Najlepsze małe auta dostawcze w 2025

Reklama

Mały samochód dostawczy: przeglądamy kompaktowe rozwiązania dla miasta

Jaka pojemność załadunku dla małej firmy? Czy elektryczny van sprawdzi się w mieście? To są pytania, z którymi mierzy się niejeden przedsiębiorca. Postanowiliśmy więc trochę pomóc. Oto krótki przegląd, jaki mały samochód dostawczy warto kupić w 2025.

Wszechstronność załadunku pojazdu

Elastyczna przestrzeń ładunkowa umożliwia transport różnych towarów. Warto więc wziąć pod uwagę wnętrze, które można łatwo skonfigurować, aby dostosować je do wielu potrzeb. Caddy Cargo, produkowany przez Volkswagena, jest za to ceniony. Szczególnie w przypadku niewielkich przedsiębiorców.

Objętość ładunkowa wynosi 3,7 m³, natomiast maksymalna waga transportu nie może przekraczać 750 kg. To w zupełności wystarczy, czyż nie? Firma remontowa, cukiernia z dowozem, usługi ogrodnicze… To rodzaje działalności, gdzie taki pojazd powinien sprawdzić się doskonale. Ponadto Caddy Cargo, jak na mały samochód dostawczy, nie jest wcale drogi. Ceny zaczynają się od ok. 103 000 netto.

Wydajność ekonomiczna

Siłą rzeczy oszczędność paliwa to ważny czynnik w biznesie. Niskie koszty operacyjne mogą być efektem zastosowanej technologii. A tak się składa, że Caddy Cargo jest wyposażony w systemy informacyjne dotyczące funkcjonalności pojazdu, nowoczesne opcje łączności i dostęp do usług monitorowania ruchu poprzez usługi VW Connect. Silniki Volkswagena TSI i TDI są do tego bardzo ekonomiczne.

Kwestia napraw też jest istotna, jednak większą niezawodność na dłuższą metę może zapewnić Toyota PROACE City. Marka znana jest z solidnej jakości wykonania. Zazwyczaj ma dobrze skonstruowaną kabinę i trwałe materiały komponentów, więc jest liderem wśród samochodów bezawaryjnych. W przypadku tego modelu Toyota oferuje silne opcje gwarancji, które mogą zapewnić spokój ducha i wsparcie przez okrągłe 1000000 km.

Mały samochód dostawczy z silnikiem diesla?

Cóż, duże miasta coraz częściej wprowadzają ograniczenia pod tym względem. Wkrótce pojazdy z dieslem mogą w ogóle nie mieć wstępu do centrum. PROACE City to niestety wyłącznie diesel. Caddy Cargo – już nie. Alternatywą są jeszcze małe dostawczaki elektryczne. Parametry silnika pozwalają na coraz większy zasięg, a inżynieryjne udogodnienia zapewniają funkcjonalność. I tak na przykład przepiękny ID. Buzz może służyć do transportu osób (liczba miejsc: 7) oraz towarów ze względu na składane siedzenia i bardzo dużą ładowność. Boczne drzwi są wygodne, ale i tylne nie utrudniają pracy. Na pełnej baterii ID. Buzz jest w stanie pokonać grubo ponad 400 km, co wystarczy nawet do działań poza miastem.  

Reklama

Reklama