» Nowy Ford Transit: lżejszy, bardziej ładowny i po raz pierwszy dostępny z miękką hybrydą!


  • Program kompleksowego redukowania masy w nowym Fordzie Transicie, z wykorzystaniem technologii stosowanych w przemyśle lotniczym i oprogramowania komputerowego wspierającego projektantów, pomaga zwiększyć ładowność o 80 kg.

 

  • Nowy Transit to pierwszy w Europie pojazd użytkowy Forda, w którym zastosowano obniżającą masę aluminiową maskę silnika. Wprowadzono również lekką kompozytową przegrodę o wysokiej wytrzymałości.

 

  • Nowa 2-tonowa ciężarówka Forda zapewnia również zwiększoną oszczędność paliwa dzięki udoskonalonemu silnikowi wysokoprężnemu EcoBlue 2,0-litra oraz pierwszemu w segmencie układowi napędowemu, wykorzystującemu 48-woltową instalację elektryczna.

 

 

 

Zaawansowane modyfikacje, obejmujące pierwszą aluminiową maskę w europejskiej gamie pojazdów użytkowych Forda, kompozytową przegrodę i produkowane metodą wyoblania felgi, opracowano w procesie projektowym z użyciem oprogramowania (CAD), zwykle stosowanego w przemyśle lotniczym.

 

Innowacje te pomogły inżynierom Forda zmniejszyć masę własną nowego Transita, co podnosi wydajność pojazdu i pozwoli klientom przewozić większe ładunki. Nowy model Transita z napędem na tylne koła, o dopuszczalnej masie – 3500 GVM, L3H2 – o długim rozstawie osi i średniej wysokości dachu, jest o 80 kg lżejszy niż porównywalny model przed modyfikacjami. Odpowiednio, ciężarówka z napędem na przednie koła jest lżejsza o 48 kg.

 

 

– Ładowność ma kluczowe znaczenie dla firm. Niższa masa całkowita zmniejsza również zużycie paliwa i emisję CO2, więc każda część zespołu Forda Transita pracowała nad odchudzeniem pojazdu, starając się zachować jednocześnie jego wytrzymałość i trwałość – powiedział Michael McDonagh, globalny główny inżynier programu Transit. – Wyższa ładowność dodatkowo wzmacnia reputację Transita jako pojazdu wyjątkowo wydajnego.

 

Nowy Transit poprawia również efektywność biznesową dzięki niższemu, nawet o 7 procent, zużyciu paliwa, możliwemu dzięki ofercie nowych układów napędowych, która obejmuje unowocześniony 2,0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o emisji do 156 g/km* CO2, z mocniejszym wariantem o mocy 185 KM oraz nową 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów, dostępną w wersjach z napędem na tylne koła. Dostępny po raz pierwszy w tym segmencie, jako opcja w wersji 2,0-litra EcoBlue, miękki układ hybrydowy dodatkowo zwiększa efektywność w ruchu miejskim, wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca, co obniża spalanie o kolejne 8 procent i gwarantuje emisję od 144 g/km CO2.

 

Nowe systemy wspomagające kierowcę i zaawansowane funkcje łączności sprawiają, że dni pracy staną się mniej stresujące, a połączenie z Internetem za pośrednictwem pokładowego modemu FordPass Connect umożliwi przedsiębiorcom i firmom flotowym znaczną poprawę wykorzystania pojazdów, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów eksploatacji.

 

 

Ford jest liderem w segmencie aut użytkowych w Europie, a sprzedaż Forda Transita wzrosła o 11,8 procent w pierwszym kwartale 2019 roku w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, osiągając całkowitą wartość 81 700 egz.. Ford sprzedał 380 900 pojazdów użytkowych na 20 rynkach europejskich, co oznacza wzrost o 8 procent w porównaniu z rokiem 2017.

 

Obniżona masa zapewnia większą ładowność

 

Większą ładowność uzyskano dzięki kompleksowemu programowi zmniejszenia masy pojazdu, nie odbierając kierowcom możliwości korzystania z najnowszych systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.

 

Przyjęto zasadę „nieznacznych korzyści”, optymalizując setki komponentów pod kątem wagi, wytrzymałości i trwałości, do czego przyczyniło się skorzystanie z oprogramowania CAD, używanego w przemyśle lotniczym. Oszczędności wagi każdej partii pojazdu, czasami poniżej 0,5 kg dla podzespołu, zapewniły całkowite obniżenie masy o 80 kg.

 

Lekka aluminiowa maska nowego Transita pozwala zaoszczędzić 5,4 kg w porównaniu ze stalowym odpowiednikiem, zachowując dawną wytrzymałość. Maska została wszechstronnie przetestowana pod kątem odporności na wgniecenia i w temperaturach od minus 30 do 80 stopni Celsjusza zachowuje się jak stalowy odpowiednik.

 

Znaczne oszczędności, rzędu 14,7 kg, uzyskano dzięki przeprojektowaniu tylnej osi w modelu z napędem na tylne koła, a nowa kompozytowa przegroda o wysokiej wytrzymałości** jest lżejsza o 4,4 kg w porównaniu z tym samym elementem wykonanym ze stali.

