» Podsumowanie konferencji prasowej Hondy na temat działań w branży motocyklowej – Osiągnięcie neutralności węglowej ze szczegól…

Podsumowanie konferencji prasowej Hondy na temat działań w branży motocyklowej – Osiągnięcie neutralności węglowej ze szczególnym naciskiem na elektryfikację

  Dodano: 2022-09-13

Wyświetlono: 37 razy

Podsumowanie konferencji prasowej Hondy na temat działań w branży motocyklowej - Osiągnięcie neutralności węglowej ze szczególnym naciskiem na elektryfikację

Honda dąży do osiągnięcia neutralności węglowej wszystkich produktów i działań korporacyjnych do roku 2050. Firma zorganizowała dziś konferencję prasową dotyczącą inicjatyw w sektorze motocyklowym, które przedstawili Kohei Takeuchi (Director, Executive Vice President and Representative Executive Officer) i Yoshishige Nomura (dyrektor zarządzający).

foto © Honda

Poniżej przedstawiono streszczenie konferencji:

Podejście do neutralności węglowej produktów sektora motocyklowego

Aby sprostać wymaganiom i potrzebom klientów na całym świecie, oferta motocykli Hondy obejmuje szeroką gamę modeli – od małych, wykorzystywanych jako środek codziennego transportu, po duże modele FUN, które są używane zarówno w krajach rozwijających się, jak i rozwiniętych. Szczególnie w krajach rozwijających się, gdzie klienci są uzależnieni od motocykli jako środka komunikacji w życiu codziennym, popyt na modele spełniające takie przeznaczenie jest wysoki. Jednak popularyzacja modeli elektrycznych staje przed wyzwaniami, takimi jak większa masa pojazdu i wyższe ceny. Ponadto popyt na modele elektryczne zależy w dużej mierze od zachęt i regulacji rządowych oraz dostępności infrastruktury do ładowania.

 

Biorąc pod uwagę te okoliczności, Honda – dążąc do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich swoich produktach motocyklowych w latach 40. XXI wieku – przyspieszy elektryfikację motocykli jako główny cel strategii środowiskowych dla biznesu motocyklowego, kontynuując jednocześnie rozwój silników spalinowych. Co więcej, Honda będzie nadal przewodzić branży w czołówce inicjatyw środowiskowych.

 

<Kontynuacja inicjatyw mających na celu rozwój silników spalinowych>

Aby osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla, jednocześnie uwzględniając szeroki zakres potrzeb klientów i warunków użytkowania charakterystycznych dla motocykli, Honda kontynuuje inicjatywy mające na celu zmniejszenie emisji CO2 modeli z silnikami spalinowymi, jednocześnie opracowując modele kompatybilne z paliwami neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla, takimi jak mieszanki benzyny z etanolem. Mówiąc bardziej konkretnie, oprócz Brazylii, gdzie modele flex-fuel (E100)*1 są już dostępne, Honda planuje wprowadzić modele flex-fuel również w Indiach, jednym z głównych rynków motocyklowych. W planach jest wprowadzenie po raz pierwszy modeli flex-fuel (E20)*1 począwszy od 2023 roku, a modeli flex-fuel (E100) w 2025 roku.

 

*1 Mieszanki benzyny z etanolem. Występuje w różnych proporcjach, od 100% benzyny do 100% etanolu.  E100 to 100% etanolu, natomiast E20 wykorzystuje 20% etanolu.

 

Inicjatywy dotyczące elektryfikacji

<Wprowadzenie modeli motocykli elektrycznych w celu zaspokojenia różnorodnych potrzeb klientów>

 

Przewidując ekspansję rynkową, Honda zaoferuje motocykle elektryczne, które zaspokoją szeroki zakres potrzeb klientów. Do 2025 roku Honda wprowadzi ponad 10 nowych modeli motocykli elektrycznych, celem osiągnięcia ich rocznej sprzedaży na poziomie 1 miliona sztuk w ciągu najbliższych pięciu lat i 3,5 miliona sztuk (około 15% całkowitej sprzedaży) do roku 2030.

 

Szczegóły dotyczące planu wprowadzenia przez Hondę produktów:

(1) Elektryczne modele do codziennego użytku

 

Ponieważ firmy stają się coraz bardziej świadome ekologicznie, w ostatnich latach rośnie popyt na modele motocykli elektrycznych do użytku biznesowego. Aby sprostać temu zapotrzebowaniu, Honda oferuje modele serii Honda e: Business Bike i przyspiesza globalną premierę motocykli elektrycznych do użytku biznesowego. Oprócz dostarczania modelu serii Honda e: Business Bike do Japan Post i Vietnam Post Corporation*2, Honda prowadzi obecnie wspólne testy z Thailand Post Company Limited*3 i planuje rozpocząć produkcję i sprzedaż Benly e: w Tajlandii przed końcem tego miesiąca. Modele z serii Honda e: Business Bike są wyposażone w wymienne akumulatory Honda Mobile Power Pack (MPP), które doskonale nadają się do zastosowań biznesowych, takich jak dostarczanie małych paczek i stanowią rozwiązywanie problemów związanych z zasięgiem i czasem ładowania, będących kluczowymi wyzwaniami dla upowszechnienia motocykli elektrycznych.

