Najpopularniejsze marki Europy

Z wydanego ostatnio raportu ACEA wynika, że najchętniej kupowaną marką w Europie jest Volkswagen.
Sprzedaż aut Volkswagena wyniosła od początku roku 538,6 tys. sztuk. To jedyny producent, który przekroczył pułap sprzedaży 0,5 miliona aut, jednak VW odnotował spadek sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku o 4,0%. Udział marki w rynku europejskim wynosi obecnie 9,8% (wobec 10,1% przed rokiem).
Na drugiej pozycji utrzymuje się Opel z wynikiem tegorocznej sprzedaży 473,8 tys. aut, o 0,1% większym niż rok wcześniej. Opel zachował udział w rynku na poziomie sprzed roku (8,6%), podczas gdy zajmujący trzecie miejsce Ford 464,1 tys. aut, +1,8%) zwiększył swój udział z 8,2 do 8,4%.
Systematycznie malejącą sprzedaż wykazują samochody francuskich producentów, przy czym najbardziej dotkliwy spadek odnotował Renault (424,9 tys. aut, -11,5%), zmniejszając tym samym swój udział w rynku o 1 pproc. (do 7,7%).
Pozostali producenci znad Sekwany, mimo mniejszych wyników niż ubiegłoroczne, utrzymali swoje udziały w rynku na poziomie sprzed roku: Peugeot – 399,1 tys. aut, -0,4%, 7,2% rynku i Citroen – 335,4 tys. aut, -0,4%, 6,1% rynku.
Obie marki koncernu PSA rozdziela na liście rankingowej Fiat, który wykazał dynamiczny wzrost sprzedaży – 353,0 tys. aut, +7,3%, dzięki czemu zwiększył udział w rynku z 5,9 do 6,4%.
Jeszcze większe tempo wzrostu osiągnęła Toyota, sprzedając od początku roku 323,3 tys. aut, o 10,2% więcej niż przed rokiem. Taki wynik pozwolił japońskiej marce na zajęcie 5,9% rynku (5,3% rok wcześniej).
Pierwszą dziesiątkę notowania zamykają ponownie dwie niemieckie marki: Mercedes (241,3 tys. aut, -1,1%, 4,4% rynku) oraz Audi (227,1 tys. aut, +5,1%, 4,1% rynku).
Spośród producentów sklasyfikowanych na dalszych pozycjach rankingu wysokimi wskaźnikami wzrostu wyróżniają się MINI (43,1 tys. aut, +12,0%), Volvo (96,1 tys. aut, +12,5%) i Honda (112,1 tys. aut, +16,9%). Największy spadek sprzedaży odnotował Smart (18,9 tys. aut, -48,0%).
autor: T.K.
Źródło: ACEA 

Reklama