Reklama

Rozwój małej firmy

Jeśli podjęliśmy decyzje o założeniu własnej działalności gospodarczej, z pewnością wiemy, jak wiele trudności spotyka początkującego przedsiębiorcę. Bardzo wielu rzeczy musimy się po prostu nauczyć, a w wielu wypadkach skorzystać z pomocy prawdziwych specjalistów, którzy za opłatą wykonają pewne rzeczy za nas (my będziemy mogli się skupić na działalności samej firmy).

Świetnym przykładem może być tutaj leasing kadr i płac – usługa, którą polecają niektóre firmy z branży rynku pracy i szeroko pojętego HR. Za odpowiednią opłatą zajmą się one kwestiami pracowniczymi w naszej firmie, będą prowadziły akta osobowe pracowników, w tym karty czasu pracy, a także wypełniały inne czynności związane z kwestiami pracowniczymi. Bardzo opłacalne w wielu przypadkach okazuje się także skorzystanie z zewnętrznej księgowości – nie musimy wówczas zatrudniać księgowego, co oczywiście powoduje znaczne oszczędności dla niewielkiej firmy.

Oprócz poszukiwania oszczędności w małej firmie, powinniśmy także zwrócić uwagę na jej szanse rozwojowe. Powinniśmy zainwestować swój czas, wiedzę (a także trochę pieniędzy) w poszerzony marketing, który pozwoli nam dotrzeć do jak największej grupy klientów. Współcześnie podstawą działania małej firmy jest posiadanie dobrze przygotowanej i rzetelnie aktualizowanej strony internetowej, na której klienci będą mogli znaleźć wszystkie potrzebne informacje (m.in. kontakt, regulamin współpracy, wyszczególnienie usług i cennik itp.). Stronę taką możemy odpowiednio wypozycjonować w sieci tak, by stała się często wyszukiwana przez internautów poszukujących danego rodzaju usługi.

Żeby nasza firma cieszyła się znaczną popularnością warto przywiązywać najwyższą wagę do jakości wytwarzanych produktów czy świadczonych usług. Jeśli klienci będą zadowoleni z naszej terminowości, jakości, a także sympatycznej obsługi z pewnością do nas wrócą, a być może polecą naszą firmę także i swoim znajomym. Nie idźmy na łatwiznę, licząc na szybki i łatwy zysk. Upór i cierpliwość w przypadku własnej firmy są zdecydowanie lepszymi doradcami.

Reklama