PKS Nova. Udogodnienia dla pasażerów i bożonarodzeniowy jarmark
Jak poinformował prezes PKS Nova Zbigniew Wojno, spółka podnosi jakość na szerokim polu i wychodzi naprzeciw potrzebom mieszkańców. Zmian jest sporo, wszystkie mają służyć zapewnieniu komfortu podróżnym.
– Każda linia będzie miała własny numer, by łatwiej można było ją zidentyfikować, znaleźć i zapamiętać rozkład. Ten rozkład łatwiej można będzie śledzić dzięki aplikacji Kiedy Przyjedzie, pokazującej za ile minut będzie autobus, gdzie on się znajduje, na którym przystanku – wyjaśniał prezes spółki.
Zmiany i nowości
System wdraża firma Operibus. Prezes jej zarządu Przemysław Sowa tłumaczył, że wykorzystuje on dane z zainstalowanych w autobusach lokalizatorów.
– Pasażerowie będą mogli skorzystać z tego systemu w taki sposób, że będą mogli pozyskać informację o dowolnym przystanku w sieci komunikacyjnej i dowiedzieć się np. za ile minut naprawdę przyjedzie ich autobus – mówił.
Dodatkowo na dworcu dostępne będzie bezpłatne wifi, a czas oczekującym na autobusy pasażerom umili płynąca z głośników muzyka. Wszystkie te nowości mają zacząć funkcjonować z końcem br.
Wdrożony zostanie też nowoczesny system planowania kursów i zarządzania flotą. Na razie pilotażowo na trzy miesiące na linii Białystok-Supraśl.
– System Time4BUS Platform to przede wszystkim zarządzanie przewozami, czyli cały moduł do układania rozkładów jazdy, planowania tras, rozliczania kilometrów, czyli ułatwienie przewoźnikowi całej pracy techniczno-eksploatacyjnej – przekazał Dominik Tomaszewski, kierownik działu promocji i szkoleń w firmie Genesis Mobo.
Źródło: Urząd Marszałkowski