Reklama

Nowe połączenie na Litwę. PKP Intercity prezentuje rozkład jazdy na sezon 2022/2023 dla województwa podlaskiego

Nowe połączenie na Litwę. PKP Intercity prezentuje rozkład jazdy na sezon 2022/2023 dla województwa podlaskiego

Możliwość podróży pociągiem PKP Intercity na Litwę to najważniejsza nowość dla województwa podlaskiego w nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w niedzielę 11 grudnia 2022 roku.

W nowym rozkładzie jazdy pojawi się nowe połączenie Kraków – Wilno – Kraków, które umożliwi podróże między Polską a Litwą z jedną przesiadką. Zapewni je pociąg IC Hańcza (w wyższej kategorii, dotychczas w TLK) kursujący do tej pory pomiędzy Krakowem a Suwałkami, zatrzymując się pod drodze w m.in. Białymstoku, Augustowie, Sokółce i Łapach.

Od 11 grudnia będzie kursował w wydłużonej relacji do stacji Mockava znajdującej się na terenie Litwy. Dzięki współpracy PKP Intercity z kolejami litewskimi LTG Link, uzgodnione zostało obustronne skomunikowanie na stacji Mockava, pomiędzy pociągiem IC Hańcza a pociągiem LTG Link relacji Wilno – Mockava – Wilno. Podróżowanie pomiędzy polskimi a litewskimi miastami będzie więc możliwe z jedną przesiadką. Składy będą podstawiane na ten sam peron, co ułatwi pasażerom przejście między pociągami. Podróż, pomimo że z przesiadką, będzie odbywała się na jednym bilecie.

W rozkładzie jazdy na sezon 2022/2023 mieszkańcy Białegostoku nadal będą mieć do dyspozycji 10 pociągów – mimo licznych prac modernizacyjnych utrzymana została dotychczasowa oferta. Zdecydowana większość połączeń będzie obsługiwana komfortowymi ekonomicznymi pociągami kategorii IC. W celu poprawy cykliczności połączeń na trasie do stolicy zmieni się godzina odjazdu pociągu IC Słowacki, który zabierze pasażerów do Warszawy, Łodzi i Wrocławia, a w odwrotnej relacji do Ełku (przez Mońki i Grajewo).

Dostosowanie do prac modernizacyjnych i zmiany w kursowaniu

Obowiązujący od 11 grudnia 2022 roku rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Trwające prace na linii kolejowej nr 6 na odcinku Kietlanka – Białystok powodują, że ruch pociągów prowadzony będzie jednotorowo, a jedna para zostanie zastąpiona autobusami komunikacji zastępczej. Mimo dużych utrudnień, siatka połączeń została opracowana tak, aby zachować jak największą bezpośredniość połączeń z i do Białegostoku.

Kontynuowane będą prace inwestycyjne na stacji Warszawa Zachodnia, które wpływają na kursowanie części pociągów jeżdżących do i z Warszawy. W związku z wprowadzeniem ruchu jednotorowego na linii średnicowej część pociągów będzie kursować przez stację Warszawa Gdańska, Warszawa Śródmieście bądź w skróconej relacji do lub z Warszawy Wschodniej.

Zakup biletów PKP Intercity i informacja dla podróżnych

Bilety PKP Intercity dostępne są w kasach na terenie całego kraju, w Centrach Obsługi Klienta na głównych dworcach, w automatach biletowych, a także przez Internet na stronie intercity.pl lub za pośrednictwem aplikacji IC Mobile Navigator.

PKP Intercity konsekwentnie rozwija sieć sprzedaży biletów i podróżni mogą je kupić również w aplikacji mobilnej KOLEO oraz na stronie koleo.pl, a także w aplikacji mPay i serwisie e-podróżnik.

Dokładne informacje na temat biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na stronie intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.). Ponadto do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni. 11 i 12 grudnia br. na dworcach w największych miastach Polski (Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Kraków, Katowice, Poznań, Wrocław) pomogą pasażerom ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W 2030 roku cała flota PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity ma ambicję, aby stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.

Informacja prasowa

Reklama

Reklama