Reklama

Reklama

» Passat zawsze online – bestsellerowy Volkswagen z usługami We Connect


  • We Connect w Passacie należy do wyposażenia seryjnego i umożliwia korzystanie z bogatej oferty usług internetowych
  • multimedia trzeciej generacji jako internetowy interfejs, który otwiera drogę do interaktywnego świata informacji i usług
  • połączenie między samochodem a smartfonem, a także pomiędzy użytkownikiem i autem a światem zewnętrznym
  • nowe systemy multimedialne w Passacie umożliwiają zamawianie pakietów różnych usług internetowych, które potrafią zmienić Passata w – na przykład – paczkomat

 

 

Po jednokrotnym zalogowaniu się do Volkswagen We użytkownik nowego Passata otrzymuje własny Volkswagen ID., dzięki któremu może np. korzystać z usług mobilnych takich, jak We Connect, We Connect Plus czy We Connect Fleet (zależnie od wyposażenia samochodu).

 

We Connect należy do wyposażenia seryjnego Passata. Przez 10 lat korzystanie z niego jest bezpłatne. Do funkcji We Connect należą: mobilny klucz (otwieranie i uruchamianie samochodu przy użyciu smartfona – modele Samsung Galaxy z serii S, wyprodukowane po 2016 r.), wzywanie pomocy drogowej, dostarczanie informacji, pomoc ratunkowa, status samochodu, sprawdzanie czy drzwi są zamknięte a światła wyłączone, automatyczne powiadamianie o wypadku, informacja o stanie pojazdu, dane dotyczące jazdy, miejsce parkowania i planowanie terminu przeglądu serwisowego.

 

We Connect Plus, oprócz funkcji skupionych w We Connect, dodatkowo zawiera: informację o opuszczeniu zadeklarowanej okolicy, informację o przekroczeniu wybranej prędkości, sygnały dźwiękowe i świetlne, ostrzeżenie o kradzieży, zdalne uruchamianie ogrzewania postojowego, otwieranie i zamykanie oraz – w Passacie GTE – godziny wyjazdu, możliwość ustawienia klimatyzacji oraz ładowanie (sterowane poprzez e-Manager). We Connect Plus zawiera również: internetowe informacje o ruchu drogowym i o niebezpieczeństwie, internetowe obliczanie trasy przejazdu, stacje benzynowe, stacje ładowania, internetową aktualizację map, miejsca parkingowe, internetową obsługę głosową, radio internetowe, Apple Music i TIDAL.

 

Dla firm dysponujących własnym parkiem samochodowym oraz dla osób prowadzących samodzielną działalność gospodarczą Volkswagen przygotował We Connect Fleet – pakiet zawierający cyfrowe książki przebiegu i tankowań, monitoring efektywności jazdy, pozycjonowanie GPS i przebieg trasy, analizę zużycia paliwa oraz system zarządzania serwisem. Pozwala to przedsiębiorcom oszczędzić czas i pieniądze.

 

W połączeniu z We Connect smartfon staje się czymś na kształt pilota do obsługi mobilnej centrali informacyjnej. Zamknięcie samochodu z odległości, pobranie informacji o tym ile kilometrów zasięgu jeszcze pozostało, czy też zlokalizowanie własnego pojazdu albo aut flotowych – wszystko to można zrobić za pomocą smartfona. Niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta z We Connect, We Connect Plus czy z We Connect Fleet – w systemie loguje się tylko raz za pomocą własnego Volkswagen ID, dzięki czemu od razu uzyskuje dostęp do wszystkich usług internetowych. Za pomocą Volkswagen ID, który korzysta z danych zgromadzonych w chmurze, w przyszłości kierowca będzie rozpoznawany także w innych pojazdach, a nie tylko w swoim własnym. Auto, po odczytaniu danych, automatycznie ustawi wtedy wszelkie funkcje zgodnie z upodobaniami konkretnego użytkownika.

