Premiera nowego Lancera w Detroit

Nowy sportowy sedan Lancer, Prototype X i nadchodzący Lancer Evolution są skonstruowane w oparciu o całkowicie nową, powstałą z myślą o wysokich osiągach, uniwersalną płytę podłogową zwaną „Projektem Globalnym”, która posłużyła do konstrukcji gorąco przyjętego modelu SUV Mitsubishi Outlander 2007.
Już dziesiąta od 1973 roku generacja Lancera jest zbudowana, podobnie jak wcześniejsze w oparciu o większy rozstaw osi i kół, ale przy lekko zmniejszonej całkowitej długości w stosunku do poprzedniego modelu.
Zwiększenie przedniego i tylnego rozstawu kół o 60 mm – obecnie 1530 mm – daje podstawy do nowego solidnego, stabilnego prowadzenia. Rozstaw osi został zwiększony do 2635 mm (z 2600 mm) a całkowita szerokość została zwiększona do 1760 mm (z 1695 mm). Całkowita długość została jednak zmniejszona o 15 mm zapewniając bardziej jednorodną sylwetkę, która jest szczególnie widoczne w wyposażonym w 18-calowe koła modelu GTS.
Bardzo sztywna konstrukcja nadwozia Lancera, które w znacznej części wykonane jest z wysokogatunkowej stali, pozwala na sportowe nastawy zawieszenia połączone z przyjemną, sprężystą jazdą. W porównaniu z poprzednią generacją sztywność skrętna nadwozia została zwiększona o 56% a sztywność na zginanie o 50% – te zmiany przekroczyły nawet sztywność nadwozia poprzedniego Lancera Evolution IX.
Całkowicie nowa rodzina Lancera, która ma zostać wprowadzona na rynek europejski w czwartym kwartale 2007, ma stopniowo być rozszerzana do momentu uzyskania pełnej oferty. Na czterech poziomach osiągów (podstawowy, średni, wyższy i sportowy), będzie proponowanych 5 różnych silników, w tym dostarczany przez VAG 140-konny diesel w technologii pompowtryskiwaczy już teraz montowany w modelach Grandis DI-D i Outlander DI-D, które są lub mają być niedługo dostępne. W Ameryce Północnej całkowicie nowy Lancer jest wyposażony w nowy silnik czterocylindrowy, dwulitrowy DOHC MIVEC, o mocy 152 KM osiąganych przy 6000 obr./min (standard emisji spalin Federal Tier 2, Bin 5) i 198 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4250 obr./min (w stanach, w których jest to wymagane, Lancer spełniający normę PZEV osiąga moc 143 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 194 Nm przy 4250 obr./min).
Po drugiej stronie Atlantyku Lancer 2008 dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia DE, ES i usportowionej GTS. Lancer ES ma poprawiony wygląd z pięcioszprychowymi 16-calowymi aluminiowymi obręczami kół, klamkami i lusterkami kolorze nadwozia i chromowanym „grillem” chłodnicy. Stylistyka robi jeszcze większe wrażenie w modelu GTS, który w odróżnieniu od innych modeli wyposażono w dziesięcioszprychowe 18-calowe felgi, przednie i tylne dyfuzory powietrza, seryjne światła przeciwmgłowe, tylny spoiler i chromowana końcówkę wydechu.
Nowa generacja Lancera jest pierwszym Mitsubishi w Ameryce Północnej opcjonalnie wyposażonym w bezstopniową skrzynię biegów (CVT) zamiast tradycyjnej skrzyni automatycznej. Lancer GTS wyposażony w CVT oferuje sześciostopniowy tryb sekwencyjny Sportronic®, który pozwala kierowcy na manualne sterowanie pracą skrzyni za pomocą magnezowych łopatek pod kierownicą – po raz pierwszy w segmencie.
W Europie to CVT będzie jednym z kilku wariantów systemu napędowego, poza tym będą dostępne skrzynie manualne pięcio i sześciobiegowe oraz czterobiegowa skrzynia automatyczna.
autor: Bstok.pl
Źródło Mitsubishi

Reklama