Reklama

Pasja na głos i perkusję

  Pięknym wydarzeniem muzycznym, dokładnie w 25-lecie nadania sakry biskupiej abp. Stanisławowi Szymeckiemu rozpoczęło się w Białymstoku triduum paschalne. Stanisław Skoczyński za pomocą niezliczonych instrumentów perkusyjnych znakomicie oddał nastrój 14 stacji Męki Pańskiej zapisanych nutami przez Stanisława Moryto. ”Golgotę” Ernesta Brylla recytował Andrzej Ferenc.

  Kiedy na sali zgasło światło jakby zza światów dał się słyszeć stłumiony łoskot bębnów. Po natchnionej recytacji fragmentu poezji dotyczącego pierwszej stacji Męki Pańskiej widownię dobiegła melodia zagrana na dzwonach rurowych. Okazało się, że Stanisław Skoczyński do granic możliwości zaadaptował bryłę Filharmonii, dwa pierwsze fragmenty grając na…korytarzu!

  Światowej sławy perkusista, wykorzystał właściwie całą orkiestrę instrumentów perkusyjnych.
Carmina Crucis (Śpiewy Krzyża) jest dziełem składającym się z czternastu oddzielnych utworów (Stacji). Skoczyński przechodzi do czternastu kolejnych instalacji perkusyjnych. Muzyce towarzyszy poezja Ernesta Brylla recytowana przez aktora. Zanim rozpoczął się koncert słuchacze mieli okazję raz jeszcze przyjrzeć się wystawie alumnów ”Jesteśmy…aby nieść miłosierną miłość”. 12 kwietnia to również data otrzymania przez abp. Stanisława Szymeckiego sakry biskupiej z rąk papieża Jana Pawła II. W drugiej części koncertu nasza orkiestra pod batutą Piotra Wajraka wykonała haydnowskie ”Siedem słów Chrystusa na krzyżu” op. 51.

https://www.bstok.pl/up/news/728_1.jpg https://www.bstok.pl/up/news/728_2.jpg https://www.bstok.pl/up/news/728_3.jpg https://www.bstok.pl/up/news/728_4.jpg https://www.bstok.pl/up/news/728_5.jpg https://www.bstok.pl/up/news/728_6.jpg https://www.bstok.pl/up/news/728_7.jpg

Reklama