Profesjonalny kącik kawowy na stacji benzynowej – czy warto go mieć?

Wiele osób nie wyobraża sobie podróży, nawet krótkiej, bez kawy pod ręką. Nie zawsze uda się ją przygotować samodzielnie, przed wyjściem z domu i zabrać ze sobą. Wtedy, zwłaszcza kiedy trzeba się spieszyć, na ratunek przychodzi stacja benzynowa. Kącik kawowy w takim miejscu to coś, czego oczekuje coraz więcej klientów. I jako właściciel lub menedżer stacji paliwowej powinieneś wziąć to pod uwagę!

Podsumowanie:

  • Kącik kawowy to coś więcej niż ekspres; to kompleksowo wyposażona strefa kawowa, w której klient może samodzielnie przygotować swój ulubiony napój, dosłodzić go wedle gustu, wygodnie za niego zapłacić, a później zabrać kawę w trasę, w poręcznym kubku z wieczkiem.
  • W dobie rosnących oczekiwań klientów i coraz większego zainteresowania kawą profesjonalny kącik kawowy stwarza wiele możliwości dla właściciela stacji benzynowej, gotowego wprowadzić taką innowację do swojego lokalu.
  • Dotarcie do nowych klientów, budowanie u nich lepszych doświadczeń czy zwiększenie konkurencyjności stacji benzynowej – to tylko trzy powody, dla których kącik z kawą to dobry pomysł.

Czym jest kącik kawowy?

Kącik kawowy (www.tchibo-coffeeservice.pl) to kompleksowo wyposażona strefa, w której znajduje się zarówno nowoczesny ekspres do kawy z wybranymi ziarnami, jak i asortyment dodatkowy: jednorazowe kubki z wieczkami, cukier w saszetkach, mieszadełka, syropy smakowe. Całość zamknięta jest w schludnym, najczęściej drewniano-metalowym meblu, przyciągającym wzrok klientów. Stojak na kubki oraz wieczka, gładka powierzchnia, łatwa w czyszczeniu i umiejętnie ukryty kosz na odpadki – to wszystko przekłada się na dużą funkcjonalność kącika kawowego, docenianą zarówno przez klientów, jak i pracowników stacji. Z kolei starannie opracowany design pozwala na łatwe dopasowanie strefy do już obecnego wyposażenia lokalu.

Powody, dla których kącik kawowy na stacji benzynowej to dobry pomysł

Dotarcie do nowych klientów

Reklama

Raport ARC Rynek i Opinia z 2021 roku wskazuje, że aż 49% Polaków pije kawę poza domem, w tym również w podróży. Włączając do swojej stacji benzynowej profesjonalne stoisko z kawą i oferując coś więcej niż tylko słone i słodkie przekąski oraz butelkowane napoje, docierasz do tych osób. Zadbaj jeszcze tylko o reklamę i poinformowanie potencjalnych gości o posiadanym kąciku kawowym, na przykład za pomocą szyldu, a nowi klienci z pewnością się pojawią.

Budujesz lepsze doświadczenia

Aromat świeżo mielonej kawy, docierający do klientów zaraz po przekroczeniu progu lokalu – to zachęca do zakupów i zostaje w pamięci. Z wydzielonym stoiskiem kawowym – wyposażonym w dobrej klasy ziarna i intuicyjnym w obsłudze – budujesz cenne doświadczenia gości z Twoją stacją, co znacząco podnosi szansę, że klienci pojawią się u Ciebie po raz kolejny.

Zwiększasz przeciętny koszyk zakupowy

Drożdżówka, batonik, kanapka? Idealnie łączy się ze świeżo zaparzoną kawą. Z profesjonalnym kącikiem kawowym stwarzasz sobie nowe możliwości sprzedażowe i zyskujesz szansę na zwiększenie przeciętnego koszyka zakupowego Twoich klientów. A to prosta droga do większych zysków.

Zwiększasz konkurencyjność stacji

Jak myślisz, na której stacji benzynowej zatrzyma się klient, mając do dyspozycji podobne ceny paliwa, ale w jednej z nich mogąc napić się przygotowywanej na miejscu kawy? No właśnie! Rozbudowując i uatrakcyjniając ofertę swojego lokalu, umacniasz swoją pozycję na rynku i zyskujesz przewagę nad konkurencją, a docelowo zdobywasz większą liczbę klientów.