Pięć gwiazdek Euro NCAP dla Fiata BRAVO!

Nowy Fiat Bravo może sie pochwalić zdobyciem prestiżowych pięciu gwiazdek Euro NCAP. To ważne wyróżnienie, które razem z wyróżnieniami przyznanymi dla modeli Grande Punto i Croma, potwierdza szczególną wagę, jaką Fiat Automobiles SpA przywiązuje do wszystkich aspektów związanych z bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów.
W przypadku Fiata Bravo praca ta dała doskonałe wyniki. Aby uzyskać taki wynik projektanci przetestowali wszelkie możliwe rodzaje potencjalnych wypadków: zderzenia czołowe, uderzenia z boku, dachowanie , uderzenia w tył i pożar. Zostały wzięte pod uwagę zderzenia przy różnej prędkości, różne rodzaje przeszkód, oraz ochrona osób siedzących w aucie o różnej budowie fizycznej. W sumie zarejestrowano ponad 15000 godzin obliczeniowych, 60 crash testów, 150 symulacji na urządzeniu HyGe i 100 testów na komponentach i podzespołach.
To zasługa wielu urządzeń proponowanych w nowym modelu (w wyposażeniu seryjnym lub na zamówienie w zależności od rynku i wersji). Począwszy od tych związanych z bezpieczeństwem pasywnym: 2 przednie poduszki powietrzne (poduszka kierowcy posiada funkcję dwustopniowej aktywacji), 2 poduszki powietrzne przednie boczne 2 typu window bag. Dalej trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami wagi, pięć zagłówków, instalacja przeciwpożarowa FPS oraz zapięcia Isofix na tylnych siedzeniach. Kończąc na ochronie pasażerów podzielonej między karoserię, pokrywę silnika i belkę konstrukcyjną deski rozdzielczej. Nie należy tez zapominać o wkładzie w bezpieczeństwo pasywne wniesionym przez inne elementy takie jak fotele czy kolumna kierownicy, zaprojektowane przede wszystkim pod kątem ich zachowania w razie ewentualnego wypadku.
Ponadto nowy samochód zapewnia przewidywalność zachowania się auta na drodze, dzięki korygowaniu niewielkich błędów kierowcy i ułatwieniu wyjścia z trudnych sytuacji. Poza bardzo wydajnym układem hamulcowym, Fiat Bravo proponuje najbardziej wyrafinowane urządzenia elektroniczne służące kontroli dynamiki samochodu: od hamowania po trakcję. Stąd ABS z elektroniczną korekcją siły hamowania EBD (Electronic Brake Force Distribution) i przede wszystkim ESP (Electronic Stability Program), system interweniujący w sytuacjach ekstremalnych, kiedy zagrożona jest stabilność samochodu, pomagający kierowcy w kontrolowaniu auta. Ponadto ESP proponowany w Fiacie Bravo zawiera dodatkowe systemy ASR (Anti Slip Regulation) ograniczający zjawisko poślizgu kół napędzających w przypadku zmniejszonej przyczepności podłoża; MSR (Motor Schleppmoment Regelung) reagujący w przypadku gwałtownej zmiany biegu podczas redukcji, dodając moment obrotowy i zapobiegając zbytniemu obciążeniu kół napędzających; HBA (Hydraulic Brake Assistance), urządzenie hydrauliczno elektroniczne, działające podczas hamowania awaryjnego; i wreszcie Hill-holder wspomagający kierowcę podczas ruszania na terenach nachylonych.
Fiat Bravo jest zatem autem skonstruowanym i zaprojektowanym dla osiągnięcia standardów bezpieczeństwa i niezawodności. Ta gwarancja bezpieczeństwa przyciąga coraz liczniejsze rzesze klientów Fiata Bravo, zebrano już 9.500 zamówień we Włoszech, 620 tysiące odwiedzających podczas ostatnich Drzwi Otwartych w sieci sprzedaży we Włoszech oraz 350 tysięcy internatów w blogu “Quellichebravo”. Wielki sukces poprzedzający sprzedaż również na głównych rynkach europejskich: od 17 marca we Francji, następnie Szwajcaria, Holandia, Niemcy i Hiszpania, a od 21 kwietnia także w Polsce.
autor: T.K.
źródło: Fiat

Reklama