Mitsubishi po raz siódmy

Ogromnym sukcesem jest zwyciężenie po raz 12. w ciągu 25-letniej historii startów zespołu w najtrudniejszym i najsłynniejszym na świecie rajdzie terenowym. Francuska załoga Stephane Peterhansel i Jean-Paul Cottret wygrała Rajd Dakar po raz trzeci w ciągu ostatnich czterech lat, przyjeżdżając w Mitsubishi Pajero Evolution na metę przed zeszłorocznymi zwycięzcami – swoimi kolegami z zespołu.
Zespół Repsol Mitsubishi Ralliart zadedykował zwycięstwo w Dakarze pamięci Henri Magne’ego, który zginął w tragicznym wypadku podczas Rajdu Maroka w czerwcu zeszłego roku. Jego żona i adoptowane dziecko dołączyli do zespołu na podium w Lac Rose. Magne w przeszłości dwukrotnie wygrał Dakar, a w zeszłym roku wspólnie Joanem „Nani” Romą dojechał na trzeciej pozycji. „Jestem niezwykle dumny, że udało nam się wygrać po raz siódmy w ciągu siedmiu ostatnich lat”, mówił Dominique Serieys, Dyrektor Zarządzający i Sportowy MMSP. „Nowy samochód zapewnił nam zwycięstwo, pomimo drobnych problemów z niektórymi zewnętrznymi komponentami i to wróży dobrze jego rozwojowi, który będziemy kontynuować w 2007 i 2008 roku. Nie wydaje mi się, żeby ten Dakar był wyjątkowo trudny. Z pewnością nasza strategia w tym roku była odmienna, ale choćby porównując liczbę uczestników, którzy dotarli do mety, można sądzić, że rajd był łatwiejszy, niż w poprzednich latach. W przeszłości mieliśmy znacznie więcej trudnych starć z ekipą Citroëna.” „Zeszłego lata bardzo przeżyliśmy stratę Henri’ego Magne i na zawsze pozostanie w naszych myślach. Ale życie toczy się dalej. Zadedykowaliśmy zwycięstwo, aby mu oddać cześć oraz duchowo połączyć się w tej niezwykłej chwili z jego żoną Lucette i synem Louisem, którzy dołączyli do nas na mecie.” „Jestem bardzo szczęśliwy i dumny z całego zespołu, że udało nam się osiągnąć to zwycięstwo”, powiedział Osama Nakayama, Dyrektor Generalny Mitsubishi Motors Corporation Okazaki R&D Motorsports Team. „Ale w tym roku było wyjątkowo trudno. Volkswagen poczynił ogromne postępy, jeśli chodzi o ich samochody i przez wiele dni toczyliśmy wspaniałą walkę. Mieliśmy pewne problemy ze sprzęgłami, ale nowy MPR13 wygrał swój pierwszy Dakar bez wysiłku. Na przyszłość postaramy się jeszcze bardziej zwiększyć nasze szanse utrzymania tytułu i przy okazji projektu sportowego projektu Cross-Country rozpocząć rozwój technologii przyjaznych dla środowiska.” Z 185 samochodów, 247 motocykli i quadów oraz 85 ciężarówek, tylko 109 samochodów, 132 motocykle i quady oraz 60 ciężarówek dotarło na metę skróconego Rajdu Dakar. Wszyscy musieli pokonać trasę długości 7915 km, z czego 4309 km stanowiły odcinki specjalne.
W ciągu nadchodzących miesięcy zespół Repsol Mitsubishi Ralliart skoncentruje się na dalszym rozwijaniu Mitsubishi Pajero Evolution i rozpocznie uczestnictwo w tegorocznym programie Pucharu Świata FIA w Rajdach Cross-Country.
Rajd Dakar 2007 – klasyfikacja końcowa (nieoficjalna)
1. Stéphane Peterhansel (F)/Jean-Paul Cottret (F) Mitsubishi Pajero/Montero Evolution 45h 53m 37s
2. Luc Alphand (F)/Gilles Picard (F) Mitsubishi Pajero/Montero Evolution 46h 01m 03s
3. Jean-Louis Schlesser (F)/Arnaud Debron (F) Schlesser-Ford 47h 27m 34s
4. Mark Miller (USA)/Ralph Pitchford (ZA) Volkswagen Touareg 48h 03m 53s
5. Hiroshi Masuoka (J)/Pascal Maimon (F) Mitsubishi Pajero/Montero Evolution 48h 38m 08s
6. Nasser Saleh Al-Attiyah (QA)/Alain Guehennec (F) BMW X3CC 49h 25m 36s
7. Carlos Sousa (P)/Andreas Schulz (D) Volkswagen Touareg 51h 04m 31s
8. Robby Gordon (USA)/Andy Grider (USA) Hummer 52h 57m 44s
9. Carlos Sainz (E)/Michel Périn (F) Volkswagen Touareg 53h 19m 22s
10. Stéphane Henrard (B)Brigette Beceu (B) Volkswagen Buggy 54h 22m 06s
autor: Bstok.pl
Źródło Mitsubishi

Reklama