Nowe BMW K 1200 GT

Wraz z wprowadzeniem nowego K 1200 GT BMW Motorrad umacnia swoją pozycję leadera na rynku motocykli turystycznych. Po sukcesie noszącego tę samą nazwę poprzednika prezentowany aktualnie model otwiera nowy wymiar dynamiki jazdy oraz przydatności do długich tras i po raz kolejny udowadnia kompetencje marki BMW w tym zakresie.
K 1200 GT nie wymusza kompromisów, lecz w umiejętny sposób łączy pozornie wykluczające się cechy: zdecydowany sportowy charakter i wysoki komfort jazdy turystycznej. Nowy motocykl BMW łączy maksymalną zwinność i dynamikę z przydatnością do długich podróży.
Dynamiczne właściwości jezdne K 1200 GT to zasługa m.in. innowacyjnego zawieszenia Duolever z przodu i EVO-Paralever z tyłu. Jednostką napędową jest supernowoczesny, zamontowany poprzecznie czterocylindrowy silnik rzędowy, który w wersji GT ma moc 112 kW/152 KM stanowiącą nowy rekord w segmencie motocykli turystycznych. Żaden inny motocykl na rynku nie kładzie tak silnego akcentu na dynamikę, jak nowy K 1200 GT. Porównanie z modelem poprzednim pokazuje, jak duży krok naprzód poczyniono: nowy model jest mocniejszy (moc + 17%), ma wyższy moment obrotowy (+ 11%), dłuższy teoretyczny zasięg (+ 17%), jest przy tym wszystkim lżejszy (– 6%) i ma mimo to większą ładowność (+ 19%).
Przegląd najważniejszych cech nowego modelu K 1200 GT:
• zamontowany poprzecznie czterocylindrowy silnik rzędowy, nachylenie cylindrów 55°
• 1157 cm3, 112 kW/152 KM przy 9 500 min–1, 130 Nm przy 7 750 min–1
• zawieszenie Duolever z przodu
• zawieszenie Paralever z tyłu
• układ Integral ABS BMW Motorrad (półzintegrowany)
• sieć pokładowa z magistralą CAN
• elektroniczny immobilizer (EWS)
• wskaźnik zużycia klocków hamulcowych
• regulowane siedzenie i kierownica
• elektronicznie regulowany układ jezdny (ESA, opcja)
• zoptymalizowana aerodynamicznie pełna owiewka
• elektrycznie regulowana osłona przeciwwiatrowa
Najważniejsze różnice techniczne nowego K 1200 GT w stosunku do modelu poprzedniego:
• wyższa moc maksymalna (+ 17%)
• wyższy maksymalny moment obrotowy (+ 11%)
• mniejsza masa własna (– 6%)
• większa ładowność (+19%)
• większa pojemność zbiornika paliwa (+ 17%)
• większy teoretyczny zasięg (+ 17%)
Cała konstrukcja wykazuje wysoką sztywność i odporność na odkształcanie oraz łatwe prowadzenie. Dzięki niskiemu progowi zadziałania amortyzacja działa precyzyjnie już na najmniejszych nierównościach. Kinematyka układu Duolever zapewnia też kompensację efektu „nurkowania” przy hamowaniu niezmienną niemal na całej długości skoku amortyzatora. Tym samym również układ jezdny K 1200 GT idealnie łączy potrzebny na długich trasach komfort jazdy ze sportowym charakterem, podkreślając w każdej sytuacji dynamiczny charakter motocykl.
autor: Bstok.pl
Źródło BMW

Reklama