Po Golfie GTI czas na GDI

 Volkswagen wprowadził do sprzedaży Golfa GTD ze 170-konnym silnikiem wysokoprężnym. Samochód jest dostępny w cenie od 106 040 zł.
Pod maską GTD pracuje wysokoprężny diesel 2,0 l. Maksymalna moc 170 KM jest dostępna przy 4200 obr./min. Między 1750 a 2500 obr./min do dyspozycji jest moment obrotowy o wartości 350 Nm. Standardem jest 6-stopniowa, ręczna skrzynia biegów, a za dopłatą oferowana jest biegowa, zautomatyzowana przekładnia DSG.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 222 km/h (220 km/h z DSG). Średnie zużycie paliwa to 5,3 l/100 km w przypadku ręczne skrzyni biegów i 5,6 l przy zastosowaniu zautomatyzowanej.
GTD ma zawieszenie obniżone w stosunku do standardowego o 15 mm. Zostało ono także utwardzone. Z zewnątrz samochód wyróżnia się 17-calowymi alufelgami i oponami w rozmiarze 225/45. W przednim zderzaku znajdują się seryjnie montowane światła przeciwmgielne. Charakterystyczne są też srebrne poprzeczne paski w osłonie chłodnicy i chromowana, podwójna końcówka rury wydechowej z lewej strony dyfuzora. Tylne światła osłonięte są przyciemnionymi pokrywami.
We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele, trójramienną kierownicę, która wraz z dźwignią hamulca ręcznego i osłoną drążka zmiany biegów pokryta została czarną skórą. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. ESP ze wspomaganiem kontrowania kierownicy oraz asystentem hamowania, reflektory biksenonowe, automatyczną klimatyzację i siedem poduszek powietrznych, w tym poduszkę chroniąca kolana kierowcy.
autor: T.K.
Źródło: Kulczyk Tradex

Reklama