 

Honda ma w planach wprowadzenie w latach 2024-2025 na rynki Azji, Europy i Japonii dwóch modeli elektrycznych do codziennego użytku osobistego, przeznaczonych do dojazdów do pracy. Przewidując przyszłe otoczenie rynkowe, zastosowania i postęp technologiczny, Honda bada szereg modeli do użytku osobistego, w tym modeli wyposażonych w inne opcje źródeł zasilania oprócz wymiennych akumulatorów.

 

(2) Modele codziennego użytku EM-y*2 / EB-y*3

 

Obecnie EM-y i EB-y stanowią ponad 90% światowej sprzedaży motocykli elektrycznych na całym świecie (około 50 milionów sztuk). W Chinach, największym na świecie rynku motocykli elektrycznych, EM-y/EB-y są powszechnie stosowane jako wygodna forma codziennej mobilności, a Honda oferuje takie produkty, wykorzystując infrastrukturę lokalnych dostawców oraz swoje operacje rozwojowe/produkcyjne. Oczekując, że popyt na EM-y/EB-y będzie rósł na całym świecie, Honda planuje wprowadzić do 2024 roku łącznie pięć kompaktowych i przystępnych cenowo modeli EM i EB w Azji, Europie i Japonii, a także w Chinach.

 

(3) Elektryczne duże motocykle

 

Poza zelektryfikowanymi modelami codziennego użytku, Honda aktywnie rozwija zelektryfikowane modele w kategorii „FUN”. W oparciu o swoją platformę FUN EV, która jest obecnie w fazie rozwoju, Honda planuje wprowadzić łącznie trzy duże modele FUN EV w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Europie w latach 2024-2025. Honda wprowadzi również model Kids Fun EV, zaprojektowany, aby przekazać radość z jazdy następnemu pokoleniu.

 

*2 Wietnamska poczta

 

*3 Usługi pocztowe w Tajlandii

 

*4 Kategoria motorowerów elektrycznych. Prędkość maksymalna: 25 km/h~50 km/h

 

*5 Kategoria rowerów z napędem elektrycznym, nie uwzględnia rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Prędkość maksymalna: do 25 km/h.

 

<Popularyzacja motocykli elektrycznych wspierana przez efektywne „Mono-zukuri”>

W oparciu o konkurencyjne know-how „Monozukuri” (sztuki tworzenia rzeczy), zgromadzone dzięki opracowaniu i zastosowaniu platform dla modeli napędzanych silnikami spalinowymi, Honda opracuje i zastosuje platformy dla motocykli elektrycznych, które łączą trzy podstawowe komponenty dla pojazdów elektrycznych – akumulator, PCU i silnik z nadwoziem motocykla. Zaspokajając potrzeby klientów za pomocą wysoce wydajnego Monozukuri, Honda będzie nadal oferować radość z mobilności dzięki niedrogim modelom motocykli elektrycznych.

 

Jeśli chodzi o akumulator, podstawowy element pojazdów elektrycznych, Honda zamierza wyposażyć swoje modele motocykli elektrycznych w akumulator półprzewodnikowy, który Honda obecnie rozwija, aktywnie wykorzystując własne zasoby.

 

Płynniejsze i inteligentniejsze korzystanie z motocykli elektrycznych

 

<Inicjatywy mające na celu rozwój infrastruktury ładowania oraz standaryzację akumulatorów>

Poprawa infrastruktury ładowania i standaryzacja specyfikacji akumulatorów mają kluczowe znaczenie dla szerokiego upowszechnienia motocykli elektrycznych. W ramach rozbudowy infrastruktury ładowania, Honda pracuje nad popularyzacją współdzielenia akumulatorów.

 

(1) Popularyzacja usług współdzielenia akumulatorów

 

– Honda utworzyła spółkę joint venture w Indonezji, jednym z głównych rynków motocyklowych, w celu świadczenia usługi wymiany akumulatorów z wykorzystaniem MPP i motocykli napędzanych MPP. JV prowadzi obecnie usługę wymiany akumulatorów na Bali.

 

– W Indiach Honda planuje uruchomić do końca tego roku usługę wymiany akumulatorów dla elektrycznych taksówek trójkołowych (tzw. „riksz”). Honda planuje również rozszerzyć swoje inicjatywy na rzecz popularyzacji wymiany akumulatorów w innych krajach azjatyckich.

