Peugeot RCZ – konkurent Audi R8

 Peugeot RCZ wejdzie na rynek wiosną przyszłego roku, stanowiąc prawdziwe wyzwanie w świetle obecnej sytuacji gospodarczej. Kompaktowe coupe powstało jako samochód ekskluzywny, kwintesencja emocji, skierowany do nowoczesnej i wymagającej klienteli.
We wrześniu 2007 roku, podczas ostatniego salonu we Frankfurcie Peugeot odsłonił studium samochodu, które nie pozostawiło nikogo obojętnym; był to concept car 308 RCZ. Pomysł, by go wprowadzić na rynek, szybko stał się oczywistością. Jednakże, by urzeczywistnić marzenie, konieczne były nie tylko pomysłowość, ale także determinacja i prawdziwa śmiałość.
Styliści i inżynierowie pracowali nad konceptem tak, by wszystkie zalety samochodu były kompatybilne z tym, co wyraża jego styl zewnętrzny.
Jeśli pierwotną wolą było zachowanie ducha stylistyki konceptu, wbrew wyzwaniu jakie stanowi integracja wszystkich przeciwności związanych z produkcją i sprzedażą takiego samochodu, to ambicje poszły jeszcze dalej. Kompaktowe coupe 2+2 powstało jako samochód ekskluzywny, skierowany do nowoczesnej i wymagającej klienteli, będącej ekspertem w czerpaniu przyjemności z jazdy.
Nazwa RCZ symbolizuje wyróżniającą się i szczególną pozycję w gamie Peugeot, gdyż jest pierwszym samochodem bez numeracji i bez środkowego ani podwójnego zera. Innym wyzwaniem projektu był szczególnie krótki czas na opracowanie tego nowego modelu. Udało się, i zaledwie po dwóch latach od prezentacji concept caru, RCZ zostanie pokazane po raz pierwszy szerokiej publiczności, w ostatecznej formie podczas 63 Salonu Samochodowego we Frankfurcie. RCZ wejdzie na rynek wiosną 2010 roku, stanowiąc prawdziwe wyzwanie w świetle obecnej sytuacji gospodarczej.
autor: T.K.
Źródło: Peugeot

Reklama