Seat Altea 4×4

Zakończona wystawa motoryzacyjna w Genewie była miejscem premiery modelu Altea Freetrack, dzięki któremu marka SEAT zamierza wejść do prężnie rozwijającego się w Europie segmentu aut terenowych.
W Genewie pokazano Alteę 4×4 jako auto prototypowe, ale wszystko wskazuje na to, że auto trafi do seryjnej produkcji. Sportowe wrażenia z jazdy gwarantuje dwulitrowy silnik TFSI o mocy 240 KM, wzięty z nowego Leona Cupry. Jednostka współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną, a moment obrotowy jest rozdzielany między przednią i tylną oś poprzez sterowane elektronicznie sprzęgło Haldex.
Od strony technicznej czteromiejscowy pojazd w charakterystycznym układzie siedzeń 2+2 bazuje na modelu SEAT Altea XL. Wyróżniające go elementy to m.in. zwiększony do 310 mm prześwit, specjalne listwy ochronne z przodu i po bokach, koło zapasowe umieszczone na klapie bagażnika, a także robiące spore wrażenie koła 19-calowe i opony o rozmiarze 255/55, których zastosowanie spowodowało, że auto jest o 60 mm szersze. Kliknij, aby powiększyćInne ciekawe elementy Altei Freetrack to np. unikalny przedni zderzak z otworami wlotu powietrza, reflektory bi-ksenonowe wykonane w technologii AFS oraz światła przeciwmgłowe LED. Kabina jest wygodna i funkcjonalna, a wnętrze z dominującą bielą jest jeszcze bardziej rozjaśnione dzięki dachowi panoramicznemu.
autor: T.K.
źródło: Seat

Reklama