 

Nowe stalowe koła Transita zostały wyprodukowane przy użyciu techniki wyoblania, która gwarantuje większą wytrzymałość produktu przy mniejszym zużyciu surowca. Metoda ta pozwoliła zaoszczędzić przy pięciu kołach Transita, łącznie z zapasowym, aż 5,5 kg.

 

Niższe zużycie paliwa. Większy wybór

 

Poza udoskonaloną linią 2,0-litrowego silnika EcoBlue, elementy przyczyniające się do zwiększenia oszczędności paliwa i zmniejszenia emisji CO2 obejmują: wprowadzenie po raz pierwszy w Transicie elektrycznego wspomagania kierownicy (EPAS); zastosowanie opon o obniżonych oporach tarcia oraz zmiany poprawiające aerodynamikę pojazdu.

 

W wyposażeniu standardowym wszystkich wersji nadal oferowany jest układ Auto Start-Stop. Kierowca ma także do dyspozycji EcoGuide, który na podstawie danych z pozycjonowania GPS przewiduje i podpowiada kierującemu, jak jechać, aby uzyskać dodatkowe oszczędności paliwa.

 

Ford zapowiedział wprowadzenie na rynek Transita z całkowicie elektrycznym napędem, który zasili gamę zelektryfikowanych pojazdów dostawczych już w 2021 roku. Nowy Transit z napędem całkowicie elektrycznym, dzięki któremu atmosfera w naszych miastach stanie się mniej zanieczyszczona, a na ulicach będzie mniej hałasu, pozwoli obniżyć koszty eksploatacji ponoszone przez użytkowników i firmy.***

 

Inteligentny projekt, nowoczesne technologie

 

 

Z zewnątrz, elegancko stylizowane nadwozie nowego Forda Transita wyróżnia się nowym wlotem powietrza z trzema poprzeczkami oraz inaczej zaprojektowanym pasem dolnym. Dzięki nowej stylistyce wnętrze zapewnia lepszy klimat, funkcjonalność i wygodę kierowcy, oferując wsparcie zaawansowanych systemów, w tym Ford SYNC 3, który umożliwia kierowcy kontrolę nad funkcjami komunikacji i rozrywki za pomocą prostych poleceń głosowych.

 

Pod względem prowadzenia nowy Ford Transit praktycznie nie różni się od samochodu osobowego. Wygodę i komfort kierowcy dodatkowo zwiększa wprowadzenie wspomagania kierownicy EPAS, które pomaga zmniejszyć zmęczenie kierowcy, dzięki większej sile wspomagania podczas parkowania i manewrów z małą prędkością. EPAS współpracuje ponadto z układami wspomagającymi kierowcę, takimi jak aktywny asystent parkowania (Active Park Assist) i system pomagający utrzymać pojazd na pasie ruchu (Lane-Keeping Aid).

 

Po raz pierwszy kierowca Transita ma możliwość wyboru trybu jazdy w zależności od prędkości i warunków na drodze. Dostępne są: tryb „Eco”, tryb do jazdy na śliskiej nawierzchni, tryb „Błoto/koleiny” w pojazdach z napędem na wszystkie koła oraz tryb holowania przyczepy. Ten ostatni zapewnia płynne przyrosty mocy podczas holowania dużych przyczep lub łodzi, gdy masa przyczepy przekracza masę własną samochodu.

 

Aby ograniczyć stres i zmęczenie towarzyszące prowadzeniu, a także w celu ograniczenia ryzyka lub uniknięcia skutków ewentualnych kolizji, wprowadzono liczne układy wspomagające pracę kierowcy. Są wśród nich:

 

 

  • Tempomat adaptacyjny,

 

 

 

Nowością są funkcje, które ułatwiają i czynią mniej uciążliwym manewrowanie, cofanie i parkowanie na ruchliwych ulicach lub parkingach, w dużym stopniu pozwalając uniknąć kosztownych stłuczek, wgnieceń, czy zadrapań lakieru. Należą do nich przednia i tylna kamera szerokokątna oraz wysoko zamontowana kamera cofania; system Parking Aid z dodatkowymi czujnikami bocznymi; Asystent parkowania z funkcją wspomagania wyjazdu z parkingu i System monitorowania ruchu poprzecznego.

 

Kliknij, by uzyskać więcej informacji na temat Forda Transita

 

Zużycie paliwa, emisja spalin (dane poglądowe)

 

Ford Transit

CO2 NEDC CO2MPAS
(g/km)

Zużycia paliwa WLTP Low-High
(l/100 km/mpg)

2,0-litra 105 KM EcoBlue, skrzynia 6-biegowa manualna

Od 156

7,2-10,7 (26,4-39,2)

2.0-litra 130 KM EcoBlue Hybrid, skrzynia 6-biegowa manualna

Od 144

7,6-13,2 (21,4-37,2)

 

*Deklarowane zużycie paliwa / zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 692/2008 w aktualnym brzmieniu. Informacje dotyczące zużycia paliwa oraz emisji CO2 odnoszą się do danej wersji modelu, a nie do konkretnego egzemplarza.

Źródło: Mototarget.pl

Reklama