 

System We Connect odgrywa rolę interfejsu także w wypadku smartfona,  który może pełnić funkcję samochodowego kluczyka. Żeby otworzyć Passata wystarczy przysunąć smartfon do klamki, podobnie jak to się dzieje w wypadku systemu Keyless Access służącego do otwierania i uruchamiania auta. Aby uruchomić silnik smartfon należy położyć w przeznaczonym do tego miejscu koło dźwigni zmiany biegów. Mobile Key można udostępnić przyjaciołom czy członkom rodziny – wtedy jako kluczyków będą mogli używać własnych smartfonów.

 

We Connect zmienia sposób codziennego korzystania z samochodu. Przykładem jest funkcja We Park* – internetowa usługa pozwala zapłacić za postój bezpośrednio poprzez system multimedialny; taka możliwość jest oferowana po raz pierwszy. Oznacza to, że parkomat znajduje się w samym aucie, a czas postoju oblicza z dokładnością co do minuty, płatność zaś – co do grosza. Opłaty nalicza się zbiorczo z całego miesiąca, a do ich uiszczenia nie potrzeba gotówki. Odpowiednie służby po numerze rejestracyjnym auta oraz naklejce We Park poznają, że samochód uczestniczy w internetowym programie. Jeśli czas parkowania w danym miejscu jest limitowany, aplikacja We Park przypomina o tym kierowcy odpowiednio wcześniej; ponadto wskazuje ona, gdzie znajduje się pojazd.

 

Dzięki usłudze We Deliver* bagażnik Passata staje się mobilną skrzynką pocztową lub paczkomatem. Kurier może do niego dostarczyć odebrane z pralni koszule, bukiet zamówiony w kwiaciarni czy zakupy, które kierowca zrobił przez Internet. Dostęp do bagażnika Passata oraz dane GPS potrzebne do zlokalizowania auta partnerzy We Deliver otrzymują jednorazowo, tylko na czas wykonania usługi. Można też zlecić umycie auta w miejscu, w którym się ono w danej chwili znajduje, co pozwala oszczędzić czasu w kolejce do automatycznej myjni. Jak bardzo świat analogowy i internetowy łączą się ze sobą tworząc nową rzeczywistość pokazuje też usługa We Experience, która pojawi się w przyszłości. Po zaimplementowaniu do samochodowych multimediów, We Experience zaproponuje kierowcy dobraną pod jego kątem ofertę restauracji, sklepów czy stacji benzynowych znajdujących się na trasie przejazdu.

 

Volkswagen We poszerza grono partnerów zarówno o duże firmy, jak i o drobnych lokalnych usługodawców, którzy we współpracy z Volkswagenem zechcą opracować odpowiednią ofertę. To dopiero początek rozwoju oferty usługowej. Popularność Passata oraz innych modeli sprawia, że Volkswagen We szybko zyskuje do współpracy coraz większą liczbę partnerów.

 

Pierwsze modele Volkswagena, w których dostępne są usługi We Connect to nowy Passat oraz Arteon, oferowane od roku modelowego 2020. Gama modeli Volkswagena wyposażonych w usługi WE, będzie stopniowo rozszerzana i już na przełomie roku, kolejnym modelem, w którym klienci będą korzystać z tych usług mobilnych, będzie Golf 8. Pełne wdrożenie We Connect w pozostałych modelach Volkswagena nastąpi w połowie 2020 roku (z wyłączeniem modelu up!). 

 

Każdy nowy Passat posiada usługi We Connect oraz We Connect Plus w wyposażeniu standardowym. W zależności od wersji wyposażenia, usługi We Connect Plus są dostępne bezpłatnie przez 1 rok lub przez 3 lata dla wersji GTE i R-Line Edition. W wersji Essence, umowa na usługi We Connect Plus wydłużona do 3 lat, kosztuje od 370 zł (w połączeniu z radiem) do 1230 zł (dla nawigacji Discover Media). Wersje Business, Elegance oraz Alltrack oferują We Connect Plus z 3 letnią umową, w ramach promocyjnego Pakietu Premium lub w cenie 1230 zł.

Źródło: Mototarget.pl