Rekordowy marzec – Toyota pierwsza

W marcu 2007 roku sprzedano na polskim rynku 27 969 nowych samochodów osobowych. To rekordowy wynik od dnia przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, a więc od 1 maja 2004 roku.
Marcowa sprzedaż jest o ponad 27,0% większa niż w poprzednim miesiącu i o ponad 29,3% większa niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Średnia dzienna sprzedaż wyniosła niemal 1036 aut. Spośród 42 oferowanych na polskim rynku marek, tylko 7 osiągnęło mniejszy wynik niż przed rokiem.
Na pozycji lidera rynku umocniła się Toyota, której samochody znalazły w pierwszym kwartale bieżącego roku 9 908 nabywców, w tym 3 953 osoby dokonały zakupu w marcu. W obu przypadkach Toyota odnotowała ponad 27-procentowy wzrost sprzedaży. Tytuł wice lidera należy ponownie do Skody, która sprzedała od początku roku 8 714 swoich aut, o 29,4% więcej niż przed rokiem. W marcu samochody Skody znalazły 3 126 nabywców, o prawie 40% więcej niż rok wcześniej. Na trzecim miejscu uplasował się Opel, ostatnia marka, której miesięczna sprzedaż przekroczyła pułap 3000 sztuk i wyniosła 3 010 aut, o 24,2% więcej niż przed rokiem. Czwarta pozycja należy do Fiata. Auta tego producenta kupiło łącznie 6 660 klientów, o 7,7% więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. W marcu br. Fiat sprzedał 2 460 swoich aut i osiągnął 11,2% wzrostu. Na piątej lokacie tradycyjnie znajduje się Ford z wynikiem tegorocznej sprzedaży 4 892 aut, o 16,3% większym niż rok wcześniej. Marcowy wynik sprzedaży w wysokości 1 735 aut wykazał 17,9% wzrostu w ciągu roku. Szóste miejsce zajął Volkswagen. Niemiecki producent uzyskał największe tempo wzrostu sprzedaży w czołowej dziesiątce podsumowania: w marcu sprzedaż 2 026 pojazdów była o 84,0% większa niż przed rokiem, a sumaryczna – 4 486 sztuk jest o 61,2% większa. Lokaty od siódmej do dziewiątej należą do francuskich producentów. Największy wynik osiągnął Peugeot – 4 467 aut, wzrost o 23,3%; nieco mniejszy Renault – 4 228 aut, wzrost o 4,1%; Citroen sprzedał od początku roku 3 522 auta i wykazał 15,6% wzrostu. Marcowe wyniki sprzedaży wyniosły odpowiednio 1 511 sztuk, 1 485 sztuk i 1 191 sztuk.
Pierwszą dziesiątkę tegorocznego podsumowania zamyka niezmiennie Honda, która znalazła 2 814 klientów na swoje samochody, co oznacza 21,6% wzrostu w ciągu roku (w marcu 1 072 auta, wzrost o 26,1%). Wśród producentów, którzy uplasowali na dalszych miejscach listy najchętniej kupowanych marek polskiego rynku, na uwagę zasługują dynamicznie rosnące wyniki Kii (12 lokata, 2 023 sztuki, wzrost o 84,1%), Suzuki (15 lokata, 1 393 sztuki, wzrost o 112,7%), BMW (20 lokata, 689 sztuk, +66,0%), Land Rovera (26 lokata, 151 sztuk, +122,1%), Porsche (32 lokata, 89 sztuk, +140,5%), Łady (36 lokata, 48 aut, +500%) czy Lancii (37 lokata, 43 auta, +138,9%).
autor: T.K.
Źródło: Samar

Reklama