» Nowa Mazda CX-30 oraz MX-30 zdobywają nagrody Red Dot Design


  • Kolejne ewolucje stylistyki Kodo otrzymują podwójne wyróżnienie w dorocznym  konkursie na najlepiej zaprojektowane produkty
  • Mazda CX-30 oraz MX-30 równolegle zdobywają nagrody „Red Dot: Product Design 2020”
  • To już ósma i dziewiąta nagroda Red Dot dla modeli Mazdy zaprojektowanych w duchu Kodo

 

 

Nowa Mazda CX-30 jest drugim modelem opracowanym zgodnie z najnowszą ewolucją języka projektowania Kodo – filozofią twórczego designu, głęboko zakorzenioną w tradycyjnej japońskiej estetyce. Wykonanie każdego z elementów pojazdu zgodnie z regułą „mniej znaczy więcej” zaowocowało czystym pięknem sylwetki CX-30, wnosząc nową, oryginalną stylistykę do segmentu kompaktowych crossoverów.

 

 

„Mistrzowie japońskiego rzemiosła zawsze doceniali oszczędność formy, odnajdując piękno w prostocie” – mówi Jo Stenuit, Dyrektor Designu Mazdy w Europie. „Zainspirowało to naszych projektantów do zredukowania do minimum liczby elementów nadwozia i stworzenia dynamicznej, jednocześnie eleganckiej sylwetki, która jest powściągliwa, ale wciąż wyrazista. Właśnie tak postrzegamy japońską estetykę – to delikatność, która tworzy bryły wzbudzające emocje.”

 

 

Wysokiej jakości projekt wnętrza Mazdy CX-30 skoncentrowany na człowieku, łączy w sobie ergonomiczną doskonałość z technologiczną perfekcją. Najnowsze rozwiązania architektury Mazda Skyactiv-Vehicle wykorzystują wrodzoną zdolność ludzi do zachowania równowagi w celu zapewnienia bardziej naturalnej i intuicyjnej kontroli nad pojazdem. W gamie jednostek napędowych wyróżnia się Skyactiv-X – rewolucyjny projekt silnika benzynowego Mazdy, który zapewnia efektywność, jak w przypadku diesla [1].

 

 

Dzięki zachowaniu pięknych, ręcznie modelowanych form projektowania Kodo, stylistyka Mazdy MX-30 stanowi wyraz pogłębionej współczesnej estetyki, która skupia się na futurystycznych wartościach i stylach życia, rozkwitających wokół.

 

 

„To nowe nastawienie zaowocowało oryginalnym projektem, który wyraża ekspresyjną ewolucję stylistyki Kodo,” – podkreśla Główny Projektant Mazdy MX-30 Youichi Matsuda. „Sylwetka nadwozia została bezkompromisowo uproszczona, by podkreślić piękno zwartej bryły i jakość projektu wnętrza. Wyróżniające, kontrastowe odcięcie linii dachu oraz projekt drzwi o koncepcji freestyle dopełniają wrażenie lekkości, podczas gdy materiały użyte we wnętrzu wprowadzają koncepcję zrównoważonego rozwoju. Wraz z rozpoczęciem ery wielkich zmian, chcemy aby Mazda MX-30 przypominała ludziom, że nasze samochody nadal mogą dostarczać przyjemności prowadzenia.”

 

 

Nowa technologia napędu elektrycznego Mazdy, e-Skyactiv bazuje na litowo-jonowym akumulatorze o mocy 35,5kWh, zapewniającym zasięg około 200 km, przekraczający znacznie średni dzienny dystans 48 kilometrów pokonywanych przez europejskich kierowców. Zarówno skumulowany pakiet rozwiązań architektury EV Skyactiv-Vehicle   oraz technologie bezpieczeństwa i-Activesense zostały dopasowane tak, aby idealnie uzupełniać płynne, ciche i w pełni harmonijne prowadzenie elektrycznego pojazdu.

 

To już ósma i dziewiąta nagroda Red Dot dla modeli Mazdy, zaprojektowanych zgodnie z filozofią Kodo – Dusza Ruchu. Wcześniej nagrody otrzymały Mazda3 w roku 2019, MX-5 RF w 2017 r.,MX-5 soft top, CX-3 oraz Mazda2 – wszystkie w 2015 r. oraz modele poprzednich generacji Mazda3 (2014) oraz Mazda6 (2013).

 

„Laureaci nagrody Red Dot tworzą prawdziwie doskonałe produkty zasługujące na najwyższe wyróżnienia” – powiedział profesor dr Peter Zec – założyciel i CEO konkursu Red Dot. „Zwycięskie produkty zdobyły głosy jury nie tylko dzięki swojej estetyce, ale także dzięki bezkonkurencyjnej funkcjonalności. Wzornictwo nagrodzonych produktów ustanawia nowe standardy w swoich branżach.”

 

Zainaugurowany w 1955 r., konkurs Red Dot jest dziś największym wydarzeniem nagradzającym design produktów na świecie. Tegoroczni zwycięzcy zostali wyłonieni w 48 kategoriach, włączając samochody i motocykle, i zdobywają prawo do posługiwania się znakiem Red Dot – międzynarodowym symbolem doskonałości.

Źródło: Mototarget.pl

Reklama