Nowy silnik wysokoprężny w Saabie 9-3 kabriolet

Wprowadzenie mocnego, ale oszczędnego turbodiesla znacząco poszerza gamę Saaba 9-3 Kabriolet. Dostępna w wersjach Linear i Arc, 150-konna, szesnastozaworowa jednostka 1.9TiD współpracuje z sześciobiegową ręczną lub automatyczną skrzynią biegów.
Ten wyposażony w bezpośredni układ wtrysku wielokrotnego common rail silnik, który z powodzeniem zadebiutował w modelach 9-3 SportSedan i SportKombi, wyróżnia się poziomem dopracowania równie wysokim, jak jego osiągi. Standardowo z silnikiem tym oferowany jest również bezobsługowy, zaawansowany filtr cząstek stałych.
Silnik wyposażony jest w cztery cylindry, żeliwny blok i głowicę ze stopów, w której zamontowane są dwa górne, napędzane łańcuchem wałki rozrządu z hydraulicznymi popychaczami. Posiada ponadto stalowy wał korbowy i korbowody, dwumasowe koło zamachowe, lekki, tłoczony ciśnieniowo w aluminium kolektor dolotowy i elektronicznie sterowany zawór recyrkulacji spalin (EGR), zapewniający szybkie rozgrzewanie i niski poziom emisji.
Technologia wtrysku common rail zapewnia stale wysokie ciśnienie, osiągające wartość 1600 barów, niezależnie od szybkości obrotowej czy obciążenia. Umożliwia to stosowanie małych, wielokrotnych wtrysków paliwa – od dwóch do pięciu – co uwalnia największą ilość energii z danej ilości paliwa.
autor: Bstok.pl
Źródło GM

Reklama