Reklama

Profil prywatny na Facebooku, a biznes.

Profil prywatny na Facebooku to wciąż zaniedbywane miejsce pod kątem promocji biznesu. Zobacz, co zrobić, by przynosił Ci nowe zlecenia oraz Klientów.

Biznes, a profil prywatny na Facebooku

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, czy mówić o swoim biznesie wśród fejsbukowych znajomych? Nie masz pewności, czy warto łączyć życie prywatne z zawodowym w obszarze mediów społecznościowych? Jesteś aktywny zawodowo, ale nie masz pewności, czy to istotne dla osób obserwujących Twój profil? Poniżej rozwieję Twoje wątpliwości.

Profil prywatny na Facebooku.  Czy warto łączyć sprawy zawodowe z prywatnymi?

Prowadzę firmę prawie dekadę, a przez wiele lat moja rodzina nie wiedziała, czym się tak naprawdę zajmuję. E-commerce? Marketing? Prowadzenie szkoleń? Nie do końca rozumieli, jak to działa. Znajomi na spotkaniach też czasem dopytywali. Dziś mój profil prywatny odpowiada na to pytanie. Twój też może.

Dzięki temu zyskasz dodatkowa przestrzeń do promowania swojej działalności oraz pozyskiwania nowych Klientów i zleceń. Tak. Wśród Twoich znajomych są potencjalni Klienci, a wśród ich rodzin i znajomych osoby, które mogą potrzebować Twoich produktów czy usług. Nikt Cię nie poleci, jeśli nie będzie wiedział, czym się zajmujesz. To proste.

Profil prywatny na Facebooku to Twój profil. To Ty decydujesz, o czym będziesz pisać, jakie treści zamieszczać i z jaką częstotliwością. Możesz wybrać, kto będzie mógł je zobaczyć, wybierając status. Publiczny czy tylko dla znajomych?

Jestem za tym, by po prostu przeplatać treści zawodowe z prywatnymi. Pozwala to nie tylko na utrzymywanie relacji, lecz dbanie o swój wizerunek zawodowy. I dobrze, żeby było to z Tobą spójne, autentyczne, dawało Ci radość, a z czasem także nowych Klientów. Tak to bowiem działa. Polecamy i korzystamy z usług kogoś, kogo znamy i komu ufamy.

Czy online i offline to dwa światy?

Dziś te przestrzenie się przeplatają. Spotykamy się na różnych konferencjach, czy szkoleniach i przenosimy te kontakty do świata online. Powiększamy grono znajomych na Facebooku, czy sieci na LinkedIn. To się przenika.

Myślę, że warto wykorzystywać dzisiejsze udogodnienia i traktować media społecznościowe jako przestrzeń komunikacyjną. Znam wiele przedsiębiorczych osób, które chcą się prężniej rozwijać, ale wciąż mają opory przed działaniami online. Szkoda. To świetne uzupełnieni i możliwość działania na większą skalę. Na spotkania z kimś, kto jest dosłownie po drugiej stronie oceanu. Spotkania w formie treści, foto, czy video. To wszystko możemy wykorzystać w komunikowaniu swoich działań i zawodowych i prywatnych.

O co zadbać w profilu prywatnym na Facebooku?

W związku z tym, że powyższe światy się przenikają, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii.

  • Czy Twój profil prywatny mówi czym się zajmujesz?
  • Czy Twoje zdjęcie profilowe to Ty, czy widok jakiegoś krajobrazu?
  • Co znajdę tam znajdę, gdy wyślesz mi zaproszenie do grona znajomych?
  • Czy bez wahania je przyjmę i dowiem się przy okazji co robisz, jaki jesteś?

Tak naprawdę już dziś możesz zadbać o trzy najistotniejsze miejsca w profilu prywatnym na Facebooku. Spójrz na niego na telefonie komórkowym. Co widzisz? Zdjęcie w tle, profilowe i kilka słów prezentacji – o ile masz je uzupełnione. To widzi osoba, którą zapraszasz lub która chce cię dodać do grona znajomych. Czy masz to uporządkowane?

 To nie wszystko. Powyższe zdjęcia też możesz opisać! Wciąż nie robi tego sporo osób, a przecież to dodatkowa przestrzeń do podzielenia się tym, co robisz, gdzie jeszcze można Cię znaleźć. Może masz stronę www lub prowadzisz fanpage? Zobacz, jak w prosty sposób zrobić zdjęcie w tle na FB, które ma dodatkowy przycisk. (VIDEO)

Warto też uzupełnić pozostałe miejsca związane z wykształceniem, zarządzanymi stronami czy też innymi witrynami. Jest tam też przestrzeń do wyróżnienia istotnych zdjęć, które momentalnie mogą przedstawić Twoją osobowość i działanie.

Twój profil prywatny na Facebooku może stać się Twoją najlepszą wizytówką. To naprawdę ważne i wciąż często niedoceniane miejsce. Zadbaj o nie i dziel się tym, co jest Twoją pasją. Wierzę, że prowadzenie biznesu zwykle też nią jest. Odkąd dzielę się tym w mediach społecznościowych, mam większą rozpoznawalność, więcej Klientów i jeszcze więcej satysfakcji z działań, które prowadzę. Ty też możesz.