Nowe BMW F 800 S/ST

Po 47 miesiącach prac konstruktorskich – łącznie z fazą gruntownych badań koncepcji studyjnych – sportowy F 800 S i przystosowany do celów turystycznych F800 ST reprezentują już czwartą serię motocykli i stanowią bazę dla kolejnych modeli, dzięki którym BMW wypełnia lukę między jednocylindrowymi F 650 a motocyklami z silnikiem typu bokser.
Jednostką napędową jest powstały w kooperacji firm BMW Motorrad i Bombardier-Rotax GmbH nowy silnik dwucylindrowy z tłokami współbieżnymi o czterech zaworach na cylinder i pojemności 798 cm3. Silnik produkowany jest według specyfikacji BMW przez austriackie zakłady Rotax i dostarczany na berlińską linię produkcyjną w stanie gotowym do montażu.
Moc silnika to 62,5 kW/85 KM przy 8 000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy przekazywany na łożyskowany ślizgowo wał korbowy to 86 Nm przy 5 800 obr./min. Równoważenie mas rozwiązano tu w niespotykany dotąd w seryjnych silnikach motocyklowych sposób: dodatkowy korbowód kompensuje siły mas pierwszego i drugiego rzędu, zapewniając niski poziom wibracji silnika.
Model S przyspiesza od 0 do 100 km/h w jedyne 3,5 s i charakteryzuje się przy tym wysoką elastycznością. Przy dużych prędkościach swoje zalety pokazuje smukła, zoptymalizowana aerodynamicznie owiewka. Korzystna dla dynamiki jest też niska masa własna bez płynów eksploatacyjnych, wynosząca zaledwie 182 kg. W stanie gotowym do jazdy i z pełnym zbiornikiem paliwa sportowy motocykl waży tylko 204 kg, a w przypadku modelu ST jest to jedynie o 5 kg więcej. Kluczem do tego jest konsekwentnie realizowana lekka konstrukcja. Nawet podczas postoju lekka, wyjątkowo stabilna rama aluminiowa oraz estetyczny aluminiowy wahacz jednoramienny pokazują, że nowe BMW nie należy do ciężkich.
Precyzyjne zawieszenie zaprojektowano pod kątem wysokiej stabilności toru jazdy i optymalnego prowadzenia. Do tego dochodzą klasyczne zalety BMW, takie jak doskonały komfort siedzenia dla kierowcy i pasażera oraz wzorcowy poziom bezpieczeństwa – cechy, które na nowo definiują standard w klasie średniej. Oczywiście modele F 800 mogą być wyposażone fabrycznie w nowy opcjonalny dwukanałowy układ ABS.
autor: Bstok.pl
Źródło BMW

Reklama