Rajdowy Puchar Peugeot 2007

Jest bardzo dobra wiadomość dla zawodników i kibiców – tegoroczny Rajdowy Puchar Peugeot odbędzie się!
W Warszawie odbyło się spotkanie organizacyjne RPP z udziałem Andrzeja Nosińskiego, Sekretarza Generalnego Peugeot Polska oraz Tadeusza Mączyńskiego, Dyrektora Serwisu i Części Zamiennych Peugeot Polska. Przybyli na nie zawodnicy zainteresowani udziałem w pucharze markowym. Współorganizatora rozgrywek – Polski Związek Motorowy- reprezentował Arkadiusz Sąsara, Dyrektor Biura Sportu.
Podczas spotkania omówione zostały regulaminy: rozgrywek oraz techniczny. W porównaniu z latami ubiegłymi zmian nie jest dużo. Ponieważ – jak jednoznacznie podkreślili przedstawiciele Peugeot Polska – jest to ostatni rok, w którym w pucharze markowym ścigać się będą samochody Peugeot 206 XS, w tym sezonie firma nie przygotowała do sprzedaży po promocyjnej cenie nowych pojazdów (co dotychczas było tradycją). Akces do startów stał się więc niezobowiązujący.
W tegorocznym kalendarzu znalazło się siedem rajdów, z tym, że na wniosek organizatora ich ilość może ulec zmianie (tak jak to bywało w latach poprzednich, kiedy to odbywała się dodatkowa eliminacja w ramach Rajdowego Pucharu PZM). Są to rajdy: Elmot (28 – 29 kwietnia), Polski (8-10 czerwca), Subaru (12 – 14 lipca), Kaszub (27 – 20 lipca), Rzeszowski (9 – 11 sierpnia), Nikon (7 – 8 września) i Warszawski (21 – 23 września). Każda runda Rajdowego Pucharu Peugeot jest jednocześnie rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w klasie markowej Peugeot 206 XS (A-RPP).
Nie zmieniła się też punktacja – klasyfikowanych w każdej eliminacji jest dwanaście najszybszych załóg. Do końcowej klasyfikacji liczy się suma uzyskanych punktów ze wszystkich rozegranych rund.
Pięć pierwszych załóg w każdych zawodach otrzymuje nagrody finansowe. Trzy najlepsze mają dodatkowo prawo do pomniejszenia (o 400 złotych) kosztów obowiązkowego przeglądu samochodu w serwisie Peugeot Sport Polska.
Utrzymane zostały także nagrody dla najlepszych załóg w sezonie: pierwsza – samochód Peugeot 206 1,4; druga – 15 tysięcy złotych; trzecia – dziesięć tysięcy złotych.
Obowiązkowe przeglądy (samochodu przed sezonem i skrzyni biegów każdorazowo po dwóch przejechanych rajdach) zostały utrzymane. Jednocześnie zawodnicy otrzymali propozycję zakupu po promocyjnej cenie nowych skrzyń biegów.
Jak podkreślił Grzegorz Targaszewski, szef Peugeot Sport Polska, regulamin techniczny praktycznie się nie zmienił. Jako dozwoloa modyfikację traktować się będzie poprawę uszczelnienia amortyzatorów przez zamontowanie czterech nowych elementów (nakrętki, podkładki, pierścienia prowadzącego i uszczelniacza) oraz poprawę chłodzenia przednich hamulców (przez zamontowanie deflektorów na wahaczach przednich). Aby wyrównać szanse startującyh, opona musi być zamontowana oznakowaną stroną na zewnątrz samochodu.
Akces do startu w Rajdowym Pucharze Peugeot wyraziło co najmniej dziesięciu kierowców. Lista chętnych (warunek: posiadanie licencji międzynarodowej, uprawniającej do startów w RSMP!) jest otwarta – zgłoszenia przyjmuje p. Magdalena Klatka, Peugeot Polska, Plac Bankowy 2, 00-095 Warszawa (tel. 22/4442111; fax 22/4442112; e-mail: magdalena.klatka@peugeot.com).
autor: T.K.
Źródło: Peugeot

Reklama