Reklama

Reklama

» Moc 421 koni z czterech cylindrów!


Montowany ręcznie dwulitrowy silnik ze stajni Mercedes-AMG nosi oznaczenie M 139. Będzie oferowany w dwóch wersjach mocy: podstawowej (285 kW/387 KM) oraz jako model S (310 kW/421 KM). Tym samym nowa konstrukcja aż o 41 koni góruje nad swoim bezpośrednim poprzednikiem – motorem M 133.

 

 

 

 

Jak podkreśla producent z Affalterbach, z mocą wynoszącą do 155 kW (211 KM) z jednego litra pojemności nowa jednostka wyprzedza nawet wiele konstrukcji oferowanych w samochodach supersportowych. Aby zapewnić natychmiastową reakcją silnika na gaz, krzywa momentu obrotowego została starannie wyważona: jego maksymalna wartość – 500 Nm – jest dostępna w zakresie 5000-5250 obr./min. (wersja podstawowa: 480 Nm przy 4750-5000 o/m). Dzięki takiej konfiguracji inżynierowie uzyskali charakterystykę zbliżoną do jednostki wolnossącej. 

 

 

Równocześnie udało się uzyskać dynamiczny przyrost momentu obrotowego w niższym zakresie prędkości obrotowych, a tym samym dodatkowo poprawić sprawność przyspieszania. Z kolei zwiększenie dawki momentu obrotowego przy wyższych obrotach sprawia, że silnik swobodniej się rozkręca (maksymalnie do 7200 obr./min).

 

 

W konstrukcji omawianego silnika Mercedes-AMG zastosowano takie rozwiązania jak m.in. nowa turbosprężarka twin-scroll z kompresorem i turbiną na łożyskach wałeczkowych. Maksymalne ciśnienie doładowania wynosi 2,1 bara (1,9 bara w wersji podstawowej). 

 

 

Pierwszymi modelami, które otrzymają w prezencie nowy silnik M 139, będą wyczynowe wersje Mercedes-AMG A 45 oraz CLA 45.

Źródło: Mototarget.pl