu Captiva i jego premierze w modelu Epica, wybrać go teraz mogą również nabywcy Chevroleta Lacetti w wersji czterodrzwiowej, pięciodrzwiowej lub kombi.
Chevrolet zaprezentuje silniki wysokoprężne podczas 77. Salonu Samochodowego w Genewie. Nowe modele będą dostępne od marca, ale dokładna data wprowadzenia ich na rynek może być różna w poszczególnych krajach. „Rozpoczynamy ofensywę na rynku silników wysokoprężnych – powiedział Dyrektor Chevrolet Europe, Wayne Brannon. „Oczekujemy, że pod koniec dekady jedna trzecia Chevroletów sprzedawanych w Europie napędzana będzie silnikami Diesla”.
Chevrolet oferuje dwie wersje nowoczesnej jednostki 2.0 z układem wtrysku bezpośredniego common-rail: o mocy 110 kW/150 KM w modelu Captiva i Epica oraz o mocy 89 kW/121 KM w modelu Lacetti w wersjach hatchback, sedan i kombi. Ten mocny i oszczędny czterocylindrowy silnik wykorzystuje najnowszej generacji wtrysk common-rail firmy Bosch, w którym wtryskiwacze podają paliwo do cylindrów pod ciśnieniem 1600 bar. Inne cechy tej wyposażonej w pojedynczy, górny wałek rozrządu jednostki to głowica ze stopu aluminium, cztery zawory na cylinder i wałek wyrównoważający.
Od debiutu w 2003 roku do grudnia 2006 roku w Europie sprzedano ponad 170 tys. egzemplarzy Lacetti. Popularność wersji wysokoprężnych widać na przykładzie modelu Captiva: 70% zamówień stanowi właśnie wersja z silnikiem Diesla.
autor: T.K.
Źródło: GM

Reklama