 

– W Japonii, w kwietniu tego roku, ENEOS Holdings, Inc. i czterech głównych japońskich producentów motocykli*6 połączyło działalność Gachaco, Inc., która będzie świadczyć usługę udostępniania znormalizowanych wymiennych akumulatorów do motocykli elektrycznych i rozwijać w tym celu infrastrukturę usługa. Firma planuje uruchomić usługę udostępniania akumulatorów motocyklowych jesienią tego roku.

 

(2) Standaryzacja akumulatorów

 

– W Japonii czterech głównych japońskich producentów motocykli uzgodniło wspólne specyfikacje dla wymiennych akumulatorów w oparciu o wytyczne JASO TP21003*7.

 

– Honda pracuje nad standaryzacją akumulatorów wymiennych, uczestnicząc w konsorcjum akumulatorów w Europie*8 i współpracując z firmą partnerską w Indiach.

 

*6 Honda, Kawasaki Motors, Ltd., Suzuki Motor Corporation i Yamaha Motor Co., Ltd.

 

*7 Dokument techniczny organizacji Society of Automotive Engineers of Japan, Inc. (JASO) TP21003, „Guideline For Swappable Batteries Of Electric Two Wheel Vehicles”

 

*8 Swapable Batteries Motorcycle Consortium (SBMC) założone w celu osiągnięcia powszechnego rozpowszechnienia motocykli elektrycznych i innych małych produktów mobilności elektrycznej.

 

<Wzmocnienie obszarów technologii oprogramowania>

Wraz z rozwojem oprogramowania, Honda wykorzysta Drivemode*8, spółkę zależną Hondy, do przyspieszenia tworzenia nowej wartości w sferze oprogramowania i usług opartych na komunikacji. Począwszy od modeli do codziennego użytku, planowanych na 2024 rok, Honda zamierza wdrożyć system badania satysfakcji użytkownika, który będzie stale podnosił jakość doświadczeń kierowców. Honda wykorzysta do tego usługi oparte na skomunikowaniu pojazdu, takie jak obliczanie optymalnych tras uwzględniających pozostały zasięg akumulatora, powiadomienia o punktach ładowania, szkolenia z bezpiecznej jazdy oraz wsparcie posprzedażowe.

 

Patrząc w przyszłość, Honda będzie pracować nad stworzeniem skomunikowanej platformy, generującej większą wartość poprzez łączenie nie tylko motocykli marki, ale również innych produktów Hondy oraz realizowanie połączeń poza ich obszarami zastosowań.

 

Aby zwiększyć wartość dodaną swoich motocykli elektrycznych, Honda dąży do przekształcenia swojej działalności z koncentracji na jednorazowej sprzedaży sprzętu (produktów) do powtarzalnego modelu biznesowego łączącego sprzęt i oprogramowanie.

 

W obszarze rozwoju oprogramowania Honda współpracuje ze swoją spółką zależną, Drivemode*9, w celu zwiększenia tworzenia nowej wartości dla swoich produktów motocykli elektrycznych w połączonym świecie. Wraz z wprowadzeniem modelu elektrycznego do dojazdów do pracy, który ma trafić do sprzedaży w 2024 r., Honda będzie oferować funkcje związane z doświadczeniem użytkownika (UX), które będą stale poprawiać jakość jazdy dzięki łączności, takie jak oferowanie optymalnych opcji trasy z uwzględnieniem pozostałego zasięgu, powiadamianie o miejscu ładowania, szkolenia z bezpiecznej jazdy i wsparcie posprzedażowe.

 

Patrząc w przyszłość, Honda będzie dążyć do ustanowienia połączonej platformy, w której wartość dodana będzie generowana nie tylko poprzez łączenie motocykli, ale także poprzez łączenie szerokiej gamy produktów Hondy i zapewnianie łączności wykraczającej poza ich zakresy produktowe.

Źródło: Honda, Mototarget
 Pisaliśmy również
» X-ADV, NC750X, Forza 750 i NT1100 otrzymują nowe opcje kolorystyczne na rok modelowy 2023
» Honda dopisuje nowe karty historii modelu Hornet
 Inne artykuły

» CUPRA poszerza gamę silników Leona 2022-09-08
  cupra leona noc Do gamy modelu Leon dołączają nowe wersje silników benzynowych. Dostępne będą z jednostkami napędowymi o mocy 150 KM i 190 KM. Zmiany zajdą także w wyposażeniu samochodu. Nowa gama silników będzie dostępna od trzeciego kwartału 2022 roku…. więcej »

» Fakty i ciekawostki o Audi RS 6. 2022-08-16
  Audi RS 6 Avant 2019 Czy wiesz, że….? … system dynamicznej kontroli jazdy DRC (Dynamic Ride Control) zastosowano w pierwszej generacji Audi RS 6 (C5), jest stosowany do dziś, również w obecnej generacji (C8), i ma wciąż tę samą, niezmienioną zasadę działania?… więcej »

Źródło: Mototarget.pl

Reklama