Ostatnia Agila wyjechała z Gliwic

Dziś z taśm produkcyjnych fabryki GMMP w Gliwicach zjechał ostatni Opel Agila. Produkcja tego modelu rozpoczęła się w lutym 2000 roku. Zamówienie na srebrny samochód z silnikiem 1,2 litra zostało złożone u włoskiego dealera Opla.
Gliwicki zakład był jedynym na świecie producentem Opla Agili. Od początku produkcji do jej zakończenia wyprodukowanych zostało 433,5 tys. agil (w tym 7,5 tys. sztuk Suzuki Wagon R+), z czego 97% zostało wyeksportowanych do ponad 20 krajów Europy, a także do Chin. Jakość, z jakiej zasłynęła produkowana w Gliwicach Agila, miała znaczący wpływ na budowę reputacji zakładu jako jednego z kluczowych w strukturach GM Europe, czego odzwierciedleniem było ulokowanie tam produkcji nowych modeli takich jak np. Zafira.
Zakończenie wytwarzania Agili związane jest z przygotowaniami do rozpoczęcia produkcji w Gliwicach Astry III sedan. Termin rozpoczęcia produkcji planowany jest na wrzesień, a GMMP będzie jedynym zakładem, gdzie produkowana będzie Astra III sedan. Po osiągnięciu pełnych mocy produkcyjnych w Gliwicach będzie wytwarzanych około 40 tys. astr rocznie, przeznaczonych zarówno na rynek polski, jak i na inne rynki Europy Środkowej i Turcji. Nowy model dostępny będzie z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi, o mocy od 90 do 140 KM. W sprzedaży pojawi się jesienią.
Na obecnym etapie podjęte zostaną działania obejmujące intensywne szkolenia pracowników wszystkich wydziałów, opracowanie planów współpracy z potencjalnymi dostawcami, rozpoczęcie rozmów z istniejącą siecią dostawców części i podzespołów, adaptacja linii produkcyjnej i dziania logistyczne.
„Decyzja o wprowadzeniu Astry III sedan do produkcji jest ważnym krokiem w rozwoju naszego zakładu. Pozwoli nam optymalnie wykorzystać zarówno moce produkcyjne, jak i wysokie umiejętności naszych pracowników – powiedział Romuald Rytwiński, Dyrektor Generalny GM Poland i GMMP. „Nowy, czterodrzwiowy sedan odpowiada potrzebom klientów z Europy Środkowej i Wschodniej, zachowując przy tym doskonałą charakterystykę aktualnej, popularnej Astry, która dzięki sprzedaży ponad 1,2 miliona egzemplarzy tego modelu od marca 2004 roku zajmuje wiodącą pozycję w bardzo konkurencyjnym segmencie samochodów kompaktowych i w europejskich statystykach sprzedaży”.
autor: T.K.
Źródło: GM Poland

Reklama